Kristina Springerová-Espressologie

Názov: Espressologie
Originálny názov: The Espressologist
Autor:Kristina Springerová

Počet strán:192
Diel: jednodielna séria
Jazyk: CZ
Vydavateľstvo: CooBoo
Filmové spracovanie: nie
Anotácia: Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

Ako ste si mohli všimnúť hlavná hrdinka Jane pracuje v malej kaviarni. Do kaviarne veľa ľudí nechodí, keďže o niečo ďalej je lepšia a príjemnejšia pobočka (čo manažéra kaviarne nesmierne štve.) Ale Jane to vôbec nevadí. Spoločnosť ,okrem jej kamarátky, jej robí aj zošit kde si zapisuje veci o káve a o ľuďoch ktorý ju zvyčajne pijú. A raz dostane úplne bláznivý nápad... Pomocou jej poznatkov zo zošita dá dohromady pár jej kamarátov. A to nikto netušil že dvojiciam ktorým pomohla to bude božsky klapať. Tak sa do kaviarne hrnie čo raz viac a viac ľudí. Odrazu je z Jane hviezda, ktorej sú venované určite večeri v týždni, kde spája dvojice. Dokonca sa o ňu začne zaujímať televízia ! Ale jediný chalan ktorý sa jej páči, nemá s ňou nič spoločné. Dokonca to tvrdí aj káva. No nájde sa nejaká medzierka aby mohla s Willom niečo mať, alebo je tu pre ňu niekto iný ?

Hlavná hrdinka Jane je taká celkom prijemná dievčina. Zarába ako len môže aby mala dosť peňazí na zaplatenie školného jej vysnívanej školy. A popri práci, si zapisuje do zošita veci o ľuďoch podľa toho aké kafé pijú. Či už ide o vlastnosti alebo vzhľad. Podľa kávy sa dá všetko. A dokonca sa podľa nej dá určiť aj partner. No  a zrazu to príde ako veľká prívalová vlna. Odrazu je z nej hviezda a ona to celkom dobré zvláda. Ale ako každé dievča má problémy z láskou a niekedy sa prihodia aj také tie hádky z priateľmi. Mne osobne prišla Jane ako taká priemerná hrdinka. Nebola ani nič extra ale ani nič čo by som chcela mlátiť z lopatou po tvári a kričať po nej nech sa už konečne spamätá. Nebola ničím výrazná (až samozrejme na tu espressologiu.) Takže ja som s ňou osobne nemala problém. Možno jedine z jej výberom chlapa.

Čo sa týka vedľajších postáv.... autorka sa mi zavďačila tým, že tam zabudovala viacero postav s osobitými črtami. Nebola tam len jedná nepríjemná hlupaňa (aspoň pre mňa tam boli viaceré nepríjemné) , našli ste tam postavu s charakterom ktorá mala z každého rožka troška. Jednoducho mi prišlo že také osoby ste mohli stretnúť aj v meste na ulici. Čo sa tyká mužského osadenstva: Musím povedať, že aj keď som vedela že Will nie je nič pre ňu, prišiel mi ako pohoďak... jednoducho aj keby nakoniec skončila sním neplakala by som do vankúša a nenadávala na hlúposť hlavnej hrdinky. Ale našťastie Will nie je jediný chlap.

Kniha Je príjemne napísaná a čítanie ide ako po masle. Čeština je už v knihách pre mňa úplne normálna, takže problém som nemala a myslím že ako poriadnemu knihomoľovi to tiež problém robiť nebude (Pretože často sa stane, že naši susedia majú nejakú to knihu po ktorej naše srdcia bažia.)A však kniha pre mňa nie je nič svetoborné. Kniha Espressologie je ten typ knihy, pri ktorej si zalezenie pod perinu spolu z nejakým teplým ( to v lete skôr niečím studením) nápojom a nedáte sa ničím a nikým rušiť. Táto kniha je na oddych priam stvorená.


Takže ak si chcete oddýchnuť Esspresologie je pre vás ako stvorená. Nie je tam žiadna hlúpa hrdinka, nad dejom knihy sa nemusíte veľmi zamýšľať. Je to také príjemne Lážo-plážo po všetkých tých dystopiach a fantasy . A  u mňa si Espressologie zaslúžila :



3 komentáre

  1. Nie som si istá, či chápem súťažnej otázke... Kde sa stretli rodičia hlavnej hrdinky knihy v indícii? :D Najprv som si myslela, že otázka je smerovaná na rodičov hlavnej hrdinky tejto knihy - Espressologie. Ale potom by nebolo v indícii treba hľadať ešte aj knihu... Ale aj tak som zmätená! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V indícii máš nejakú úplne inú knihu a v recenzii na tú knihu na tomto blogu je odpoveď na otázku.

      Odstrániť
    2. Presne tak ako povedala E_V_E

      Odstrániť