Môj vysnívaný knižný kútik.


Ahojte!  Je čudné vidieť, že som zasa niečo pridala? Ani sa nedivým. Tentokrát som si povedala, že je čas napísať aj niečo iné ako recenziu (ktorých mám mimochodom pripravených veľa. Teda, nie sú pripravené, ale čoskoro budú!) A dnes sa mi naskytla aj skvela príležitosť. Pohodlne sa usaďte, oprite sa a zapnite svoju predstavivosť na sto percent.


Začnem pekne po porade. Posledné týždne ma netrápi takmer nič iné ako to, že nutne potrebujem novu policu na knihy. (Dobre ešte ma trápili veci ako napríklad, že na zostavenie rozvrhu na vysokú školu zrejme potrebujem už vysokú školu mať, či dokážem vstať do práce a podobne.) Dokonca sa mi už podarilo presvedčiť mamu, že je to vlastne skvelý nápad. Dnes (dobre ten článok som začala písať, keď ten mail prišiel, ale som lenivá, a tak som potrebovala prestávky :D.) som si v emailovej schránke našla email o možnosti zapojiť sa do jednej blogerskej súťaže a už iba pri predmete emailu ma skoro vyvalilo z postele. Čítajú mi snáď myšlienky? Tajne ma sledujú za oknami a vedia ako pozerám na tú nevyužitú stenu a vedia čo chcem a potrebujem ?

Nech ide už o hocičo- nadprirodzené schopnosti, stalkovanie alebo čistú náhodu, úplne sa trafili. Hovoríte si...,,Už nám to konečne povedz a nenaťahuj to tu ako gumu od trenírok!“? No tak dobre, ja vám to poviem. V tejto súťaži je možné vyhrať príjemné kreslo na sedenie a knižnicu a dokonca aj niekoľko kníh do novej knižnice. Neznie to skvele? No povedzte mi, neznie to skvele?! Podľa mňa to znie briliante! (A aj podľa mojej mami...dokonca by ju to možno potešilo viac ako mňa, lebo viete...nemusela by ma počúvať ako tu knižnicu musíme zohnať a neviem čo všetko...to mi pripomína, že v každom prípade, s mamou novú knižnicu stavať nebudem. Mala z toho minule také nervy, že mi v strede skladania povedala, že ju porúbe a budeme ňou kúriť...xD). Než prejdeme k takpovediac hlavnej časti článku, povedzme si niečo o tých, ktorú mne a iným blogerom túto príležitosť zasúťažiť si dali.


Je internetový obchod alebo respektíve web, ktorý vám ukáže množstvo ponúk čo sa nábytku a iného zariadenia domu týka. Spolupracujú s množstvom obchodov- ich produkty nájdete na ich stránke, pomôžu vám ich sprostredkovať, nájsť aj potrebnú inšpiráciu. Biano funguje na území Slovenska, Česka a dokonca i Holandska.

Musím vám ho predstavovať? No ale poďme na to. Martinus je tu pre nás už od roku 1990, kedy bola otvorená kamenná predajňa v Martine. Následne sa Martinus rozrástol na internet a aj do iných miest. Pre slovenského knihomoľa je to jednoducho jedno z najdôležitejších miest v našej malej republike. Neskôr Martinus prerazil aj na územie českej republiky. Je teda známi ako v čechách tak aj u nás. Sú jedným z najnavštevovanejších online obchodov, ponúkajú obrovskú ponuku titulov a za toto všetko získali nejedno ocenenie.

Pamätáte si ako som hovorila o tom, že mate zapnúť svoju predstavivosť? Tak čas to urobiť, pretože vám idem opísať môj vysnívaný čítací kútik. Ten by vyzeral asi takto:
Mám takú utkvelú predstavu, že čoskoro vyhrám eurojackpot, a tak už mám v hlave ako by som si to tu zariadila (ale nie sranda teda vlastne ani nie..ale tak viete no).. Najprv...najprv by som prerazila strop, aby som si mohla dať dohora schody a tam by som mala izbu a tá miestnosť, kde mám práve teraz izbu no....ohoho. To by bolo moje knižné nebo. ¾ stien by boli len police s knihami. Také pekné štvorčekové.... ako mám teraz...jednoducho takéto:

Síce sú často celkom nepraktické, ale viete ako krásne vedia vyzerať? Poviem vám to, ak ste si to nevšimli- veľmi pekne. Knižnica vyzerá výnimočnejšie, keď do nej naukladáte knihy, ako keby boli zoradené v rovnej polici od najväčšej po najmenšiu. Podľa mňa sa dá so štvrocovími poličkami omnoho lepšie a pestrejšie experimentovať. Samozrejme, niekde pomimo, by som chcela ešte zmestiť telku. Koberce nemám rada, takže by v mojej vysnívanej miestností fantázie žiadne neboli, naopak by sa v nej nachádzali tak tri kreslá. Nikdy som ohľadom nich nemala nejakú spešl predstavu, ale ako som prechádzala Bianom (Akože teraz bez žartov hej?) našla som toto kreslo:

Pozrite
sa
na
to
krásne
kreslo!

Moje srdce piští, moje oči žiaria, môj sen o výhre eurojacpotu je ešte nástojčivejší a moja peňaženka sa mi v diaľke smeje....prázdna. Povedzte mi, že by ste si nevedeli predstaviť upršaný deň, teplý nápoj, dobrú knihu v rukách, skvelú hudbu v pozadí, pyžamo....a len tiché leňošenie v tomto kresle. Jednoducho...ach! Sedelo by k mojim fialovým stenám (a ak presvedčím mamu –fingers crossed, tak aj k mentolovým stenám) a bolo by tak dokonalé a krásne. A tak by sa z mojej izby stal môj obrovský čitateľský kútik. Ale buďme pekne realisti, moje šance na eurojackpot sú mizivé, a tak musím myslieť v malom. Takže jednoducho vyhodíme písací stôl (využívam ho aj tak len na odkladanie papierov, ktoré raz  budem potrebovať, ale pritom dobre viem, že ich nikdy potrebovať nebudem...na druhú stranu- čo ak?) dáme tam ďalšiu knižnicu a jedno to fialové kresielko a môžeme tak existovať nemyslíte? Ja si myslím že to má potenciál gigantických rozmerov. A ! Predstavte si nejaké tie knižné videa z toho kresielka (Ale možno ak by som hľadala aj ďalej tak nájdem aj nejaké iné ale keď..no!) ! Dovoľte mi to povedať opäť: Ach (ešte jedno ach a budem si myslieť, že tu píšem fanfic na 50 odtieňov )

Predpokladám že nikto z vás si nedáva otázku: čo by si do tej knižnice chcela akože dať (ako moja mama) a nová knižnica by znamenala nové knihy. A aké? No tu máte napríklad môj wishlist na martinuse- ten je TU

Je tam len pár kníh, ja sama nie so veľký fanúšik...alebo respektíve udržiavateľ wishlistov. Mám ich na viacerých stránkach, ale aktualizujem ich asi tak raz ročne ak vôbec to. Skôr som v tomto taký spontánny človek, ktorý ak vidí dobrú alebo zaujímavú knihu, tak si ju kúpi hneď a neodkladá to na zajtra, lebo čo ak sa mi zajtra nebude chcieť? Možno aj preto mi uchádza toľko skvelých kníh (viď wishlist) ale holt to sa u mňa zrejme nikdy nezmení.

Do novej a aj do starej knižnice vždy treba knihy. Čo by nemalo toto leto chýbať ani vo vašej knižnici?

Ruža a dýka
Jsem obklopená ze všech stran pouští. Jsem vězeň písku a slunce. A už nemůžu věřit ani své rodině. Chorásán se ocitl na pokraji války a Šeherezáda kvůli temné kletbě opustila královský palác a i svou lásku, Chálida. Vrátila se ke své rodině a do bezpečí. Brzy ale zjistí, že už nemůže věřit ani svým přátelům a že ji vězní lidé, které miluje. Dokáže najít způsob, jak se vzepřít hrozivé kletbě a neztratit svou velkou lásku? A je vůbec možné zabránit tomu, aby umírali další nevinní?

Táto kniha je druhým pokračovaním Pomsty a rozbresku, ktorá ako dobre viete, je retteling tisíc a jednej noci. Do deju je zapojená nejaká tá...paranolmálna aktivita  a tak. A navyše vonku je teraz také teplo, že sa budete cítiť ako keby ste boli na púšty s hlavnou hrdinkou. Ja som neodolala a druhý diel knihy som si kúpia už v angličtine a preto vám môžem povedať, že ak sa vám prvý diel páčil, tak ten druhý je nevyhnutnosť. Pretože poslednými stranami prvej knihy sa oštaroval pekný kolotoč udalostí, ktorý nie a nie sa zastaviť. Až sa zastaví a vám je to ľúto...

Netvor je zver
Alys mala sedem rokov, keď sa zjavili požieračky duší. Spolu s ostatnými deťmi ju zachránili a zverili do rúk pobožným dedinčanom v neďalekej osade. Po ôsmich rokov života v strachu sa v Alys niečo zlomí. Cíti, že má niečo spoločné s požieračkami duší, a možno aj s Netvorom, čo obýva okolité lesy. No na duši ju ťaží zvláštny dar, o ktorom nemôže nikomu povedať - okamžite by ju označili za bosorku a upálili. Mladé dievča však dychtí po slobode.


Po rodinnom nešťastí, sa ocitne uprostred toho najtemnejšieho lesa a spomína na detské rýmovačky, ktoré ju varovali pred Netvorom. V lese jej ale hrozí nebezpečenstvo nie len z temných zákutí... ale aj z hĺbky jej srdca i duše. Ani Netvor, ani Alys totiž nie sú tým, za čo ich ostatní považujú.

Netvor je zver, nuž navečer

vždy zvrtni kľúčom v bráne,
lebo ak sa nás v noci zmocní,
už sa to neodstane.
Netvor je zver, od tvojich dvier
nemieni vôbec odísť,
rohami búši, v tvojej duši
zaňuchal ďalšiu korisť.
Netvor je zver, zlý lucifer,
má tesáky, čo môžu
ti vnútro vyžrať nenápadne -
veď neporušia kožu.


Naopak, ak máte tepla dosť a chceli by ste sa zatriasť, odporúčam siahnuť po knihe Netvor je zver. Príbeh sľubuje príjemné čítanie pre ľudí ktorý obľubujú ducharské príbehy, temné bytosti a ...všetko čo ja sama nemám moc rada. And here we are. Kniha mi síce hovie na poličke nedotknutá, lebo moja čitateľská kríza ma má asi až moc rada na to aby sa ma pustila, ale všetci moji blízky ju čítali a tak vám môžem povedať, že kniha určite stojí za to!

A ktorá kniha vám určite nemôže chýbať v knižnici? Nie je to novinka, vlastne je to už staršia (...no staršia ako staršia) kniha, ktorej by som sa nevzdala ani keby padali krompáče z neba. Nie nejdem hovoriť o denníkoch (hoci by som teda mohla, ale viete. Zas mi je jasné, že mnohí z vás moje 12 ročné ja a jej názor nezaujíma :D )

More klidu.
Osamělý kluk. Citově křehká holka. A zázračná síla druhých šancí. Dva a půl roku. Tolik času uplynulo od té hrozné tragédie. Po ní už nic nebylo jako dřív. I z Nastyi Kashnikové zbyl jen stín holky, kterou byla před tím. Teď je rozhodnuta nechat temnou minulost za sebou a držet si všechny lidi pěkně daleko od těla. 

Tenhle úmysl jí ale vydrží jen do chvíle, kdy se potká s Joshem Bennettem. Je osamělý stejně jako ona. A neuvěřitelně přitažlivý. Joshův příběh zná kdekdo: všichni lidé, které miloval, zmizeli z jeho života. Teď má sedmnáct roků a zůstal úplně sám. A když je vaše jméno synonymem pro smrt, lidi se s vámi moc nebaví. Až na Nastyu. Ta se naopak Joshe drží jako klíště a postupně se stává součástí každé stránky jeho života. Táhne je to k sobě, jiskří to mezi nimi stále silněji. Ale zároveň se Josh začíná zamýšlet nad tím, jestli se někdy dozví všechna tajemství, která před ním Nastya skrývá. A vlastně ani sám neví, jestli se je dozvědět chce.

Silný príbeh. Mohli by sme to nazvať ako Klišé- hlavná hrdinka má mindráky, hlavný hrdina má mindráky...ale je to podané tak krásne. A nie je to príbeh len o tom, že láska vyrieši všetky problémy a vylieči rany. Je to o tom, že človek potrebuje čas, nájsť mier hlavne v sebe samom, o tom, ako je dôležité mať niekoľko blízkych ľudí pri sebe. Pre mňa je to jedna z najkrajších a najlepších kníh aké som čítala. Neberiem to ako Guilty pleasure alebo tak. Solídne je toto pre mňa jedna z najlepších kúskov z knižného neba. Ktorá chytí za srdce, rozplače i rozosmeje. Je to pre mňa naozaj jedna z najlepších YA kníh a pokojne by som ju strčila každému do ruky ako povinné čítanie.


Tak..z mojej strany všetko. Teraz je rada na vás zlatíčka moje. Ako si vy predstavujete váš vysnívaný knižný kútik? A aké knihy by v ňom určite nemohli chýbať? Dajte mi vedieť...Viete, aby som vás tak nejako možno vykradla a vaše návrhy si privlastnila (Muhaha), ale nie :D