Marja Holecyová-Predurčenie


Mariotovi dediči: Predurčenie
Marja Holecyová
      Na začiatok by som mala spomenúť obdivuhodnú mladú  spisovateľku, ktorá aj mňa očarila svojimi knihami.
     Marja Holecyová (nar. 1988) pochádza z Nitry. V súčasnosti študuje finančnú matematiku a popritom sa venuje písaniu ako svojmu najväčšiemu koníčku.
      Sériu Mariotovi dediči začala Marja písať ako 16-ročná. S pôvodnou verziou románu však nebola spokojná, a tak sa s kratšími textami zapojila do viacerých literárnych súťaží a zverejňovala fanfiction na internete. Priaznivé reakcie čitateľov na jej tvorbu v Marji prebudili vášeň pre písanie a dodali jej odvahu Mariotových dedičov prepracovať a napokon zaslať do Vydavateľstva Fragment.



Prvá kniha zo série MARIOTOVI DEDIČI  s názvom Predurčenie uzrela svetlo sveta už v roku 2010.
    Anotácia:  Jeden deň, jedno stretnutie, jeden rozhovor prevrátia život štrnásťročnej Mije z Nitry naruby. Zistí, že čarovanie, lietanie a zaklínanie nie je len smiešny výmysel rozprávkarov.
 Mija v sebe objavuje výnimočnú moc a učí sa ju ovládať, no najskôr sa musí naučiť ovládať samu seba... Púšťa sa do najväčšieho dobrodružstva svojho života a netuší, že tým otvára dvere ďalším vzrušujúcim udalostiam, pretože podľa veštby len Mariotovi dediči, medzi ktorých Mija patrí, dokážu zastaviť vojnu.
                                                                                                 
                                                                                             
Táto knižná séria ma milo prekvapila. Očakávala som od nej veľmi málo, keďže má spoločné črty s Poterovkami, pretože tie ja moc nemusím. Ale toto? Stačila len pár strán a už som tú knihu nepustila. Nie je ani náročná, ani od dychovka.  Nie ani moc napínavá, ale nedá sa povedať, že by sme sa nejakej super akcie nedočkali. Výborný nápad spisovateľky pri vymýšľaní čarodejného sveta prispel k môjmu rozhodnutiu, že táto kniha stojí za prečítanie.  Amulety s čarovnou mocou, magioly, vuznošky, škriatkovia,...   Dokonalé. 
     
      Síce mi to pripomínalo kopírovanie Harryho Potera, stále pribúdalo niečo nové, inak spracované a zábavné. Taktiež dej spestrujú „dokonalé“ rodinné vzťahy. Občas ma prepadli nervy nad hlavnou hrdinkou, kvôli jej správaniu, ale inokedy som cítila aké to má ťažké. Po štrnástich rokoch zistiť, že váš otec nie je váš otec a váš skutočný otec je najväčší zloduch v čarovnom svete, alebo dokonca to, že musíte opustiť svoj doterajší život a začať sa zaoberať  svojou novonadobudnutou čarovnou mocou,... Pochopiteľne mala právo správať sa občas ako šibnutá hysterka, veď predsa je len  14-ročná pubertiačka s kopou problémov.




        Asi najviac ma očaril ďalší Mariotov dedič Miroslav Misaeg Mursa. Ja proste milujem drzých chlapcov ;) Dlhé roky znáša nepríjemné pohľady a poznámky na adresu Mariotovho dediča a neskôr , keď sa objaví ďalší dedič Mija Ľubietová Vilhanová Mursová (otravné používať toľko priezvisk) naskytne sa mu šanca. Za predpokladov, že keď ona bude tá horšia jemu dajú všetci pokoj. Začne ju teda urážať, vyhýbať sa jej a hlavne nechce mať s ňou nič spoločné. Úprimne musím povedať, že aj keď je inteligentný, toto mu teda nevyšlo. Dokonca sa prevalí aj jeho dlho skrývané tajomstvo.
    V mojom rebríčku naj kníh sa teda táto séria dostala pomerne vysoko a to teda klobúk dole, lebo mňa teda len tak hocičo nestrhne. Síce nie je na prvom mieste, ale hlavné je, že sa vôbec do môjho rebríčka dostala. ;) Takže vrelo odporúčam       Lila

Žiadne komentáre