Marja Holecyová : Prekliatie

Mariotovi dediči : Prekliatie
     Ahoj, po dlhej dobe som opäť tu a mám pre vás pripravenú recenziu posledného diela série Mariotovi dediči.
.
 Anotácia: Strhujúci záver slovenskej fantasy série! 
    Láska Mije a Miseaga, ktorú sa snažili skryť pred očami verejnosti, je podrobená skúške. Rozhodujúca bitka sa neodvratne blíži. Uprednostní Miseag lásku k Miji alebo nakoniec predsa len podľahne moci Knihy odpovedí? Ak chcete zistiť, kto v rozhodujúcej bitke zvíťazí a kto bude prekliaty, začítajte sa do štvrtého dielu série z pera mladej slovenskej autorky Marje Holecyovej
.

    Záverečná kniha fantasy série Mariotovi dediči plná prekvapení, napätia a (konečne) aspoň štipky romantiky. V knihe Prekliatie sa nerozvíja len jeden nový vzťah Mije a Miseaga, ale dostávame možnosť nahliadnuť do minulosti Adriany a Henricha Arabesa, či Melánie a Martinusa Musrsu. Celý príbeh sa odohráva na viacerých miestach a do hlavnej zápletky – vojny, sa pridávajú ďalšie. Preto utajovaný vzťah Mije a Miseaga spadá na vedľajšiu koľaj a hlavným bodom sa stáva nezvrátiteľný príchod vojny.

      Nádej na výhru vojny stúpne, keď k Henrichovi zavíta „návšteva“ priamo z Mariotovej pevnosti a pridá sa na stranu Spoločenstva, pretože túži po pomste svojho brata zabitého Grigoriasovou rukou. Nie je to nikto iný, než otravná Timea Perníková, ktorá prezradí Spoločenstvu o plánoch Magradu. Aby ich však získali, musí Mija vyvolať budúcnosť pomocou magiol priamo v Griroriasovej pevnosti. Konkrétne v cele, v ktorej bola jej matka uväznená a za pomoci Martinusa sa pokúsila o útek, pri ktorom on zomrel. Pred tým však stihol povedať Melánii o plánoch. Spolu so šancou získať informácie o plánoch sa Miseagovi naskytne možnosť získať späť knihu odpovedí, ktorú ukradol Grigorias vo vodnom zámočku a Miji zasa možnosť získať ďalší aluvág na zničenie knihy. V ich prípade však platí : Nič nie je zadarmo.
      Po získaní plánov Magradu Anna prezradí Miji svoju poslednú veštbu. Ďalšia zápletka nastáva u vodníkov, od ktorých Spoločenstvo chcelo získať odvary, ktoré by im pomohli vniknúť do Magradu. Vedľajšie postavy ako Pete, Danka, Bart a Natriga sa pri jej riešení na chvíľu dostanú do popredia, ale inak ich počas celej knihy nemáme možnosť zastihnúť pri nejakej dôležitej úlohe, či scéne. Celý príbeh ukončuje vojna v Magrade, ktorú Mija urýchlila. Vďaka veštbe pochopila, čo musí urobiť, aj keď jej to nič neprinesie. Skutočný koniec však neprezradím. K tomu sa budete musieť dopátrať sami. 
    
     Pri celkovom hodnotení tejto knihy musím poznamenať, že sa mi páčila celá séria. I keď koniec bol pre mňa ťažko stráviteľný. Síce som ho poznala už na začiatku knihy, dúfala som, že sa zmení. Aspoň trochu.
     Počas celého deja sa stále niečo deje. Autorka nenechala nikoho vydýchnuť od akcie a napätia. Preto sa táto knihy ľahko číta. Dej plynie rýchlo a komplikácia pribúdajú. Kapitoly, ktoré opisujú Adrianinu minulosť a tým aj jej bývalý vzťah s Henrichom, nielen skrášľujú príbeh, ale pomáhajú nám pochopiť ich terajší vzťah. Žiadnu kritiku vyniesť nemôžem, pretože táto kniha sa mi páčila. Marja má vlastný svojský druh písania, na ktorý sa rýchlo zvyká. Koniec k nám doniesol mnoho zmien dobrých, či zlých, vďaka ktorým naisto vieme, že to nebola rozprávka. :)

3 komentáre

  1. Čítala som to už dávnejšie, ale je to úžasná kniha. A súhlasím s tebou - nemám jej čo vytknúť :) Určite ju doporučujem všetkým :) A inak, neviem či to tak prišlolen mne, ale podľa mňa Marioto nebol zlý, len chcel zmeniť Spoločenstvo :)
    I took book ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že existuje ďalší nadšenec tejto série :D
      V Mariotovi máš rozhodne pravdu :) Síce po celý čas pôsobil ako najväčší zákerák, v skutočnosti nebol naozaj zlý. Jeho zámer zmeniť Spoločenstvo mal opodstatnenie. No Marioto uveril mnohým klamstvám, ktoré ho urobili krutejším a v podstate si sám môže za to, ako skončil. I keď mi ho prišlo aj ľúto.

      Odstrániť
    2. Súhlasím :) Podľa mňa, keby sa Marioto s Henrichom porozprávali a dohodli a tú dohodu opodstatnili aj pred ostatnými, skončilo by to omnoho lepšie :) Mariota som mala celkom rada :) Ten zlý bol Grigorias. Kvôli nemu zomrelo tak veľa ľudí. A Marioto nemal to srdce (alebo bol jednoducho zaslepený) a nezabil ho. Aj keď, nemám čo kecať, neviem ako by som sa zachovala ja :D

      Odstrániť