35 dievčat súťažiacich o jedného princa. To je Selekcia (Kiera Cass)

Som rada, že tak pekne súťažíte, a tak tu máte aj recenziu, ktorá nie je na recenzný výtlačok (prosím si potlesk!), ale na jednu skvelú knihu!

Názov: Selekcia
Originálny názov:  The Selection
Autor: Kiera Cass
Séria: Selekcia
Diel: Prvý
Počet strán:  312
Vydavateľstvo: CooBoo
Jazyk:  SJ/CZ
Filmové spracovanie: Mal byť seriál, no bol zamietnutý
Anotácia:  35 dievčat. 1 princ. Životná šanca
Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.


V budúcnosti je všetko inak. Vládu nad svetom prebrala Ázia, krajiny strácajú svoju moc. Dokonca aj Amerika sa mení na jedno kráľovstvo.  V kráľovstve sa ľud ďalej delí na kasty.  Osem kást a čím idete nižšie, tým sú ľudia chudobnejší, hladnejší a väčšinou s prácou typickou pre danú kastu. America Singerová je päťka. Samozrejme, mohlo by to byť lepšie, ale je rada za všetko, čo má.  Má to len jednu chybičku. Je zamilovaná do chlapca zo šestky, čo je tak trochu dosť veľký problém. Ale jej na tom nezáleží, hlavne že sa navzájom majú.  Ale to, čo chce ona, je odlišné od toho, čo chce rodina. A tá ju chce prihlásiť do Selekcie. Čo to je? Keď mužský následník trónu dovŕši správny vek, je mu náhodným výberom vybraných 35 dievčat zo všetkých kást, ktoré sú následne prevezené do paláca a bojujú o srdce princa.  Americe sa Selekcia hnusí, ale keď aj jej láska povie, nech to skúsi... America to príjme. A potom ide všetko s jej životom do kalerábov. America behom pár dni končí zo zlomeným srdcom a má odísť súťažiť o princove srdce. America tú predstavu nenávidí, a tak nemieni bojovať o srdce nejakého namysleného princa. To sa však mení, keď America Maxona spoznáva. A ako  čas v paláci plynie, mení sa aj jej pohľad na vec.  Zmení sa jej pohľad natoľko, aby o princa zabojovala?  A čo keď sa jej rany na srdci znova otvoria? Bude nakoniec Amerika tá Prvá?

,,Za čo bojuješ?“
,,Vlastne som tu omylom.“
,,Omylom?“
 ,,Áno. Tak nejako. No, je to dlhý príbeh. A teraz... som tu. A nebojujem. Mojim plánom je si užívať jedlo pokiaľ ma nevykopneš.“

 Viete, túto sériu prirovnávajú k Hrám o život. V určitých veciach sa nemýlia. Áno, je tam určitá podobnosť. Jednou zo spoločných čŕt je príjemná hlavná hrdinka. Amrica je svojim spôsobom rázna, ale pritom zraniteľná osoba, ktorej keď na niečom záleží, urobí pre to všetko. Je síce pravda, že občas som musela zagúľať očami a hovoriť si ,,toto nemyslíš vážne, však?“, ale tieto momenty musíte mať už zrejme pri každej postave, nie?  America je však pomimo tieto svoje momenty veľmi... uvoľnená hrdinka.  Jej myšlienky sú svieže: sú vtipné, ale aj veľmi hlboké, ak si to situácia vyžaduje.  A miluje jedlo- za to ju milujem. A kope (na to prídete nebojte :D)- za to ju zbožňujem.


,,Nie, nevybrala som si jeho alebo teba. Vybrala som si seba.“

Hneď z prvej vety anotácie, vám musí byť známe, že sa príbeh len tak mihoce postavami. Máte tu rodinu hlavnej hrdinky, Aspen a jeho rodina, 34 dievčat, kráľovská rodina, služobníctvo a ešte viac!Takže si viete predstaviť, že mám v tom menší zmätok. Ja nezačnem nikým iným ako Princátkom (už ste si na moje prezývky zvykli? :D) –čiže princa Maxona.  Ach jaj.... čo vám budem hovoriť... Milujem ho od jeho prvého výstupu na scéne. Ako... heeej na môj vkus je až príliš naivný a na to, aký je naivný, budí chvíľami až arogantný dojem... ale je to taký miláčik. Je pekné sledovať ako chce svet, ktorému má vládnuť, zmeniť a som si istá, že keď na to príde, bude bojovať zubami a vypilníkovanými nechtami. Preto sa mi páči. Budí dojem, že o svete nič nevie, ale každou chvíľou to chce zmeniť a vedieť o ňom všetko. Jeho chémia s hlavnou hrdinkou je silná, ale nie až tak, že by medzi nimi blesky šľahali... ale ide o tie milé iskričky, ktoré sa pomaličky zväčšujú. To je podľa mňa vzácne. Teraz hrdinka vidí hrdinu a nedýýýcha a srdce jej nebijeee (naozaj, tieto výrazy nepochopím) a strašná chémia medzi nimi... Nie, oni dvaja idú o niečo viac pomaly a pritom správnym tempom. Druhou stranou mince je Aspen.  Ugrh nemám ho rada.  Už v prvých stranách,  kde sa objavujete, viete, že niečo medzi nimi je. Je to niečo viac ako decká zaľúbenosť, je to živočíšny pocit. Ako... chápem, majú určitú históriu, o ktorej takmer nič nevieme a to ich spája. Musíte to brať tak, že on bol a mám pocit, že aj bude súčasťou jej života. Ale ja si aj tak budem myslieť, že ju mal rád iba preto, že mu dávala jedlo :D Páčila sa mi aj Marleen- jedno dievča z tých zvyšných 34 dievčat. Je to milá a podľa mňa záhadná postava. Neviem prečo, ale mám pocit, že ma niečim šokuje. Takýto pocit mám aj z Kráľa... podľa mňa bude tak trochu skrytá mrcha v mužskom prevedení :D A kráľovná bude súper pohoďáčka. :D Ak to mám zhrnúť: Postavy sú dobré. Dotvárajú hlavne súťaživú atmosféru okolia, či menšie tajomno tiahnuce sa okolo kráľovského dvora.


