Prečítala som Súmrak po 9 rokoch.


Halo? Halo?  Žije tu ešte niekto? Dúfam, že áno. Hlavne kvôli tomu, že pevne verím že sa pevne venujte karanténe. Koniec koncov kedy inokedy budeme mať možnosť zachraňovať život tým, že budeme sedieť doma a čítať si knihy ( akože robiť veci do školy) ? Keďže som tiež sama doma a snažím sa vymyslieť si rôzne aktivity ktoré nebudú zahrňovať školu, skončila som na YT a začala som sledovať rôznych booktuberov. Okrem toho, že väčšinu z nich nepoznám a len prekvapene pozerám kto to je som dostala aj nápad na to, ako sa zabaviť! Chcete vedieť ako? Ja vám poviem. Doslova. Pretože áno, zas som po asi dvoch rokoch natočila video. A áno, je rovnako dlhé ako bolo vždy. 


Vrátiť sa k natáčaniu videí je pre mňa, dá sa povedať, asi veľký krok. A síce aj v samotnom videu hovorím o tom, ako som sa chcela niekoľkokrát vrátiť a ako som to vždy zavrhla, je za tým trochu viac. Úprimne doteraz sama neviem, či som rada, že som v záchvate depresie pred dvoma rokmi všetky videá vymazala. Jedna moja časť áno. Lebo videá nikdy neboli také, aké som ich reálne chcela a pozerať na ne ma väčšinou duševne bolelo. Na druhú stranu som trochu smutná, lebo pripomienka vyslovene rokov mojej práce je preč. No nevadí. Stále mám aspoň blog. Ako bolestnú pripomienku toho, že kedysi som bola schopná napísať aj 5 recenzií mesačne a hromadu článkov pomimo. Ale dosť bolo sentimentálneho pokecu. 

Počas môjho pozerania videí za videom som narazila na túto milú slečnu a video na ktoré je prepojenie v TU. A jednoducho som si povedala, že prečítať si Twlight nie je vôbec zlý nápad a že som vlastne dokonca na to zvedavá. A aj keď som bola nalomená, aj vďaka vám som po ňom siahla a začala si ním listovať. A aj vďaka vám som si povedala, že možno by nebolo od veci, si toto čítanie zaznamenať. Tak som to urobila. A ak si to chcete celé vypočuť, asi vás nebudem nutne zdržovať. 

Len poviem toľko:      1. Je mi ľúto, že je to zas dlhé.
                        2. Na druhú stranu - varovala som vás
                        3. Majte so mnou, aj celým videom zľutovanie. Je to už nejaká doba. 



A pre vás, ktorý si chcete ušetriť svoje drahé uši/ oči a mozgové bunky, vám to asi celé skúsim trochu zhrnúť v takej menšej ,,Minirecenzií“

Aj napriek tomu, že som si celé video pokojne myslela, že som twilight čítala maximálne 8 rokov dozadu, je tu už 9 rokov a síce mám na knihy pomerne dobrú pamäť, je to už predsa nejaká doba. A okrem nejakej holej kostry čo sa tam stalo, som si nič nepamätala. Dokonca by som povedala, že aj ten základ som si pamätala skôr z filmov ako z kníh. A sľúbila som si, že jednoducho nebudem porovnávať film s knihou a jednoducho si idem Súmrak prečítať ako úplne novú knihu. 
Čo sa mi samozrejme podarilo dodržať asi tak dve strany keď som si uvedomila, že Bella nevykopáva žiaden kaktus. Príbeh sa mi začínal postupným čítaním pomerne ľahko vyjasňovať a začala som si uvedomovať, že je to niečo čo naozaj poznám. 

