Najprv: čítaj ! A potom : nepreháňaj !



 Som si istá , že toto nie je len môj príklad.  Určite ste už od učiteľov, rodičov a iných ľudí počuli slová :,, Mal by si viac čítať.“ Niektorý to úplne ignorujú a iný dajú tomu šancu. Prečítate si dve-tri knihy a potom sa pochválite . Povedia ti : ,,Len tak ďalej. Budeš mat lepší pravopis ! Väčšiu slovnú zásobu ! Budeš lepšie čítať !“  Tak vás to možno povzbudí a budete v čítaní pokračovať. Iným sa to môže jednoducho začať páčiť a na ,, výhody“ čítania budú zvysoka kašľať. ( nehovorím že mne čítanie nepomohlo...)

Odrazu sa chválenie pred rodičmi a učiteľmi stane častejšie a príde otázka : ,,A čo takého čítaš ?“ A čo vy na to? ,,Ach je to od jednej spisovateľky. Dievča sa presťahuje z X do Y a v Y je krásny chlapec , ale dievča nechce. A potom dievča príde na to, že chlapec je upír ! O pár kapitol ďalej ide po dievčati krvilačný upír a chce dievča zabiť. Našťastie ju chlapec- upír zachráni. A to nie je všetko  ! Medzi upíra a dievča sa zapletie vlkolak !"- A potom to príde . Vyraz učiteľky ktorý hovorí : Som zhrozená! Čo  to dieťa číta ?! Nahlas vám povie, že je to dobré ,ale že nemáte podliehať ilúzii že toto v reálnom živote existuje. Vy si to vypočujete  a ďalej v takýchto knihách pokračujete.( možno)

Štádium človeka čo ma rád knihy , prechádza do knižného maniaka . Každý  pondelok po víkende môžete rozprávať o novej knihe a niekedy ešte a v strede týždňa . Ja osobne sa považujem za takéhoto človeka. Som maniak ! A nehanbím sa za to ! A našťastie mám  som mala  takú dobru slovenčinárku( dnes odišla na materskú. Ach, to bolo slz) , ktorá ma podporovala. Keď som v triede napísala pekný sloh a prečítala ho, učiteľka sa spolužiakov spýtala ,, A viete prečo má takú slovnú zásobu ?“ a triedou znudených ôsmakov sa ozve ,, Lebo číta .“ Popravde v našej triede sme dobre čitateľky Lela, Lila aj ja. Teda podaktorý sa rozbiehajú, ale ostatný si myslia ( hlavne o mne ) že už to naozaj preháňam. A viete čo ? Mňa ich názor nezaujíma ! Mám čítanie rada ! Keby že nemám čítanie rada ,tak na poličke s knihami by teraz boli hlúpe plyšáky . A tento blog neexistuje. Namiesto toho aby som sa smiala na to , že mama mi chce zobrať knihy za trest ,tak by som žalovala ako malé rozmaznané decko ockovi lebo mama mi zobrala notebook.
 
Jednoducho poviem to takto : Nevšímajte si ich. Ľudia a ešte k tomu cudzí vám nemôžu hovoriť čo máte a nemáte robiť. Ak máte svoje záľuby tak sa ich nevzdávajte ! Ak sa raz scvoknete , tak je to vaša vec ! No a čo , že vám hovoria že tieto vymysli a nekonečnej láske škodia na psychiku. Veď je to vaša psychika a nie ich! Ak máte iný názor  podeľte sa sním v komentári- Mara 

P.S aj keď viem , že si to neprečítate : Mám vás rada pani učiteľka :-)

3 komentáre

  1. Toto je krásny a pravdivý článok 8)
    Na mňa sa tiež vždy pozerajú všetci ako na z nebies padnutého, že čítam o upíroch, anjeloch, vlkolakoch či iné, moja matka dokonca ešte stále žije v domnienke, že ja si dokola čítam Twilight a keď mi príde nejaká kniha - "Zase tí upíri?". Ide ma z toho poraziť, pretože som sa od upírov dávno posunula na ďalšie levely 8)
    Skrátka, som v širokom okolí jediná, kto aktívne číta a dokonca neviem o nikom, kto by tu mal blog a už vôbec nie knižný. Vždy som bola knižný typ, na DÚ som prečítala aj 5 strán dopredu a asi 10 krát navyše, čítam veľmi rada. Je v tom isté kúzlo zabudnúť na všetko ostatné a aj tak nemám pocit, že by to bol premrhaný čas 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne. Ako u nás je pár deciek čo čitaju, ale nie je to nič moc. Napr. v utorok som si doniesla do školy Nadpozemskú čo nie je nejak extra hrubá kniha. A susedia z druhej lavice začali vyvaľovať oči,že ako môžem čítať takú hrubu knihu. Niekedy sa mi chce plakať, že ešte niektorý tým knihám nedávaju ani len šancu. A napríklad ked sa predstavím, že ja som bola v jedenástich taka istá, tak ma ide šľak trafiť a pýtam sa samej sebe ,,Ako si mohla byť tak blbá?"
      A presne tu otázku ,, Zasa tí upíri" sa ma pýta vždy jeden spolužiak. A mama si už ani nevšíma o čom knihy kupujem, Iba kričí, že sa zas nebudem učiť ale budem čítať. :D

      Odstrániť
    2. Tak nejako to je aj u mňa 8D
      Ja som si minule doniesla na 3-hodinovú prednášku Charlieho malé tajomstvá a prečítala som polovicu knihy a spolužiačky na mňa kukali ako na blázna, že ako som toľko prečítala a prečo som radšej na ten prednáške nespala ako ony 8D Myslím, že svoj čas viem využívať celkom efektívne 8D

      Odstrániť