Jessica Sorensen-The Coincidence of Callie and Kayden


Názov: The Coincidence of Callie and Kayden
Autor: 

Séria:The Coincidence of Callie and Kayden

Diel: 1
Počet strán: 296
Jazyk: AJ
Preklad: Nechystá sa
Anotácia:
Existujú ľudia, ktorí len tak nedostanú šťastie podané na lesklom tanieri, ktorí končia v zlom čase na zlom mieste, ktorí sa nezachránia.

Šťastie nebolo na strane Callie ten deň jej dvanástych narodenín, keď sa z nej všetko vykradlo. Potom všetkom, zamkne svoje pocity a sľubuje si,že nikomu nepovie čo sa stalo. Šesť rokov neskôr jej bolestivá minulosť ovplyvňuje jej život a väčšinu dní je pre ňu boj, len to ak dýcha.

Tak dlho odkedy si lenKennedy pamätá, trpieť v tichosti, bol jediný spôsob ako prežiť život. Pokiaľ urobil to, čo mu bolo povedané, všetko bolo v poriadku. V jednu noc potom, čo urobil hroznú chybu, zdalo sa, že jeho život mohol byť na konci. Šťastie bolo na jeho strane, keď Callie je zhodou okolností v správnom čase na správnom mieste a zachráni ho.

Teraz nemôže prestať myslieť na dievča ktoré videl v škole, ale nikdy ju skutočne nepoznal. Keď on skončí na rovnakej vysokej škole ako Callie, robí všetko čo môže, aby sa ju pokúsil spoznať. Ale Callie je odmeraná a uzavretá. Čím viac sa snaží byť súčasťou jej života, tým viac si uvedomuje, že Callie možno potrebuje zachrániť.

Všetko sa to začína na dvore Kaydena Owensa. Jeho život nebol ľahký. Už ako malý bol za každú malú chybu zbití a neskončilo to ani na oslave jeho prijatia na vysokú. Jeho otec ho mlátil na zadnom dvore, ale prišla ONA. Callie  Lawrence je dievča, ktoré sa po svojich dvanástich zmenilo na nepoznanie. Z krásneho dievčaťa z dlhými vlasmi, sa stalo dievča vo veľkých šatách , s poriadnou vrstvou čiernej ,očnej linky a s krátkymi  vlasmi. Callie zachránila Kaydena pred možnou smrťou. A tak sa to všetko začalo. O pár mesiacov sa stretli znova. Netušili že budú navštevovať rovnakú univerzitu. A potom to už šlo tak nejako samo. Kayden prišiel na vysokú aby odišiel od svojho otca. Získal štipendium  a na izbe skončil zo svojim najlepším priateľom. Callie, ktorá odišla na vysokú skôr , si našla energetického kamaráta, ktorý jej pomáha zmeniť sa. Z týchto štyroch sa postupne stavajú priatelia, ale je jasné že ani Callie a ani Kayden netúžia len po priateľstve. Lenže je to možné ? Je možné aby dva mladý ľudia, ktorých život nie je vôbec ľahký, dokázali mať normálny vzťah ?

,,Je to moment, ktorý si budem navždy pamätať, pretože mi patrí.“


Ako som spomenula, ani jeden z dvoch hlavných hrdinov to nemal v živote ľahké. Kayden je týraní a Callie  ( Povedať? Nepovedať?...Myslím, že si domyslíte) . K tomu sa pripája ďalšie množstvo špiny, ktorá im bráni v živote mladých a bláznivých ľudí. Musela som povedať že  považujem za Jacpot ak sa v knihe objavy aspoň jeden hlavný hrdina, ktorý mi nelezie na nervy. Tu  mi ani jeden z nich hore krkom neliezol. Ak som aj frflala na ich správanie ,vedela som, že oni na to správanie majú dôvod a ja nemôžem  namietať lebo v ich koži by som sa správala rovnako ak nie horšie.  Takže ja som z hlavnými hrdinami nemala najmenší problém.

,,Som s tebou, lebo chcem byť s tebou !"


Vedľajšie postavy som si celkom obľúbila.  Jessica tam nepchala množstvo postáv, ktoré by nám príbeh iba domotali, zamerala sa na tie postavy čo boli dôležité a na príbeh celkovo. Seth je energiou nabití , gay.  Jeho som si veeeľmi obľúbila. Kvôli svojej orientácii si niečo vytrpel, ale žije ďalej a pomáha žiť aj Callie. Vytvorili zoznam a pomaly z neho plnili veci. Čo mi prišlo ako dobrý nápad. (Napadlo ma, že aj by som si niečo také mohla urobiť... :D)  Luke (Kaydenov kamoš) mi prišiel zdržanlivý. Nič moc som som sa o ňom nedozvedela . V príbehu mi prišiel ako taký tichý pozorovateľ, čo občas niečo povedal občas niečo urobil. Nič viac. A čo by to bolo za knihu ak by ste tam nemali niekoho, koho nenávidíte ? Budete nenávidieť Kaydenovho otca, a jeho priateľku ( nebojte ! Je to jeho priateľka len na začiatku knihy ! :D) Caleba- brata Callie (jej šialená matka nie je moc podstatná.... tá je len šialená ) Našťastie sa tam tieto postavy objavujú iba na začiatku a na konci.

