Cassandra Clare- Mesto kosti (Nástroje smrteľníkov)


Konečne plním to čo som sľúbila.Takže upravila som svoju starú recenziu na Mesto kostí, ktoré u nás vyšlo 12.septebra. Takže tu je anotácia : 
Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?

Túto sériu už hádam všetci poznáme. Buď ste ju už čítali, alebo sa len chystáte. Niektorý možno váhate a ja vám hneď na začiatku poviem : Neváhajte je to fantastická kniha ! Ale prečo taká skvela ?
Cassandra Clare vytvorila nový svet, ktorý pohlti každého. Nie len Clary, ktorá je do tohto sveta náhle strhnutá, ale aj nás čitateľov. Svet plný mágie a záhad, v ktorom nájdete bosorákov, upírov, víl, vlkolakov, a tých čo nás chránia aj keď ich nevidíme - Tieňolovci. Napoly ľudia, napoly anjeli.

Mladá Clary videla niečo čo nemala. Všetko sa to začalo tým, že Clary videla ako traja mladý ľudia dobodali jedného chalana. Až na to, že to neboli len nejaký ľudia, ale boli to traja Tieňolovci. Súrodenci Alec, Isabelle a ich nevlastný brat Jace, a oni zabili démona, čo nemal naozaj dobre úmysly. A keďže ich nik nemal vidieť, bolo pre nich naozaj zvláštne a prekvapujúce keď im v tom Clary chcela zabrániť.. A to strhlo úplnú lavínu.  Jej matku na druhý deň uniesli, nejaké čudné stvorenie ju chcelo zabiť a Jace jej povie že je zrejme Tieňolovec ako on.

A takto v podstate začína, napínavý príbeh pri ktorom sa nebudete nudiť. Clary objavuje nový svet a zároveň zisťuje pravdu o sebe a jej matke. Ale nie všetko jej povedia ostatný. Niečo je musí povedať aj jej matka, lenže ako keď ju niekto uniesol a ona nemá ani zdania kde môže byť. A teraz už naozaj potrebuje pomoc Tieňolovcov.

Prečo si vybrať práve túto knihu ? Lebo ako som už povedala príbeh vás pohltí a vy sa tak začítate, že knihu nebudete chcieť pustiť knihu z rúk. A po dočítaní  budete chcieť ďalší diel. Presne to isté sa stalo aj mne. A to som mala knihu prečítanú už dávno. Jednoducho som si šla znova prečítať knihu a skončila som síce menej prekvapená ako prvý krát, ale stále prekvapená a tužiaca po dvojke.            

Kniha je jednoducho skvelá. Vtip tam nechýba- Je tam Jace a povedzme že s Jaceom sa človek jednoducho nenudí. Máme akciu ? Je to svet nadprirodzených ! Samozrejme že tam bude akcia Navyše, čo je to kniha bez záporaka ? Aj ten tam je !. A áno je tam aj troooošku romantiky. Cassandryn  štýl písanie je taký príjemný a pútavý .Ak v knihe nájdete nudnú chvíľu, tak potom budete musieť čakať že sa za chvíľu čosi odohrá, lebo Cassandra nechce svojich čitateľov nudiť a myslím si , že sa jej to aj podarilo.

 Myslím, že táto séria je vhodná pre chalanov aj dievčatá. Už vo februári sa dočkáme druhého pokračovania : Mesto popola. No zatiaľ sa môžeme ponoriť do sveta ťieňolovcov v ďalšej sérií  : Pekelné stroje. Prvý diel Mechanický anjel sa k nám dostane :21.3  A film zavíta do kín 23 augusta !
Tak čo ? Ste ochotný v stúpiť do tohto sveta ? Lenže pozor a zapnite si pásy, lebo cesta nebude ľahká 

                                                 Mara

4 komentáre

  1. Wrrau, teraz mi píšeš aby som neváhala. Ja som, žiaľ zaváhala a tiež preto, že chcem začať knihami od tejto autorky, to áno ale knihou Mechanický anjel.
    Aj tak si určite najprv kúpim túto. :D
    A presne, stále neverím, že je to také úžasné, no dúfam, že keď už si to začnem čítať obľúbim si hlavnú hrdinku.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už som videla aj film ale kniha je vždy lepšia a preto si ju chcem zaobstarať. Neviem či ale najprv nezačnem čítať sériu Pekelné stroje kedže má menej kníh v sérii. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Neviem, čítam túto knihu už od júna a vôbec ma to nezaujalo. Priveľmi sa tam strácam. Za mňa nie.

    OdpovedaťOdstrániť