,,Počúvaj mačiatko. Vyhráš alebo prehráš, pre mňa budeš princeznou vždy.“

Nebudem vám klamať a rovno vám poviem, že túto knihu som si nechcela kúpiť. Prečo?  Som
alergická na milostné trojuholníky akéhokoľvek druhu. A teraz si predstavte ten masaker, keď sa o jedno dievča zaujímajú dvaja chlapi a o jedného z nich bojuje ďalších 34 dievčat! To je cesta ako zabiť všetky moje nervy na 312 stranách! Ale keď kniha vyšla a ja som si to napochodovala do kníhkupectva, kde nemali tu knihu, čo som pôvodne chcela, zahľadela som sa na tu obálku a povedala som si ,,čert aby to vzal... Keď tak, aspoň budem mať doma tú obálku.“ A ono to stálo za to. Áno, Aspen ma vytáčal, ale pokiaľ som veľmi chcela, mohla som ho ignorovať a užívať si príbeh. Taktiež súhlasím s tým, že v knihe sú určité podobnosti s Hrami o život, ale to knihe uškodiť nemohlo, lebo Hry o život sú sami o sebe dobrá kniha, a ak si z nich zoberiete veci, ktoré viete dobre spracovať, vašej knihe to len prospeje. Selekcia bola naozaj dobrá. Veľmi dobre sa čítala, rozhovory boli svieže nepôsobili núteným dojmom. Chémia fungovala....jediná vec, čo ma na tom celom asi sklamala, boli tie dva pokusy vytvoriť akciu v podobe Rebelov. Autorka sa naozaj snažila, ale jednoducho jej to nevyšlo a ja dúfam, že v ďalších dieloch to vyladí.

,,Selekcia už viac nebolo niečo, čo sa proste so mnou deje, ale niečo, čoho som aktívnou súčasťou. Bola som Elita.“


Selekcia ovládla náš aj český knižný trh, a to naozaj právom. Kiera Cass prišla s niečím originálnym, aj keď občas bolo jasné, že si niekde niečo ,,požičala“ z inej knihy.  Medzi postavami panuje správna atmosféra a ľúbostný trojuholník nie je prehnane vtláčaný do popredia. Autorka píše veľmi dobre a stránky otáčate jedna radosť+ tá úžasná obálka!  Ja túto knihu odporúčam, ale dopredu vás upozorňujem: Elita vychádza až v prvej polovici ďalšieho roka!


20 komentárov

  1. bude bojovať zubami a vypilníkovanými nechtami - :DDD Nice. Inak no, neznie to zle, ale neviem, či budem knihu niekedy čítať.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečo nie? :D :D :D :D Inak...Vďaka :D išla mi karta vtedy :D

      Odstrániť
  2. Tuto knihu už mám hodně dlouho doma! :D A těším se na to, nečekám žádný zázrak, ale myslím, že to bude velice příjemná oddychovka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. knihu som už viac krát v kníhkupectve obzerala, ale vždy som ju tam nechala a namiesto toho odniesla 4 iné :D klasika
    ale aj tak dúfam, že sa ku mne raz dostane :)

    https://7bluedots.wordpress.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvelá recenzia, ktorá ma presvedčila, aby som po knihe siahla. :D Fakt neviem, čo som robila pred dvoma týždňami v Panta Rhei, keď som ju držala v ruke. :D Asi som dostala nejaké zahmlenie alebo čo a preto som ju vrátila na poličku a kúpila si inú knihu. :D Najbližšie, keď sa dostanem do kníhkupectva, tak ju určite beriem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To by si vážne mala! :D Ale neboj aj ja som skoro zobrala inú namiesto tejto :D

      Odstrániť
    2. mysliš že niekedy bude film moc moc moc by som si to priala

      Odstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj zatagovala som ťa do liebster award tagu! Inak pekná recenzia!
    http://bookareourlife.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Chcela by som sa spytat -nevie niekto kedy ma vyst 3.cast ( vopred dakujem za odpovede 😀) 😃

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. už je volá sa Prvá a už sa chýstá aj 4 cast čo je Dcéra

      Odstrániť
    2. už je volá sa Prvá a už sa chýstá aj 4 cast čo je Dcéra

      Odstrániť
    3. No 4 časť sa volá následníčka, ale ok ;)

      Odstrániť
    4. No 4 časť sa volá následníčka, ale ok ;)

      Odstrániť
  8. Milujem tie knihy, momentálne čítam štvrtú ćasť následníčka a teším sa, ženo 167 dní vyjde do slovenského jazyka piata časť!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nevie niekto náhodou či je aj ten film? Ďakujem krásne za odpoveď!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj. No boli dva pokusy o seriál no zlyhali. Rok-dva dozadu práva odkúpila ina spoločnosť. Scenár má na starosti rovnaká scenáristka ako pre film Me before you. Zvyšok je vo hviezdach �� ale vraj tento rok by sa to malo dať do pohybu.

      Odstrániť