Fenomén, ktorý ovládol Česko aj Slovensko! After-Bozk: Anna Todd

Haló, haló... dávam vám vedieť, že žijem! Aj keď už tretí deň sa snažím dostať zo šoku, že už za týždeň je  škola . A povedzme si pravdu – bolo tu mŕtvo ako na Sahare. Ale tak som tu a budem sa snažiť a bla bla bla :D Je čas na recenziu! Teda na viac recenzií. Ešte pár ich bude pre vydavateľstvo, ale  už teraz mám v pláne pár takých, ktoré nebudú iba RC. Ale teraz sa poďme porozprávať o knihe...no, o ktorej hovorí každý!


Názov: After-Bozk
Originálny názov: After
Autor: Anna Todd
Séria: After
Diel: Prvý
Počet strán: 581
Anotácia: Tessa je slušne vychované dievča, ktoré randí s milým, spoľahlivým chlapcom. V živote má jasný cieľ, ambície a matku, ktorá dohliada, aby to tak zostalo.
Lenže hneď v prvý deň na vysokoškolskom internáte narazí na Hardina, chalana so strapatými hnedými vlasmi, sebavedomým britským prízvukom a s pírsingom v pere a ten jej nabúra všetky ideály, v ktoré dovtedy verila.Hardin však zďaleka nie je ideál. Je drzý – dokonca až po hranicu krutosti. Vzhľadom na jeho správanie by ho Tessa mala nenávidieť. A aj nenávidí, až kým sa s ním neocitne sama v jeho izbe. Stačí jediný bozk.V jednej chvíli jej Hardin vraví, aká je nádherná, no vzápätí trvá na tom, že pre ňu nie je ten pravý a odstrkuje ju. Napriek svojim bezohľadným spôsobom Tessa pociťuje neodbytné nutkanie preniknúť mu hlbšie pod kožu a pod nánosom lží objaviť skutočného Hardina.Tessa má dokonalého priateľa. Prečo sa teda usiluje prekonať vlastnú urazenú pýchu a zbaviť Hardina predsudkov o poctivých dievčatách? Prečo dovolí, aby jej ubližoval? žeby v tom bola láska? Tessin život už nikdy nebude taký ako predtým...

Tessa bola odmalička vedená k tomu, aby si nalinkovala svoj život – jej matka jej s tým vždy veľmi rada pomáhala. Je to jednoduché dievča so skvelou budúcnosťou, s dokonalým priateľom. Samozrejme, je nám jasné že sa všetko obráti a to už hneď na prvých stranách.  Tessa sa vďaka spolubývajúcej dostáva do partie plnej ľudí, ktorí sú iní ako ona. Ľudia, ktorí si užívajú život ako z filmu o bláznivých večierkoch na výške. A tak sa do jej života dostal Hardin. Prvotne sa zdá, že ich nebude spájať nič iba nenávisť, ako však  plynul čas menil sa aj ich vzťah a vy určite viete akým smerom. A taktiež viete, že nikdy nestačí iba jeden bozk. Tessa sa musí rozhodnúť, čo si vyberie: svoju dokonalú budúcnosť alebo bude riskovať s jej srdcom.  Pretože nech si vyberie hocakú možnosť, niečo statí a je iba na nej, čo si vyberie.

,,Mám pocit, ako keby som bola ľad a on oheň. Úplne odlišný a pritom rovnaký.“

Hlavná hrdinka sa vždycky riadila tým, čo jej matka považovala za správne,-  tak aj fungovala, a tak si aj predstavovala svoju budúcnosť. Tessa je nevinná, ale občas sa vie aj trochu rozohniť a ja dúfam, že v nasledujúcich dieloch sa to prejaví viac. Tessa...no nie je to typ hrdinky, ktorý obľubujem. Na začiatku je veľmi nevinná, ako keby sa narodila iba včera a svet okolo seba začala vnímať až dnes. Predpokladám, že je to u viacerých čitateľov rovnako ako u mňa, pretože vás celý čas budú dožierať otázky: Je to správne? Čo to vlastne robím? Občas sa pri takýchto typoch pýtam, či si autorka pri jej opisoch uvedomuje, ktoré je storočie. No nič to- éra FSOG zasiahla takmer každého autora a nájsť hrdinku, ktorá by sa takto nesprávala je pomerne dosť ťažké. Avšak netvrdím,  že Tessa je úplná Anna. Aj keď Tessa sa nechala ovládať Hardinom a citmi k nemu, ale v je myšlienkach aj činoch  sa preukazovalo určite odhodlanie, ktoré Anne chýbalo. No aj tak sa stále neviem rozhodnúť, či mám Tessu rada, alebo nie. Radšej si počkám na ďalší diel a potom vám dám vedieť J

,,Hardin je ako droga. Za každým, keď dostanem maličký kúsok z neho, chcem viac a viac.“

