Pittacus Lore- Som číslo štyri


Pittacus Lore- Som číslo štyri
Po strašne dlhom čase som sa nakoniec prehovorila, no skôr Mara ma prehovorila vám sem niečo pridať. Moja dnešná recenzia bude o knihe som číslo štyri. Takže anotácia pre tentokrát znie:

Varovanie:
Sú medzi nami.
Niektorý nás chú zahubiť!

Vrhol som sa nahor, zachytil okraja podlahy a vytiahol sa na ňu. Oheň sa šíril aj do ostatných častí domu. Sarah musela byť so psami niekde po mojej pravici. Rozbehol som sa po chodbe, kontrolujúc izbu za izbou. Fotografie zhoreli v rámoch, takže po nich ostali iba roztopené čierne siluety na stene. Vtom sa mi preborila dlážka pod nohou a ja som sa od ľaku nadýchol dymu a plameňov. Rozkašlalo ma to. Padol som na koleno, kašlúc, lapajúc dych. Potom ma premohla zúrivosť, takže som zaťal zuby a napriek všetkému šiel ďalej. Našiel som ju v poslednej izbe vľavo. Kričala o pomoc. Psy zavýjali a skučali. Dvere boli zavreté, no ani som sa nezdržiaval ich otváraním. Kopol som do nich, až vyleteli z pántov. Sarah sa chúlila v kúte a psy sa tlačili k nej, aby boli čo najďalej od toho pekla. Keď ma uvidela, vykríkla moje meno a začala sa dvíhať. Naznačil som jej, nech ostane, ako je, a vošiel do izby práve vo chvíli, keď sa v jej strede zrútil masívny stropný trám. Zdvihol som ruku a poslal ho aj s prívalom plameňov naspäť k stropu. Prerazil ho aj so zvyškom strechy. Sarah to zmiatlo. Nechápala, čo sa deje. Skočil som k nej, jediným pohybom som prekonal azda sedem metrov hustých plameňov, ktoré mi absolútne nič nespravili. Psy mala pri nohách. Buldoga som jej strčil do náručia a retrievera som zobral sám. Druhou rukou som jej pomohol vstať.
„Ty si prišiel,“ vzdychla.
„Nikto a nič ti neublíži, kým som tu,“ povedal som jej.

Takže. Vojna medzi Lorienčanmi a Mogadoráncami pokročila až to tých rozmerov, že Mogadoránci zničili planétu Lorien. zachránilo sa len deväť detí s ich kurátormi. Trvalo im veľmi dlho kým sa dostali na planétu Zem a rozišli sa do rôznych kútov sveta aby ich Mogadoránci len tak ľahko nenašli. Majú v pláne tu zostať až kým nevyrastú, nezosilnejú a nebudú vytrénovaní. Až vtedy sa spoja do jednej veľkej sily a vrátia sa na Lorien, na ktorom sa momentálne nedá žiť. No zatiaľ ani jeden z nich nevie kde sa ostatný nachádzajú, kvôli bezpečnosti. Kvôli magickej sile ich môžu Mogadoránci zabiť len v určenom číselnom poradí. Keby náhodou jeden z nich zomrel, ostatný sa to dozvedia kvôli jazve, ktorá sa im objaví na pravom členku. To je super, kedže sa môžete nachádzať hocikde a zrazu sa vám rozsvieti členok a začne vás páliť tak že nemôžete robiť nič, len sa zvíjať na zemi od bolesti. A čo poviete keď ste napríklad na hodine. "Prepáčte pán učiteľ ale svieti mi členok. Nemohol by som si odskočiť na WC a trochu sa tam pozvíjať na zemi v nesmierných kŕčovitých bolestiach?" Priznajte sa, koľko učiteľov z vašej školy by vás neposlalo na psychiatriu alebo na výskumy nadprirodzených javov? Dobre ale už odbočujem z časovej osi, takže idem od znova pekne poporiadku.

Číslo jeden zabili v Malajzii.
Číslo dva v Anglicku.
Číslo tri v Keni.
Všetkých zabili.
Som číslo štyri.
Som na rade.

Miesto na ktorom žil naposledy sa volalo Arizona, jeho meno bolo pre toto miesto Daniel. No objavila sa mu tretia jazva a to znamenalo to čoho sa najviac obával, to čo najviac nenávidel. Museli utiecť na bezpečnejšie miesto. zas a zas je to neustály kolobeh, ktorý k jeho životu proste patrí a nič s tým neurobí. Pre tentokrát budú bývať v Ohiu a bude sa volať John Smith. Áno, nemýlite sa ak si myslíte že sa volá ako postava z rozprávky Pocahontas. Johna čaká opäť nová škola, noví ľudia a opäť sa bude musieť dokonale prispôsobiť davu a bude musieť byť ostražitý viac než kedykoľvek predtým, no nebude môcť touto ostražitosťou vzbudiť podozrenie okolia. No tentokrát to bude iné ako tie predošlé. Keď John dovŕši svoje pätnáste narodeniny, začnú sa u neho objavovať nadpozemské schopnosti. Inak zvané dedičstvo Lorienu a zistí čo sa naozaj stalo s Lorienom a jeho rodinou. Keď nasúpi do školy, stretne svoju osudovú lásku Sarah a jej bývalého priateľa

kreténa Marka, kapitána futbalového týmu. Mark je idiot, ktorý hádže po obyčajných ľuďoch v školskej jedálni fašírky a napĺňa ich skrinky páchnucimi vecami, zväčša hnojom. John sa spriatelí s chalanom posadnutým mimozemskou tematikou. A pravdaže nemôžem zabudnúť na najlepšiu postavu po Johnovi, na Bernieho Cosara. Je to pes, ktorý pochádza z Lorienu. Johnov kurátor Henri má však strach že sa budú musieť čoskoro presunúť na iné miesto, John sa však tohoto odchodu najviac bojí. Práve v Bohom zabudnutom Ohiu spoznal čo je to priateľstvo a láska a cítil sa tu konečne ako doma. Mogadoránci však zistili kde sa John nachádza a ak John spraví čo i len maličkú chybičku, može za ňu zaplatiť svojim i Henriho životom. Je John dostatočne silný aby sa Mogadoráncom postačil zoči voči? Aké je jeho dedičstvo? A čo za super schopnosti ma jeho pes Barnie Cosar?? Ak chcete vedieť ako to s Johnom dopadne kúpte si knihu. Už teraz na vás čaká vitešená vo vitríne hociktorého kníhkupectva! :)



Žiadne komentáre