Príbeh o tom, ako som sa dožila filmu Fallen!


Kniha pád sa radí medzi moje najobľúbenejšie knihy. A vlastne patrí aj medzi knihy, ktoré odštartovali moju záľubu v čítaní a recenzia na knihu Pád bola moja prvá. Takže, keď som sa dozvedela, že príbeh o reinkarnácií, láske a padlých anjelov mieri na veľké platná, bola som nadšená ako dieťa na Vianoce.  Šlo o dlhé čakanie, ktoré sa už zdalo nekonečné. Ale nakoniec som sa dočkala.  A ako to dopadlo?


Natáčanie a všetko okolo Fallen začalo v roku 2014. Aby som bola presnejšia, cast sa začal zbiehať u susedných Maďarov krátko po Valentíne 2014. A odvtedy nás nečakalo nič iné, ako nekonečné čakanie na film. Za ten čas sa nás snažili uspokojiť nejakými fotkami. Taká prvá stillka hlavných hrdinov sa objavila 5. augusta 2014. Zažila si peknú hromadu slávy, zdieľali ju aj známe stránky. A odvtedy nás podobnými fotkami kŕmili celé roky. Špekulácie o dátumoch premiéry som sama oduševnene vždy rada zdieľala.  Radosť časom vystriedala nedôvera a neskôr aj sklamanie. Kde je môj film? Kde je aspoň trailer? Upadne Fallen do zabudnutia? Bolo to asi v druhej polovici minulého roka, keď sa všetko dalo do pohybu veľmi rýchlo. Pokiaľ ma nič nemätie, film sprostredkovala iná spoločnosť ako Disney (ktorá mala pôvodne na starosti spracovanie a všetko) a než sme sa nazdali, v novembri nás čakal Trailer. Prvý a posledný. Radosť ma priviedla k slzám a dokonca som si ho musela stiahnuť do mobilu a pozerať vždy, keď som mohla.  A než sme sa nazdali, o mesiac neskôr, film už bol v kinách. No nie v americky hovoriacich krajinách.

Úprimne ani neviem, ako to ohľadom tohto filmu funguje. Premiéru už mal na Taiwane, Taliansku, v Brazílii a Boh vie, kde ešte. Práve v marci (alebo tak nejako) sa Fallen malo dostať do kín v USA a UK. A ja už som mala možnosť tento film vidieť. Nejdeme hovoriť o tom ako (všetci vieme ako 😏 ), verte verzií, že som jednoducho sadla do lietadla, a nacválala do nejakého talianskeho kina.  A čo si myslím?

A než začnem, upozorňujem, že možno niekde spomeniem nejaký ten spojler. Tak bacha na vec 👆
Film sa nevyhol zmenám. Ani to inak nejde. Predsa film treba trochu poopraviť, aby to malú nejaký živší príbeh.  Luce ma dlhé vlasy, neuskutočnili sa žiadne závody v plávaní, Daniel neukázal Luce prostredník, či žiadne scény pri jazere. Absencia niektorých postáv, zmeny pri priebehu niektorých vecí.....No, možno to takto po kope znie zle, ALE! Nebojte sa, buď šlo o drobné zmeny, alebo ich niečo nahradilo.
Čo veľmi oceňujem, sú detaily, ktoré, ak ste knihu pozorne čítali, rozpoznáte a aj vy oceníte.  Tiene, ktoré našepkávajú, záblesky minulosti, chrliče či iné veci, krásne nadväzujú na ďalšie knihy+ do deja sa pekne hodia. 


Pravda je, že vzťah Luce-Cam je tu možno silnejší ako by sa mi páčil, alebo ako je vykreslený
v knihe, no na konci sa to všetko dá do poriadku. Harrison sa mi ako Cameron veľmi nepozdával, predstavovala som si ho menej vlasatého a neviem...jednoducho inak. No po zhliadnutí filmu musím jednoducho prikývnuť, že je dobrý Cam.  S Luce mali tu správnu chémiu, rovnako ako s Danielom a celkovo zvládol toho zlého chlapca na jednotku.
Možno mi trochu prekážalo, čo v niektorých scénach porobili s Luce.  Nikdy som z nej nemala pocit, že by otvorene flirtovala, či jazdila na motorke v dlhých šatách, no nakoľko bola Luce vždy pomerne nezáživná či skôr nejaká pasívna postava, toto ju pomerne oživilo a je to skôr sila zvyku, než nepríjemná zmena.
No a Daniel....Jednoducho to bol ten Daniel, ktorý sa držal v úzadí, sem tam niečo povedal a neskôr sa jednoducho rozhovoril. Naozaj veľmi oceňujem záber Jeremyho bez trička, za to majú u mňa veru bod. Jednoducho, aj keď sa mi tá myšlienka moc nepozdávala, Jeremy je dobrý Daniel a dúfam, že nás čaká aj ďalší diel, aby sa ako Daniel mohol viac prejaviť.
Rovnako dobrý pocit som mala aj zo zvyšku castu. Arrianna a Roland boli takí príjemne hraví, Penn bola jednoducho zlatíčko, ktoré by chcela mať každá za kamarátku. Molly bola taká nevýslovná mrcha, že by som jej aj cez obrazovku počítača rada jednu vrazila a potom jej vytrhala tie jej hnusne ružové pačesy :D  Gabbe sa moc neprejavila, skôr tam behala, aby vyzerala pekne a nič viac.  Celkovo ma cast nesklamal a veľmi pekne dotvoril atmosféru, či naopak uvoľnil.


Moc nechápem, prečo sme na tento film museli čakať tri roky. Páči sa mi, a áno, asi si ho idem znova pozrieť (Predstavte si, že zas letím do Talianska 😂) a asi si ho pozriem ešte 574266 krát a potom zas pôjdem čítať knihu...ako 138769 krát pred tým 😂 Zmeny sú viditeľné, no pomerne vítané a pre príbeh neškodné. A dúfam, že keď už sme dostali tak veľmi otvorený koniec, tak dostaneme aj pokračovanie. To sa však asi dozvieme až po premiérach v anglicky hovoriacich krajinách.
A čo vy? Aj vy ste si už urobili výlet do Talianska a film videli? Ak áno, ako sa vám páčil?

Update po pár dňoch, po dopísaní článku:


Ja som sa dnes dozvedela, že –šok, šok, šok!- Pád sa dostane v máji aj do našich kín a rovnako sa dočkáme aj dotlače s filmovou obálkou u vydavateľstva Yoli (Hádajte aká kniha sa pridá k svojim už trom sestričkám ? Holt niekto ma HP a ja mám Pád a Denníky princeznej 🙈 ) Takže ak ste si už zaleteli do Talianska....ehm tak pôjdete pekne aj tu, pretože ja chcem pokračovanie! Aj vy ho chcete! A ak aj nechcete, tak ho chcete pre mňa! Chápeme sa? Chápeme!