Spoznajte samého seba v 16 storočí-Moje sladké šestnáste storočie- Rachel Harris

Prajem peknú nedeľu! Už dlhšie sme tu nemali recenziu, však? No, tak teraz sú tu rovno dve (druhá bude v druhom príspevku, nakoľko ma bloger štve :D)! Sľubovala som vám ich síce dávnejšie, ale lepšie neskôr ako nikdy však? 


Názov: Moje sladké šestnáste storočie
Originálny názov: My Super Sweet Sixteenth Century
Autor: Rachel Harris
Séria: Moje sladké šestnáste storočie
Diel: Prvý
Počet strán: 296
Jazyk: CZ/SJ
Anotácia: Cat Crawfordová má o pár dní osláviť svoje sladké šestnáste narodeniny. Avšak to posledné, čo si Cat praje, je extravagantná narodeninová oslava organizovaná jej temperamentnou nevlastnou matkou. Aspoň malou útechou je pre ňu plánovaný rodinný výlet do magickej Florencie. A keď ju pri prehliadke tohto úžasného mesta zavedie zvedavosť do cigánskeho stanu, ocitne sa priamo… v renesančnej Florencii.



Hlavná hrdinka Cat má čoskoro osláviť sladkých šestnásť a ide na výlet do Talianska- na miesto, ktoré chcela už dlho navštíviť. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že všetko je poriadku, No Cat vie, že nič nie je práve naopak.  Jej vzťah s matkou je komplikovaný...dalo by sa povedať, že je to dokonca slabé slovo, nakoľko žiaden vzťah nemajú. A čo ju štve ešte viac? Jej otec a jeho budúca žena, ktorá sa chce silou mocou zaradiť do jej života a mať v ňom právoplatne miesto no Cat jasne dáva najako, že ona o niečo také nestojí. Cat pri svojom „úteku  za slobodou“ po uliciach talianska narazí na veštkyňu, ktorá je možno len ďalší podvodník, alebo... možno niečo viac. Než sa Cat spamätá, ocitá sa v šestnástom storočí. Stretáva svojich predkov, objavuje históriu na vlastnej koži. Ale hviezdy či Reina, Cat na jej ,,výpravu“ neposlali len tak. Pochopí Cat, čo je v živote dôležité a čo nie? Dokáže prehodnotiť svoje názory a priority? A o tom a mnohom ďalšom, je moje sladké šestnáste storočie.

Cat je ako postava zaujímavá, dalo by sa povedať, že aj veľmi rázna- čo by som označila ako jej najlepšiu vlastnosť. Jej vystupovanie je presne ako je to v 21. storočí trendom:  je podfarbené drzosťou a možno s troškou arogancie, či rozmaznanosti. Preto si musíte predstaviť, aká zmena to bola pre Cat, keď sa ocitla v dobe, kde už je len ukázanie členka poburujúce. Kde je dievča iba okrasou muža a ich životy sú úplne odlišné  ako tie naše. Samozrejme, nevyhneme sa ani hlbšiemu prieskumu osobnosti hlavnej hrdinky. Čitateľ  rýchlo nazerá do duše hlavnej hrdinky, a tak sa dostane cez jej škrupinu: kde sa nachádza zranené dievča, ktoré toho nechce až tak moc. Je síce pravda, že je to už dlhšia doba, čo som túto knihu čítala, ale dobre si pamätám, že Cat mi bola príjemná. Jej chovanie ma možno na začiatku zarazilo - keď sa mi javila ako rozmaznaný fracek. Ako  som však obracala strany, jej vnútorná stránka sa prejavovala viacej a premiešavala sa s tou povrchnou a na konci to bola už iná Cat, ktorá si ako hrdinka zaslúži odo mňa palec hore. 

Rachel sa na vedľajšie postavy príliš nesústredila. Teda, áno, niektoré boli vykreslené viac ako iné- čo bolo, samozrejme, kvôli príbehu potrebné. Prekvapivo sa naokolo nehemží kopa postáv, ktoré by  tam boli v podstate k ničomu. Rachel sa o niečo menej povenovala opisu rodinných príslušníkov, či postáv, ktoré v knihe žiadnu väčšiu podstatu nemali. Bolo mi ľúto, že sa rodine nepovenovala o niečo viac a nedala im priestor- usudzujem, že to by to knihe len pomohlo. Ak už si raz rodinné vzťahy načnem, tak ich aj dotiahnem, nie?  Sústreďovala sa však hlavne na osobnostný rast hrdinky a postáv, ktoré sa k nemu podpísali. Čiže Alessandra a Lorenzo- boli spomedzi vedľajších postáv najlepšie opísaní a Rachel sa im venovala už o niečo viac ako ostatným. Ich charakteristické črty sú ostrejšie a autorka z nich vykresala postavy, ktoré si obľúbite. Alessandra vystupovala ako nevinné dievča, ktoré svet ešte poriadne ani nespoznalo. Svojou nevinnosťou milo rozptyľovala hrdinku a pomohla jej pochopiť hromadu vecí.  Lorenzo vystupoval ako typický frajer...len v šestnástom storočí. Vedel čoho je schopný, čo mu ide a pokiaľ nebol osamote s hlavnou hrdinkou, javil sa arogantným dojmom.  Pomedzi to  sa preplietali ich osobnejšie opisy a dojmy z pohľadu hlavnej hrdinky. Takže ak by som to mala zhrnúť, tak vedľajšie postavy boli veľmi príjemné a vôbec sa nedali považovať za rušivý prvok knihy, aj keď niektorým ,,článkom“ sa autorka mohla povenovať o niečo viac.

Ako náhle som zistila, o čom Moje super sladké šestnáste storočie je, vedela som, že tú knihu musím mať. Cestovanie časom zaujme nejedného čitateľa, a už nehovoriac o romantike... Teda, aspoň mňa to okamžite oslovilo. Až neskôr, keď som čakala na preklad, ma zaujali pozitívne hodnotenia na Goodreads. Keď vidíte vysoké hodnotenia tak vás napadne: čím je tá kniha tak dobrá? No okrem nápadu a prijemných postav zaujme aj ľahkosťou autorkinho štýlu. Jej štýl je jednoduchý, ak zabára do niečoho vážnejšieho (napríklad rodinné vzťahy a podobne), tak iba okrajovo- čo od nálady môžete brať ako plus alebo negatívu. Odporúčam však si to veľmi nevšímať, nakoľko nejde o nič vážne, iba okrajovú dejovú líniu príbehu. Ľahko sa začítate a vcítite do deju, vedľajšie a ani hlavné postavy ničím dej nenarušujú, zasmejete sa na vtipných dialógoch, situáciách, či myšlienkach. Zaochkáte pri romantike a ak budete poriadne rozcitlivení (ako som pri knihách napríklad ja..), možno vám padne aj slzička. Takže Moje super sladké šestnáste storočie je skvelá oddychovka ku chladným dňom v posteli.

Ak túžite po príjemnej oddychovke, tak vám Moje Super Sladké šestnáste storočie odporúčam. Kniha je napísaná jednoduchým štýlom, nenachádzajú sa v nej žiadne rušivé prvky a hlavná hrdinka je zaujímavá. Kniha ma všetko, čo by mala YA pre dievčatá mať- humor, romantiku, ľahkosť a dobrý nápad. A kniha si od nás odnáša:



Žiadne komentáre