Kerstin Gier-Rudá jako rubín


No nakoniec sme sa tu stretli pri  recenzií na knihu Rudá jako rubín. O čom to je ? čo si o tom myslím ?  To bude nižšie :D

Názov : Rudá jako rubín
Originálny názov: Rubinrot
Autor: Kerstin Gier
Séria : Láska nezná čas 
Diel :1
Počet strán: 336
Jazyk: český
Filmové spracovanie : Naplánované na: 14 marec 2013
Anotácia:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

Hlavná hrdinka a môj počiatočný šok
 Keď som si JA prvý krát prečítala anotáciu, čakala som že polovicu knihy bude tvoriť to, že Gwendolyn budú do hlavy tĺcť dejepis, a ja sa unudím k smrti. Mňa osobne dejepis ako predmet fascinuje, ale jednoducho som čakala, nudu. ALE to som sa sekla ! A ešte k tomu ako !  Príbeh ma prekvapil svojim vtipom a dobrodružstvom. Hlavná hrdinka je vtipná a otvorená. Vždy si povie svoje (alebo si to aspoň pomyslí). Keď som sa nad Gwen zamyslela, po dočítaní knihy, mi prišla na rozum Sophie zo série Hex Hall. Ich postavy mi prišli podobne. Obe sú vtipne, dokážu byť aj papuľnaté ale aj milé a keďže ja som si Sophie ako postavu naozaj obľúbila, nebolo možné aby som si nezamilovala aj Gwendolyn (samozrejme nebola jediná koho som sa zamilovala :D )


Postavy
Väčšina spisovateliek urobí takú chybu, že na charakteristiku svojich hlavných postav minie polovicu svojej fantázie, ale Kestin túto chybu neurobila. Už v polovici knihy som prišla na to, že každú postavu ma dobre vymyslenú. Či už išlo o spolužiakov, alebo rodinu či iné postavy. Každý mal svoju charakter, a Kerstin im ešte nechala priestor na rozvoj. A určite si v knihe nájdete  postavy, ktoré vám budú príjemne, ale aj také čo by ste najradšej zniesli z povrchu zemského.


Dej
Aj keď je to o cestovaním časom, dejová línia nebola len o tom. V knihe sme rozoberali viacero vecí, aj keď niektoré mali predsa s tým časom niečo spoločné. Jeden z najdôležitejších prípadov, je že gén  na cestovanie časom zdedila Gwen a nie jej sesternica, ktorá sa na to pripravovala už od útleho veku, zatiaľ čo Gwenny viedla normálny život  normálneho dievčaťa .To veru mizerné rodinné vzťahy nezlepšilo .A keďže podnázov série je Láska nepozná čas je jasné že tam budeme riešiť vzťahy. Spočiatku som si myslela, že to bude typu : Ona ide do minulosti, zamiluje sa tam do dákeho chalana, ale ona sa zamiluje tu v prítomnosti. Aj keď v tejto knihe sa romantická situácia moc nerieši (viac sa to podľa mňa riešilo v druhej knihe.) . Ale aj ja som sa do Gideona zamilovala (ako je možné sa doňho nezamilovať ?) aj  keď mi niekedy prišiel ak arogantný blbec




Cestovanie časom
No napriek tomu že sme tam mali históriu podanú prijemným spôsobom, musíte rozmýšľať hlavne nad celou spleťou pravidiel a takých veci. Základom je pochopiť že cestovanie nie je pre každého a má to svoje výhody aj nevýhody a aj pravidla. Nemyslím, že by ste sa museli báť, že ste to hneď na začiatku nepochopili. Kerstin, to v podstate vysvetľuje v celej knihe. Väčšinou nám informácie posúva prostredníctvom rozhovorov, čo váš mozog záťaži na minimum a stále si čítanie užívate.