Vedľajšie postavy...no povedala by som, že sú tu iba dva druhy postáv. Buď sú rovnaké ako Tessa-
vedia čo chcú, majú jasné, čo v budúcnosti bude a ako sa k tomu dostať. Môžete to vidieť v Tesse, jej matke, jej priateľovi Noahovi , v Landonovi... Sú to také povedzme, že dobré postavy. No dobre, možno až na jej matku, tá sa neskôr pekne vyfarbila. Životom jej dcéry mi prišla až posadnutá a to hmm... nie je v poriadku a príde vám to aj dosť otravné. Postavy Noaha a spolužiaka Landona sú podľa mňa dosť podobné. Sú skvelým prototypom toho ,,dobrého“ chlapca. A som si istá, že rovnako, ako v prvom diely, tak aj v ostatných zohrajú ešte veľkú rolu.  Ich opakom bol Hardin a jeho partia. Tetovania, piercing, alkohol a Boh vie, čo ešte. Nebola tu takmer žiadna ,,neutrálna“ postava až na Tessu. Treba priznať, že Steph (spolubývajúca) a jej pratia občas vyčaria ten úsmev na tvári a to trochu uvoľňovalo celkom zvláštne napätú situáciu. Osobitnú kapitolu tvorí samotný Hardin.  Ten bol prvotne skvelým vykreslením zlého chlapca. Ako inak, ako príbeh plynul čitateľ spoznával jeho príbeh. Autorka sa tam snažila opísať jeho ťažký život a prečo je taký aký je- ale občas... občas to bolo až moc.  A Hardin ma celkom dosť často pekne štval. Ale pokiaľ viem, tak druhý diel má duálny pohľad (aaach!) a čakám hromadu vysvetľovania a pevne dúfam, že ho lepšie pochopím.

,,To, že ťa nemiluje ako ty chceš, neznamená, že ťa nemiluje všetkým, čo má.“

Ak čítate Fanfiction, tak po dočítaní nemôžete poprieť, že aj táto kniha tam začínala. Avšak asi si neprešla veľkou korektúrou a to spôsobuje hlavný problém knihy- zdĺhavosť. V každej kapitole musel nastať nejaký zvrat, až sa toho nahromadilo príliš. Som si úplne istá, že ak by som to čítala ešte ako fanfiction, tak by sa mi to páčilo  (predsa,  keď dva týždne čakáte na novú kapitolu v ktorej sa nič nestane, tak vás to naštve), ale pri knihe vás to časom začne aj nudiť. Avšak! Veľkým plusom knihy je štýl autorky. Číta sa veľmi jednoducho a rýchlo, knihu som prečítala behom niekoľkých hodín aj napriek jej hrúbke. Anna má schopnosť čitateľa udržať pri knihe až do poslednej strany. No pevne verím, že v ďalších dieloch si dá viac záležať na postavách a originalite príbehu (nakoľko mi to prišlo ako mix troch kníh- ktoré milujem a ich kombinácia sa v podstate ani pokaziť nedá, ale originál je originál). Aj tak sa na pokračovanie veľmi teším a určite po ňom v našom preklade siahnem. Aj vďaka tomu že kniha končí pekným cliffhangerom.

,,Niekedy je lepšie byť obklopený temnotou ako byť oslepený svetlom.“

Ako to tak po sebe čítam, uvedomujem si, že to asi celé nevyznieva moc pozitívne, ale táto kniha ma príjemne prekvapila- nakoľko som si ani nemyslela, že ju budem čítať a už vonkoncom, že by sa mi to mohlo páčiť. After- Bozk je taká tá typická New adultka plná zvratov, romantiky objavovania dospeláckeho sveta a postáv, ktoré sú za príbehom trošku pozadu, ale dá sa to zvládnuť. Takže, ak túžite po niečom takomto, tak vám After určite odporúčam. A Bozk posielam letieť  na tri a pol obláčikoch.


Za poskytnutie RC veľmi pekne vydavateľstvu Ikar. Knihu môžete kúpiť TU

6 komentárov

  1. pekná recenzia :) som zvedavý na druhú časť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Cením takú peknú recenziu, má to príjemný formát a dobre sa to číta. Čo sa týka samotnej "knihy", vyjadrím sa úprimne - zbytočné mrhanie cenným papierom a ešte cennejšími slovami. Je to jednoducho brak, bullshit podobne ako 50 Shades of Grey, ale aby som nebola za úplneho kritika - má to trochu viac hĺbky. Ja som sa k After dostala ešte v pôvodnej verzii - ako Fanfiction na One Direction na Wattpade, keďže sa tam pohybujem a sama som mala poviedky s tematikou 1D. Je to ďalší nudný klišé príbeh, ktorý sa silou-mocou snaží zaujať, ale z davu kníh na jedno kopyto nijak nevytŕča. Autorke sa to dobre predáva len preto, že zrejme patrila medzi prvé dievčiny, ktoré písali o 1D s takou témou. Inak by ani pes neštekol po takej knihe. Nemá to hĺbku, nezanechá to emócie a nerozvinie predstavivosť. Až raz niekto vydá knihu z poviedky, ktorá bude taká perfektná a dokonalá ako Dramione s názvom We Learned the Sea, vtedy sa budem klaňať. Toto je v podstate ničenie prírody úplne zbytočne. A tie pozmenené mená sú hrozne vtipné. :D
    Charlotte z blogu http://faylotte.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nejdeme si klamať- všetci vieme, že na internete je mnoho a mnoho lepších fanfiction ako bolo After. No holt my si to nevyberáme :D Druhá vec- no máš pravdu, je to na jedno kopito, ale ak sa pozrieme na knižný trh, tak toto čitatelia aj chcú :D Trošku by som namietala čo sa citového efektu týka- síce to nie je silný pocit qo dočítaní, ale aspoň u mňa tam niečo je :D A tie mená....samotná kapitola :D A inak- ďakujem :D

      Odstrániť
  3. Milujem tvoje recenzie, sú dobre delené a prehľadné :))

    ➳Heroines Never Fade

    OdpovedaťOdstrániť