,,Neverím tomu. Neverím tomu ,že je v tebe niečo zlé. Jedine to, čo si mysliš že je v tebe zlé.“


Počas čítania som sa zamyslela nad tým, že to nemusíme tušiť a niekto ako Keyden a Callie môžu žiť v našej blízkosti. Že svoje útrapy skrývajú za šťastnou fasádou. Ako je napísané na začiatku anotácie. Nie každý dostane šťastie na striebornom podnose. Ak áno, život každého z nás by bol úplne iný. Milujem a zároveň nenávidím takto knihy, lebo ak autorka dokáže dobre opísať všetky situácie , môže vás tá kniha úplne pohltiť a zničiť vás . Táto kniha to podľa mňa dokáže .  Keď som The Coincidence of Callie and Kayden   čítala , mala som pocit ako keby som sa vrhla z útesu a čakala kým dopadnem

,,Myslela som, že som ho v tú noc pri bazénom domčeku zachránila, ale mílila som sa. Iba som  oddialila čas, kým príde ďalšia víchrica."

Ak sa do tejto knihy pustíte, dočkáte sa nejakého toho humoru, romantiky a krutej reality.Kniha je písana z pohľadu Callie aj pohľadu Kaydena. Milujem takéto knihy. Poskytujú nám pohľad na myšlienky oboch hrdinov čo sa mi veľmi páči .Kniha je skvelá, ale je tu jeden problém...!.KONIEC ! Knihu som dočítala o tretej ráno a ten koniec bol taký frustrujúci, že som chcela kričať . Takýto koniec som nečakala. Samozrejme som na GR našla recenzie kde všetci lamentovali nad tým koncom , ale ja som si povedala, že také hrozné to zas nemôže byť. Hahah skvelý vtip ! Poslednou vetou tejto knihy som sa narazila na skaly čo ma čakali pod útesom. Náraz bol bolestiví a to, či som ho prežila sa dozviem až keď si budem môcť prečítať pokračovanie. Čo je až za rok ! Takže či som prežila sa dozviete až po 11 februári 2014, keď sa dočkáme pokračovania knihy.Koniec –nekoniec, Táto kniha je niečo a zaslúži si 5 obláčikov !


                                                                                                                                                Mara

12 komentárov

  1. joj na túto knihu sa teším, v poslednom čase sa akosi rada mučím hroznými koncami z ktorých si idem vlasy vytrhať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to znie veľmi dobre, už som knihu zachytila, ale nevenovala jej pozornosť. Vyzerá na veľmi dobrú 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. som rada, že je tu ďalšia fanúšička tejto knihy :D len tá druhá kniha by mohla vyjsť skorej :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. MOHLA ! :D koncom týždňa trebáárs :D Alebo ešte skôr :D

      Odstrániť
    2. Vedela si, že dátum ktorý je že február 2014 je len pre paperback? ebook vyjde oveľa skôr - teraz len držať palce, aby to bolo čo najskôr :D

      Odstrániť
  4. Kvôli takýmto knihám si musím konečne oprášiť angličtinu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som ju dočítala pred pár dňami, ale hneď potom som začala čítať Indigo spell a nemala som čas napísať recenziu. Popravde ani neviem, čo by som do nej napísala. Bolo to úžasné a na tom konci som zostala šokovaná. Dokonca až tak, že som nevedela ani revať. Mala som chuť hodiť čítačku o zem a kamoška sa mi smiala, lebo som z toho totálne nervačila :D
    Keď som videla dátum vydania ďalšieho dielu, skoro mi oči vypadli :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Videla si trailer na Terapiu láskou? Ako vyhodil tu knihu z okna ? :D To som chcela urobiť :D prečo to Jessica urobila ? Prečo takýto koniec ? :D Ja som na ten dátum hľadela asi 5 min a pritom som si predstavovala takú tu hororovú hudbu :D Som myslela že ak by bol niekto pri mne, tak by sa nedožil rána :D

      Odstrániť
    2. Ja som videla ten film! A bol brutálny :D som ho musela pozerieť ešte raz :D
      No nad tým koncom som sa tiež dosť dlho zamýšľala, dokonca ešte aj keď som čítala Indigo spell a trochu ma to pri čítaní rušilo. Ale poriadne ma to naštvalo :D Neznášam takéto konce, aj keď sa potom čitateľ nevie dočkať pokračovania.

      Odstrániť