Andrea Cremer - Krvavá ruža

Krvavá ruža

 Anotácia    V záverečnom diele trilógie vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí, schyľuje sa k poslednej bitke medzi Potomkom – Shayom a Poslom – Bosquem. Predtým však musí Shay s pomocou Stopárov i Strážcov získať zvyšné tri kusy kríža symbolizujúce živly. Najprv sa teda presunieme do mrazivého Švajčiarska po vzdušnú čepeľ, potom do slnečného Mexika po vodnú rukoväť a napokon na sopečný ostrov uprostred oceánu, kde sa ukrýva posledný kus – ohnivá čepeľ. Až keď Potomok pozdvihne Kríž živlov, dokáže zabíjať prízraky, zahnať vládcu onoho sveta a zachrániť rodičov. Život sa však nekončí ani po poslednej bitke... Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta. Na jeho záchranu však potrebuje nielen Shayovu pomoc, ale aj Rena – a tak sa v strážcovskej Akadémii ocitajú dvaja alfa samci. Musia spojiť sily, a tak city idú bokom, hoci Callino srdce už patrí jednému z nich. Najprv však treba prežiť!


 


       Konečne! Dočkala som sa posledného dielu a som nehorázne šťastná. J   Ikeď bolo dosť ťažké pustiť túto knihu z ruky, v mojej mini knižnici jej patrí čestné miesto. Určite tam dlho neostane. Ako sa poznám, budem ju čítať znova a znova.
         Kde začať? Táto kniha bola naozaj zlatým klinčekom trilógie Nočný tieň. Aj napriek rôznym drobnostiam, ktoré mi v knihe vadili, som sa do nej dokázala okamžite začítať.

         Jednou veľkou výhodou bol dej, ktorý presne nadväzoval na druhú časť- Prekliatie vlkov. V čítaní sa určite nestratíte, lebo plynutie deja je rýchle a zmyselné. Skladanie kríža živlov so sebou prinieslo veľa akcie a napätia. Napätie však nevychádzalo len z deja. Ako náhle sa na scéne objavili dvaja alfa samci v jednej miestnosti  a ešte aj v prítomnosti alfa samice, ktorú obaja ľúbia, napätie sa čoraz viac stupňuje. Ani jeden sa nevzdáva a Calla ich navonok necháva stále na hrane. Našťastie sa od nej už aj dočkáme konečného rozhodnutia, ktoré ma taktiež veeeľmi potešilo. :)

 
      Všetky postavy sa ku koncu dosť zmenili. Akoby boli o niečo vyspelejší a múdrejší. Jedine správanie Cally ma občas sklamalo. Udržať dvoch alfa samcov od seba je síce naozaj náročné, ale zdala sa mi moc krutá.
 
     Koniec knihy má naozaj veľmi rýchly spad. Záverečná bitka bola dosť slabá.  Očakávala som od nej viac akcie ( nieže by jej už na začiatku nebolo dosť), viac  “potu“  - čiže náročnosti.
 
     Autorka  však bitku nahradila prekvapením na koniec. Na mňa to teda doľahlo ako nečakaná facka. Kto by už len očakával takýto záver??  Okamžite ako mi docvakol význam posledných slov,  oči mi úplne zakalili slzy. Ani som doteraz nevedela, že sa dá preplakať toľko strán. Našťastie slzy smútky  aspoň čiastočne vystriedali aj slzy radosti. 

     Čiže záverečné slová znejú:  Určite sa máte načo tešiť. Možno niektorý budú nespokojný s koncom knihy, ale táto kniha v podstate končí dobre-nedobre. Každý si príde na svoje.  :D


1 komentár

  1. ja som tiež na konci strašne plakala a ubehol už druhý deň od prečítania tejto knihy ale aj tak keď si na to vzpomeniem vždy sa rozplačem

    OdpovedaťOdstrániť