Jedna z vecí, na ktoré som bola naozaj zvedavá bolo to, aká je vlastne knižná Bella. Pretože ako inak si ju pamätať ako jej filmovú verziu s divnými tikmi, ešte divnejšími pohľadmi a v podstate žiadnym názorom? A našťastie musím povedať, že nakoniec mi Bella ani tak nevadila. Oproti filmom mala svoj názor, bola pomerne sassy a nie len v myšlienkach. Dokonca by som povedala, že niekedy bola aj inteligentná. Samozrejme že niekoľko veci vadilo. Napríklad ako hlúpo reagovala na takmer prepadnutie, takmer smrť, na to že jej crush je upír a podobné vecí. Ako keby si ani nechumelilo. A nesmieme zabudnúť ani to, že ako ,,nemá rada pozornosť“ tak si ju dosť užívala a dokonca akonáhle z nej trochu pozornosti opadlo, bola smutná. V myšlienkach sa vracala za tým, či ju chuderku bude niekto sledovať a očakávať: Ako keby bola britská kráľovná, ktorej príchod do karanténny očakáva celý Windsor. 

Lepšiu polovičku predstavoval Edward. A síce mi asi 80 strán trvalo prísť na to, v čom je tak veľmi dobrí, nakoniec som bola rada, že tam je. Pretože aj on si uvedomoval, že mozog jeho skoro polovičky nefunguje úplne v poriadku a štvalo ho to hádam aj za mňa. Oproti Edwardovi z filmu, ktorý čudne zazerá a dramaticky vysvetľuje že je zabijak bol tento Edward výhra v lotérií. Bol vtipný, Bellu stihol dať v priebehu jednej strany niekoľko krát dole (Ako keď jej povedal že je trápna. A potom sa za to ospravedlnil. A potom povedal, že je to vlastne pravda, ale nemal to hovoriť...#sorrynotsorrybella) ale on sa nevyhol niekoľkým prevrátením očami. Napriek tomu, že chlapec mal niečo cez 100 rokov, nevedel svoje nálady ovládať o nič lepšie ako žena v prechode, ktorá ma na to aspoň hormonálny dôvod. No je normálne aby niekto v priebehu pol strany bol vysmiaty- naštvaný- zas vysmiaty- a opäť naštvaný? Akože ešte nie som psychológ, ale poviem vám, že mi to úplne v pohode nepríde. 

A Jacob? Na toho sa snažím nemyslieť od vety, kde ho Bella vykreslila ako 14 ročné šteňa. Viem, že prejde glow upom. Ale ak chcem mať naňho aspoň trochu dobrú spomienku, budem myslieť na Jacoba z filmov. Radšej. 

Celý čas som sa snažila zamyslieť, prečo sa z Twilightu stal v roku 2005 fenomén. Plot nebol ničím výnimočný- je to niečo, čo ma teraz každá YA kniha. Bolo to v roku 2005 prevratné? Neviem. Možno. Boli postavy tak skvelé? Nebolí zlé, ale že by až tak dobré? A potom som si uvedomila, že na mnoho vecí nebudem mať reálne odpoveď. Tak som sa skúsila zamýšľať aj nad tým, či ide o knihu, ktorú si budete môcť prečítať aj  po 9 rokoch. Aj po 20....a prišla som na to, že zrejme áno. V knihe nie je spomenutých veľa vecí, ktoré by vás vyradili a ostali by ste na ne pozerať- o čom to hovorí? A dá sa povedať, že takto môže byť Súmrak aj pomerne nadčasová kniha. Nikoho neurazí ani o 10 rokov. Nehovoriac o tom, že sa kniha čítala neuveriteľne ľahko. Až tak, že som si rovno po súmraku znovu prečítala aj Úsvit. Lebo prečo nie? 

Twilight nie je po 9 rokoch žiadne boom, nijako sa neodkláňa od iných YA kníh. Vadí mi to? Vlastne ani nie. A užila som si to? Vlastne hej. Takže ak rozmýšľate, po čo by ste zo zvedavosti siahli, Súmrak je dobrá voľba. Alebo môžete skúsiť niečo iné. Niečo, čo ste vy čítali strašne dávno a ste na to zvedaví teraz. 

V každom prípade, ak ste pozreli celé video. Tlieskam Vám a ste moji hrdinovia. Ak ste si to prečítali...tak vám tlieskam aj tak. A nech ste urobili hocičo, mám vás rada. A dávajte na seba pozor kuriatka. Zatiaľ...Peace out! 

Žiadne komentáre