Suzanne Collins-Hry o život.

Ja občan SR  sa prehlasujem za verného fanúšika kníh – Hry o život a filmu podla rovnomennej knihy. Milujem to. Jasne ale tie moje reč si môžem nechať aj na potom. Anotácia - Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje dvanásť chudobných obvodov. Sídlo vládne železnou päsťou a svoju moc dokazuje okrem iného tým, že si raz do roka vezme z každého obvodu jedného chlapca a jedno dievča vo veku od dvanásť do osemnásť rokov, aby sa zúčastnili na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovali na život a na smrť.
 Šestnásťročná Katniss Everdeenová žije sama so svojou mamou a mladšou sestrou, o otca prišla pred rokmi pri banskom nešťastí. Keď nastúpi ako súťažiaca do hier namiesto milovanej sestričky, zdá sa, že si zvolila smrť. To však pre ňu nie je nič nové – boj o prežitie je súčasťou jej života od útleho detstva. Je rozhodnutá vrátiť sa domov, ale ak má zvíťaziť, musí potlačiť hlas svedomia a zničiť ostatných dvadsaťtri protivníkov.
 Hry o život sú románom plným napätia, dobrodružstva aj lásky, a hoci dej sa odohráva v budúcnosti, dajú sa v ňom nájsť znepokojivé podobnosti zo života v súčasnosti.


V budúcnosti to je skvele nie ?


Ak nepríde koniec sveta... Ale nie . Asi nikto z nás by nechcel žít v takom svete. Katniss aj ostatný hrdinovia tam žijú. Dvanásť okresov a Trinásty je roztrieskaný . Aj keď Kapitol tvrdí že všetko je tak ako ma byť , je potrebné aby zomrelo dvadsaťtri deti ? Je potrebné aby sa zabíjali navzájom?  Sú vôbec potrebne Hladové hry ? To že Kapitol vyhlasuje Hry o život , nie je nič viac , ako ukázať  ostatým okresom že oni sú schopný čohokoľvek. Zabíjať a ničiť.

 

Tá súrodenecká láska, ale aj ta iná a priateľstva
To že sa Katniss obetovala za svoju malú sestru, určite nedojalo iba mňa . No určite sa tam neobjavuje  len láska medzi súrodencami. Ako sa zdá hlavá hrdinka a ma hneď dvoch nápadníkov . Ale je dôležite že tu láska nie je to najdôležitejšie. Najdôležitejšie je prežiť.
A čo je najhoršie?  Uzatvárať priateľstva uprostred arény. Ak by sa vám podarilo prežiť obom museli by ste sa ešte zabíjať vy navzájom.  A je jasné že sa tam tieto priateľstvá vyskytnú. No Hry o život sú show v ktorej vyprchávajú životy z mladých ľudí .


 

Môj tréner alkoholik.
Aj keď Haymintch slopal ako dúha, bol to vtipný chlapík. Jeho pripomienky a hlášky sú nezabudnuteľné . Teda ak nebol vážny ale to sa často nestávalo. Svetlé chvíle zasiahnu všetkých a dokonca aj jeho.

EHM EHM môj názor je –
Milujem spisovateľku, milujem postavy ,milujem prostredie .Spisovateľka ma vtiahla do deja a ja som prežívala všetko čo Katniss. Či už to bolo šťastie, smútok, bolesť všetko som prežívala s ňou. A niečo k tomu filmu:  Film bol úžasný . Páči sa mi ak  knihu sfilmujú tak ako je kniha napísaná. Určite tam nebolo všetko čo bolo v knihe, ale v knihe neboli zas niektoré veci čo neboli v knihe. Horiace kostými boli skvelé. Aréna vyzerala skvele a celkovo mesto Kapitol vyzeralo úžasne. Herci podali podľa mňa skvelí výkon .Hudbu som si moc nevšímala ale uspávanka čo spievala Katniss bola pekná. Jednoducho –Kniha aj film sú užasne. Napríklad viem že mne sa o tom bude dnes aj snívať a uznala to aj Lela ktorá tiež chválila film , ale ak nerobila túto činnosť tak nariekala prečo ešte nemá  Inheritance ( Odkaz Dračích jazdcov 4). Mala čo robiť lebo okolo Martinusu sme prešili minimálne 5x a všade ste vedeli len zelený obal knihy.  Takže ja

utekám ku knihe a vám želám dobrú noc a nech vás sprevádza šťastena –Mara

Trailer:








1 komentár

  1. Reporting of factual information in a free and fair manner is the very essence of this
    profession. E-papers are able to take advantage of story, sacrificing other, decidedly less important stories and giving as much detail about breaking news as possible.
    They also tend to endear themselves to populations in times of severe duress and hardship by well funded relief efforts and
    other charitable initiatives, which make them look incredibly social compared to corrupted governments.
    Sometimes local PR can attract better business for you than an article in Indian media.
    The dishes and ingredients differ slightly from region to region, with
    each region having their own specialties.

    Also visit my web site; click here

    OdpovedaťOdstrániť