Rodinné tajomstvo
Na to prídete už len vďaka prológu a epilógu. A neviem sa rozhodnúť, či to brať ako mínus alebo plus, lebo predsa, je užasne keď objavíte nejaké tajomstvo a potom ste z toho úplne vedľa. No tu som to prijala tak : Hm niečo takéto som čakala.  Úplné z chladnou hlavou. Žiadne hysterické : čooooo ? Ako je to možne ?! čoooooo ? Lenže tých tajomstiev je tam dosť, takže myslím, že mi aj odľahlo, že som nemusela rozmýšľať aj nad týmto. Aj keď myslím, že Gwen bude pri odhalení toho tajomstva dosť hysterická aj za mňa (alebo v to dúfam, ta dráma by mohla byť dosť vtipná :D .) 


Pocity z čítania
Takže keď som sa spamätala zo  šoku, že vlastne to nie je kniha dejepisu s krajším obalom a ona si nenájde žiadnu lásku v minulosti, nič mi nebránilo v čítaní. Malo to len jednu chybičku. Ono to čítanie šlo tak hladko a ja som to mala tak rýchlo prečítane ! Na knihy v Českom jazyku som si už zvykla dávno, ale stále sa mi lepšie číta v rodnom, lebo ..... jednoducho neviem, ale myslím, že aj ostatným je milší rodný jazyk. Lenže v tejto knihe to išlo tak ľahučko, že som si poriadne ani neuvedomila, že je to v jazyku našich susedov. A počas čítania som si pripadala ako na veľkej horskej dráhe, lebo raz som sa rehotala na plné kolo , potom zomierala z akcie či romantiky. Veľkú väčšinu som pochopila, a ak nie tak v druhej časti mi to doplo už úplne (lenže tam budú zas iné veci na pochopenie )


Koniec
KONIEC MA ZABIL ! Naozaj! Zomrela som a narodila sa druhy krát . Ten kto čítal, vie. A ak rozmýšľate nad kúpou alebo požičaním, tak odrazu aj z druhým dielom, lebo mňa skoro vystrelo keďže som nemala pokračovanie. Našťastie Lila objednávala knihy z albatrosu už o týždeň aj niečo, takže moja čitateľská duša bola nadmieru spokojná, keď som dva týždne po dočítaní prvého dielu držala v rukách druhý diel (ale aj tie dva týždne boli mučivá doba ). Podľa môjho názoru, by ste mohli túto sériu milovať. A náhodou by to bol skvelý vianočný darček :D



8 komentárov

  1. ja som knihu dnes dočítala a som teda zvedavá, ako sa to nakoniec vyvinie :D videla som už aj filmové obsadenie, ale Gideona som si predstavovala dosť inak :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si tiež predstavovala Gideona inak, ale mne sa tento herec ako Gideon páči. Mohlo to dopadnuť oveľa horšie. :D A myslím, že dvojka, je ešte lepšia ako prvý diel :D

      Odstrániť
  2. Mne tiež Gwen pripomínala Sophie 8D
    Táto kniha bola perfektná, to je škoda, že bola tak rýchlo prečítaná a ja nemám 2. diel 8(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však sa rýchlo čítala ? Takéto knihy milujem :D Ale ten 2 diel sa ti bude páčiť podľa mňa ešte viac.... ale zas o to bude mučivejšie čakať na tretí. Preto sa ja skúšam prekusať cez 3 diel po nemecky :D

      Odstrániť
  3. Toto bola tak úžasná kniha. Ešteže dostanem dvojku na Vianoce, lebo čakať na to dlhšie ako mesiac a niečo by už bolo pre mňa fakt utrpením. Knižka sa mi zdala jednoduchá a zároveň taká zložitá, autorka to má očividne dobre premyslené. Prečítala som ju za jeden večer a potom na ďalší deň som ju čítala ešte raz.
    Ten koniec zabil aj mňa a epilóg som nepochopila, lebo ak je to tak, ako sa zdá mne, to sa mi ani trochu nebude páčiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Táto kniha, alebo aspoň jej obálka, na mňa "kričala" z rôznych stránok, z blogov, ale nejako jej čítanie nelákalo, ani som len netušila o čom je... Ale tvoja recenzia je super a vážne rozmýšľam nad kúpu prvej časti, alebo rovno aj druhej :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa recenzia páči... :D Séria je naozaj dobrá a vtipná :D Myslím, že by sa ti mohla páčiť :-)

      Odstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť