Romain Rolland- Peter a Lucia


Takže, so slzami v očiach ale stále najväčší frajer som sa odhodlala napísať recenziu na knihu, ktorú som dočítala asi päť minút dozadu na na konci bučala ako nejaký pako a chcela si otrieskať hlavu o stôl. Prečo? No to sa dozviete niekde v strede recenzie...možno ;D

Názov: Peter a Lucia
Originálny názov: Pierre et Luce
Autor: Romain Rolland
Séria: ---
Počet strán: 82
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2001
Filmové spracovanie: pravdepodobne nie, ale možno aj hej, fakt netuším..
Anotácia: (Na knihu vlastne nie je tak úplne anotácia...)
Tragický ľúbostný príbeh dvoch mladých ľudí odohrávajúci sa v Paríži počas I. svetovej vojny.
Láska a smrť, to sú staré motívy európskej literatúry. Tu sú však podané v nevídanom spojení. V ostrom svetle odidealizovanej skutočnosti vystupujú zvlášť výrazne spoločenské príčiny, ktoré lásku dvoch ľudí viedli k smrti. Proti smrti sa dvíha autorov protest práve z lásky k človeku. Také sú totiž korene pacifizmu i humanizmu Romaina Rollanda.
(Jozef Felix)

Ak by sme mohli Rollandov celoživotný ideál zhrnúť do jednej vety: vyhľadávať spojenie so všetkými živými, lebo mal hlboký a trvalý pocit jednoty ľudského rodu (v čase i priestore), v dnešnom svete azda nie je od veci si ho pripomenúť.
(Štefan Caltík)

Môj pocit z knihy:
Všetko sú to len kladné body. Ukážka sa mi naozaj páčila, čo som vôbec nečakala keďže ju čítala ešte aj moja mama+ pre to lebo som už podľa názvu vedela že je to romantika. No bolo to práve naopak, kniha ma uchvátila a to najmä autorovými myšlienkami, ktoré do nej neustále vkládal a človek si z nich mohol zakaždým vyvodiť niečo iné. Romantické rozhovory (ktorých bolo, najväčšia škoda, dosť málo) boli tak... ako to povedať... sladké? roztomilé? básnické?... fakt neviem, ale boli proste takééé úžasné, že som pri nich mala chuť plakať a smiať sa naraz.
Celú hodinu čo som knižôčku čítala som sa chichotala, tvárila ako pako a hovorila si že aj ja chcem takého mladého (viac menej) Shakespeara, aby mi vyznával lásku v metaforách a básničkách... takže som zistila aj to že nie som proti romantike v knihách, pokiaľ to nie sú len také sračky, ktoré nestoja ani za podloženie postele.
Jediné mínus je to, že ľudia čo majú radšej dialógy si túto knihu asi moc neobľúbia, lebo sa v nej zrovna moc nevyskytujú..
Na konci knihy som si chcela otrieskať hlavu o stôl. Mala som nervy ako ešte asi nikdy a prečo? To sa dozviete iba ak si prečítate knihu :P

Postavy:
Autor sa venoval skôr charakteristike správania postáv ako ich vzhľadu (tak to teda prišlo aspoň mne). Dal im základné črty a to ako si ich predstavíte zostáva už len na vás...

Trocha málo z deju:
Ako bolo spomenuté už v anotácii, príbeh Peter a Lucia sa odohráva vo Francúzsku počas obdobia prvej svetovej vojny. Peter sa vracia domov vlakom, kde narazí na pôvabné plavovlasé dievča s kučerami. Počas tejto cesty sa však udeje menší atentát, on sa s dievčaťom chytia od strachu za ruky a už vtedy zistí že sa do nej zamiloval. Mladá slečna vystúpi a on pri tom nevie nič... ani jej meno... ani kde býva... vie len to že ju musí opäť stretnúť a pre tento krát sa s ňou aj rozprávať. Jeho želanie sa nakoniec naplní keď stretne dievča v spletitých uliciach Paríža. Predstaví sa mu ako Lucia (Preto sa kniha volá Peter a Lucia) a on hneď po tom čo začuje jej hlas vie že sa zaľúbil. Ich krátke stretnutia sa aj naďalej opakujú, po čase sú dlhšie a častejšie a z neznámych ľudí sa napokon stávajú dôverný priatelia, ak nie niečo viac...Peter však musí o pol roka narukovať do vojny, ako dopadne ľúbostný vzťah medzi našimi dvoma hrdinami? To sa už dočítate v knihe... J

4 komentáre

  1. Povinné čítanie na strednej :) Ach, ten koniec...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to mám už z krku, lebo na strednej ešte nie som a už som to čítala :D ... a ten koniec bol dosť.. no dosť ma prekvapil :D :)

      Odstrániť
  2. Milujem tú knihu :) + Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť