Keď potrebujte zahnať nudu...RPG je tu pre Vás.




Helou helou, opäť tu nie som s recenziou, ale s menším článkom. Povedala som si, že nezaškodí dať blog trochu dohromady práve takýmito článkami. Dnes sa odkloním od kníh a zároveň pri nich aj trochu ostanem. Nie je totižto tajomstvom, čo bolo tiež za mojou neaktivitou. A dokonca som to viac krát spomínala. A tak vás trochu prevediem mojim svetom.


RPG hrám niečo cez rok a nikdy by som nepovedala, ako mi taká zábavka zmení život. Možno si spomínate ešte na toto dávne video:

RPG je stále príjemná cesta, ako sa odreagovať po namáhavejšom dni, či počas nudy, keď neviete čo a ako. Role Play Game je pomerne obľúbená forma hry, dokonca aj také WOW-ko a jemu podobné sú RPGčka.Líšia sa len spracovaním celej hry. Ľudia doslova takéto hry vyhľadávajú a nikdy by som nepovedala, že sú také obľúbene. Som, teraz už len menej, aktívnou hráčkou. Mám predsa blog, svoje problémy a novú školu, takže som len sem-tam aktívnou hráčkou na jednom menšom RPG, kde si zahrám keď mám náladu alebo čas. No posledný rok bolo práve RPG veľmi dôležitým aspektom môjho života a do dvoch hier som sa aj dosť zapájala. A preto viem, aká zábava to môže byť a rozhodla som sa to ukázať aj vám. V krátkosti:

Prečo RPG hrať?
- Spoznáte mnoho skvelých ľudí
- Odreagujete sa
- Zabavíte sa
- Rozvíjate svoju predstavivosť a kreativitu
- Zasmeje sa
- Vytvárate nové svety
- Je to ako písať knihu. Len s viac ľuďmi.

Samozrejme, tých dôvodov je oveľa viac, dála som len zopár príkladov. Ako všetko, aj toto má nejaké tie mínusy. Tie však vidím v tom, že ak sa do toho naozaj dáte a neviete si nejako dať dohromady rozvrh dňa, môže to byť pekný žrút času. Záleží dosť na tom, či si vyberiete také RPG, ktoré si vyžaduje vašu hru častejšie, ako iné. A taktiež vám môžu do života vstúpiť ľudia, ktorí už takí skvelí nie sú a hru berú napríklad tak vážne, že všetko si prenášajú do naozajského života a chovajú sa k vám nepríjemne, lebo sa napríklad vaše postavy pohádali. To, holt, patrí asi ku všetkému. Povedala som si, že vás som do tohto sveta nezatiahla dostatočne a preto som sa rozhodla, že vám dnes predstavím tri RPG stránky, ktorých súčasťou som bola a jednu takú, kde si budete môcť nájsť niečo pre vás, zároveň vám chcem odovzdať nejaké rady. 

The Selecion- New Generation (the-selection-new-generation.webnode.sk)
Selekcia pre mňa celú moju RPG mániu odštartovala. Bohužiaľ, táto hra už zanikla. Predpár mesiacmi sa spustila druhá hra, ktorú som počas prvého ročníka pomáhala spravovať aj ja. Som teraz mimo celých stránok a nie som síce súčasť hry, ale aj tak vám môžem o Selekcií niečo pekne porozprávať. Je to jedna z tých hier, ktoré sú na čas oveľa náročnejšie a je potrebné pracovať na vzťahoch. Ak ste knihy od K. Cassovej čítali, viete, že to celé bolo o vzťahoch a dojmoch. Dievča- princ, súťažiace navzájom. Personál- dievčatá...a tak ďalej. Samozrejme sa za rohom skrývyju intrigy a človek musí dávať pozor, kde a ako našľapuje. Také dievča do Selekcie si nemôžete zaregistrovať len tak, hry typu Selekcie prebiehajú v ročníkoch a ak prepásnete registráciu do toho nového, máte smolu. To však neznamená, že si nemôžete zaregistrovať iný typ postavy- Diplomat, pracovník v paláci, obyvateľ mesta či rebel. Momentálne nastal, ak mám byť úprimná, taký menší ,,Selekcia boom“ a vzniklo niekoľko RPG stránok. Ak sa preklikáte googlom, určte ich nájdete. Ja však odporúčam vyššie zmienenú.

Shadowhunters. (www.rpg-shadowhunters.cz)
Takto nejako pred rokom som nahrala toto video:

Ak to pretočíte, nájdete tam také moje menšie Intro do tejto hry. SH nadväzuje na knihy C. Clare. Na čas nie je až tak náročná, ako taká Selekcia- samozrejme to sa odráža aj na to, čo za rasu si vyberiete.
Rovnako, ako aj v knihách, sa tu môžete stretnúť s upírmi, vlkolakmi, vílami, tieňolovcami, čarodejnicami a samozrejme aj nič netušiacimi ľuďmi. Rasy vytvárajú spoločenstvá do ktorých sa človek môže začleniť, riadi sa ich pravidlami. Prepletá sa to s intrigami, konšpiráciami medzi rasami. Vzťahy sú tiež dôležité, ale vaša interakcia nemá až taký dopad na ostaných ako napríklad pri Selekcií. Dôležité je si uvedomiť, že človek hrá na motív tieňolovcov a nie na mix všetkých seriálov čo stihol za svoj život vidieť a treba seba, aj svoju predstavivosť krotiť...alebo respektíve sa o svojich ,,väčších“ nápadoch poradiť s Adminmi. Stránok na tému tieňolovcov bolo viac, ale toto je momentálne najväčšia a najaktívnejšia z nich.

Momentálne jediné RPG na ktorom som aktívna je táto zatiaľ malá, rozbiehajúca sa hra, ktorá je inšpirovaná X-menmi. Registrovať si môžete dva druhy postav: Mutanta alebo človeka. Ak prejdete postavami, tak uvidíte, že pri takých mutantoch sa predstavivosti medze nekladú a že ako obyčajný človek, môžete byť úplne nevinný spoluobčan alebo záporak, ktorý naopak po mutantoch ide. Hra je časovo nenáročná, systém hrania sa líši v druhu miestnosti. A keďže sa zatiaľ len rozbieha, človek sa vie ešte veľmi rýchlo zaradiť do kolektívu hráčov. (Teda nechcem povedať, že vo vyššie spomenutých to ide horšie, skôr už sú to väčšie komunity a bude trvať trochu dlhšie kým sa spoznáte s viac hráčmi.)

Ak však hľadéte niečo iné, skúste pozrieť sem.
 Databáza RPG (databaze-rpg.webnode.cz)
Táto stránka vás odkáže na viac hier s rôznou tematikou. Nie len knižnou. Každý si niečo nájde, napríklad nájdete aj celkom veľa hier založených na základe HP,človek musí len hľadať. A môj typ je aj to, aby si na stránkach hľadali ,,zdieľané ikonky“ tak sa môžete dostať k ešte väčšiemu množstvu hier.
To by boli nejaké tie hry. A aké typy by som vám dala ja?

Pravidlá, pravidlá, pravidlá.
Každá hra ma nejaké pravidlá a netvrdím, že je úúúplne zle ak skúsite otestovať hranice, ale prekračovať ich ? To nemá zmysel. Takéto hlúposti ako je porušenie pár pravidiel môže spôsobiť nie len vám, ale dokonca celej komunite zbytočné nepríjemnosti. RPG nemá až toľko pravidiel a ak aj áno, nie je to nič také, čo by sa nedalo zvládnuť, a keď sa nad tým zamyslíte, budú vlastne dávať aj zmysel. Z vlastnej skúsenosti viem povedať- ten kto porušuje pravidlá môže byť nepekne ignorovaný celou komunitou.

Admin je človek
Niektorí ľudia majú podľa mňa utkvelú predstavu, že hru riadi nejaký robot, čo je naozaj hlúposť. Hru vedú obyčajní ľudia, ktorí obetujú obrovské množstvo času (a tým myslím naozaj obrovské) vytváraniu príjemného prostredia. Rovnako, ako každý, majú občas zlú náladu, necítia sa dobre. A preto sa k ním treba aj tak správať. Jasné, možno to nebudú vaši najlepší kamaráti, ale budú sa snažiť o to, aby s vami vychádzali dobre. To však neznamená, že pre vás prestávajú platiť pravidlá alebo si môžete dovoľovať viac. Admin je váš kamarát, ale stále je niekto, kto nesie zodpovednosť za celú hru. Keď porušíte pravidlá, nesie to určitý ...nazvime to trest. A nech ste hocikto, nevyhne sa vám. Nemôžete sa preto na Admina naštvať a nebodaj mu nadávať. Z vlastných skúsenosti viem, že takéto záležitosti naozaj z vás vysajú radosť z hry a to sa môže veľmi ľahko odraziť aj na chode stránky či vôbec na jej existencií.

RPG nie je reálny život.
Pravidlo krištáľovej steny je asi to najdôležitejšie, čo sa od hráča vyžaduje. Funguje na tom, že vy nie ste vaša postava a vaša postava nie ste vy. Ak máte zlý deň, vaša postava by ho mať nemala. Nemáte svoje problémy prenášať do hry. Jasné, dokonca aj ja som toto pravidlo jemne porušovala, lebo buďme k sebe úprimný, keď nemáte dobrú náladu, ťažko uhráte vysmiatu postavu. Vždy som toto pravidlo brala skôr vo vzťahu: Hra- realita. Stretla som sa s ľuďmi, ktorí reagovali neprimerane na iných hráčov len kvôli tomu, že ich postavy si nesadli alebo sa pohádali. Nechali sa hrou moc ovplyvniť a buď si to neuvedomovali alebo ani nechceli. RPG má byť prostriedok na ,,zlepšenie“ života a nemá to byť o tom, že sa s niekým hádate len kvôli tomu, že ste chceli svojej postave dopriať hádkou nejakú tú drámu. A ak viete, vidíte...bolo vám povedané, že KS vám robí problém...No vtedy je čas sa zamyslieť, či je RPG naozaj pre vás.

Vaša postava nemusí byť hrdina príbehu.
Krátka rada na záver odomňa znie, že naozaj nemusíte mať hneď postavu, ktorá je vysoko dôležitá a mocná. A hlavne neodporúčam takéto postavy vytvárať, ak len začínate- nikdy totižto neviete, či takú mocnú postavu dokážete uhrať. Dôležité je, otestovať vlastné hranice s normálnymi postavami a až potom rozmýšľať nad niečim viac. A samozrejme, nezabúdať na to, že také postavy je potrebné prebrať, opäť, s Adminom. Lebo je pekné, že vaša postava ide spasiť svet...ale ak to admin neche, tak to tak nebude.

Tak...to je odo mňa všetko. A čo vy? Skúsili ste niekedy RPG? Alebo nad tým uvažujete/uvažovali ste