Kiersten Whiteová -Zlodejka duší

Konečne som upravila recenziu na túto vtipnú knihu, kedže ta prvá bolo vlastne iba prerozprávanie knihy :D 
Názov : Zlodejka  duší
Originálny názov:Paranormalcy
Autor: Kiersten Whiteová
Diel :1
Počet strán:352
Jazyk: slovenský
Filmové spracovanie : nemá
Anotácia:
Hrdinka románu má veľmi zvláštne povolanie: pracuje v Medzinárodnej agentúre pre kontrolu nadprirodzených bytostí. Bežne sa stretáva s upírmi a vlkodlakmi, jej najlepšia priateľka patrí medzi morské panny a nová láska je paranormál, ktorý na seba dokáže brať najrôznejšie podoby. Hoci jej trochu prekáža, že je ochudobnená o bežné radosti vrstovníkov, vedie pomerne spokojný život. To sa má však čoskoro zmeniť... Paranormálne bytosti začínajú z neznámeho dôvodu umierať a okolo Evie sa zrazu dejú zvláštne veci. Náhle sa na scéne objaví Zlodejka duší a Evie ide o život...
Siahnite po napínavom príbehu, v ktorom sa prelína svet ľudí a nadprirodzených síl, plnom dramatických scén aj humorných situácií, Zlodejka duší! Každý mladý čitateľ si určite príde na svoje! :-)


Hlavná hrdinka
Hlavná hrdinka Evelyn je mladé a vtipné dievča. Lenže jej život nie je veľmi normálny . Evie má schopnosť vidieť podstatu nadprirodzených bytosti, čo je dôležité pre jej prácu. Evelyn mi prišla, tak správne šibnutá. Naladiť sa ne jej vlnu nebolo nič ťažké, už po pár stranách som sa z Evie mohla vžiť. Aj keď som sa skoro zbláznila z jej veľkej obľuby do ružovej (ružovú znesiem, ale len primerané množstvo.) Teraz po dlhšie dobe som sa pokúsila si porovnávať Evie z inými vtipnými knižnými hrdinkami, ale nejako mi vyšlo, že podľa mňa je Evelyn nejako iná. Výnimočná. Jej humor mi prišiel iný a aj jej správanie. Neviem ako ostatným , ale mne prišla jednoducho iná.


Postavy
Postavy v tejto knihe boli iné. Nie len o tom, že autorka sa nebála použiť aj iné monštra a nedržala sa len takých tých základných (upír,...), ale ich správanie mi prišlo iné. V každej knihe si nájdeme niekoho koho by sme najradšej umlátili k smrti. U mňa si toto miesto vyslúžila víla Reth. Reth bol , je a aj jednoducho bude súčasťou jej života, ale nemusel byť zas tak festne otravný! Za to Retha mi v knihe vynahradilo, niekoľko príjemných postáv, ktoré mi prirástli k srdcu. Napríklad taký Lend ( Ako , komu by k srdcu neprirástol.?!). No nie len Lend, ale viacerý . A áno. Mne k srdcu prirástla aj potvora Vivian.

Dej
Evie ako zamestnankyňa spoločnosti, ktorá v podstate chráni ľudí ,od nadprirodzeného sveta, takže má o akciu postarané. Lenže ona je dievča. A v každej knihe kde je dievča a kde spomeniem chalana čo mi prirástol k srdcu je nejaká ta romanca. Evie sa netrápi len zo zamestnaním, ale aj z láskou. Lenže to najhoršie prichádza vo forme Vivian. Neviem ako iný čitatelia Viavian pochopili, ale ja som s ňou súcitila. Viavian nemôže za to aká je, a čo potrebuje k životu (nebojte krv to nie je  :D ) Dej mi sám o sebe prišiel zaujímavý. Myslím, že kniha by bola dobrá len napríklad s akciou v práci a romantikou, ale to že spisovateľka, urobila z Evie niečo iné a zasadila tam záhadu ktorú treba vyriešiť, bol jedno veľké plus, pri ktorom sa čitateľ zaručene nudiť nebude.


Zlodejka duší
 No čo si pod týmto názvom vysvetlíte ?  Ak si pospájate slová  ,, TO čo potrebuje k životu ,ale krv to nie je.“ ,, Evie je výnimočná.“  To už vám niečo predsa niečo prezradí.    Skoro každý v knihe je svojim spôsobom výnimočný alebo potrebným a drtivá väčšina je zapojená v tajomstve, ktoré nám dokáže povedať prečo Evelyn a Vivian existujú (áno, oni sú ten istý druh...)  Prečo a načo sú vlastne tu. S týmto tajomstvom vážne nudiť nebude


Pocity z čítania
Kniha sa číta ľahko, nie je tam nič na ťažké na pochopenie. Je tam vtip, romantická  zápletka, strašidelné tajomstvo a akcia. Kniha ako stvorená  pre mňa, ale musím priznať, že občas som sa nudila. Niektoré situácie Evie svojim vtipom zachránila, ale podľa mňa sa jej to nepodarilo  vždy. No je to len jedno mínus, oproti peknej kôpke plusov. Táto kniha je taká príjemná oddychovka, lebo autorka píše, príjemným štýlom ktorý nezaťaži vaše hlavy . Myslím, že táto kniha sa autorke naozaj podarila

Koniec
Koniec vás príjemne navnadí, na pokračovanie ( na ktoré tiež bude čoskoro recenzia.) Pri knihe si oddýchnete, takže si myslím, že je ideálna na usnežený večer. Stačí sa šuchnúť pod perinu s čajom, čokoládou a začať čítať. Takže na dnes je to všetko. A užite si Mikuláša :D Mara


5 komentárov

  1. Milujem túto sériu, krásne som sa pri nej nasmiala 8P
    btw. Retha by som najradšej uškrtila 8D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páči sa mi aká je tá recenzia prehľadná :) asi túto knihu prečítam trochu skorej a nebudem ju tak dlho odkladať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa ti ,,nový štýl" páči :D Naizaj ju nemusiš odkladať :D Je to fakt dobrá kniha

      Odstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť