Už čoskoro objavíme s Eurekou Atlantídu! O jej príbehu nám povie samotná autorka! Alebo: Rozhovor s Lauren Kate o Slze.

Tak prajem vám pekný, sviatočný 1. Máj! Nakoniec sme sa dočkali a máme tu po naozaj dlhej dobe rozhovor. Ako nadpis hovorí (a ak sledujete FB, tak to stále hovorí aj veľmi nadšená Mara :D), tak to bude rozhovor o novej sérií Slza, ktorá sa dočká slovenského prekladu už koncom Júla tohto roku. Vydajú ju pod vydavateľskou  značkou Yoli. V rozhovore vám Lauren porozpráva o knihe, niečo o hlavnej hrdinke a iné. Rozhovor nie je dlhý, ale to vám hádam nevadí.  Samozrejme, opýtali sme sa Lauren aj na filmové spracovanie Pádu, ale Lauren sa s nami nemôže podeliť o informácie, ale my veríme, že časom prídu aj samé. Keďže do vydania knihy zostávajú ešte dva mesiace, tak aj pred vydaním sa skúsime vám sériu priblížiť. Taktiež chceme Lauren poďakovať za to, že si našla čas a odpovedala na naše otázky.

Ak by ste nevedeli ako vyzerá a ako znie anotácia novej knihy od Lauren, Tak tu je:
Sedemnásťročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto, ktorým sa spolu s mamou viezie po Sedemmíľovom moste na letisko v Miami, zmietne obrovská vlna do mora. Mama zahynie, Eureka sa vracia do života s ranami na duši i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý predtým mala veľmi rada. Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame – medailón s lapisom lazuli, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom –, začnú sa okolo nej diať čudné veci. Čoraz väčšmi sa presviedča, že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu?

Tu je Trailer: 




A tu je už niečo o Lauren Kate:
Lauren Kateová (1981) je americká autorka fantazijných kníh pre mládež. Vyrástla v Dallase, do školy chodila v Atlante a písať začala v New Yorku. Sľubne sa rozvíjajúcu kariéru vo vydavateľstve vymenila za spisovateľské semináre a odišla z New Yorku do Kalifornie. Absolvovala kurz tvorivého písania zameraný na Bibliu. Tu našla inšpiráciu na napísanie série kníh o padlých anjeloch, ktorá vyšla vo vydavateľstve Ikar – Pád (2010), Súženie (2011), Vášeň (2012) a Vykúpenie a novela Zamilovaní anjeli (2013). Knihy Lauren Kateovej preložili do viac ako tridsiatich jazykov. V súčasnosti žije s manželom a dcérou neďaleko Los Angeles. Slza je prvá kniha novej romantickej série, pri ktorej autorkinu fantáziu prebudil príbeh tajomnej Atlantídy a jej vlastné slzy.

          
     
      1.Takže na začiatok: Mohla by si nám povedať niečo o tvojej novej sérií Slza (Teardrop)?
Je to príbeh o slze, ronenej nad zlomeným srdcom, dosť silnej na to, aby zaplavila svet a priviedla k životu nový. Verím, že emócie môžu vytvoriť a aj zničiť skutočné svety. Človek môže žiť v jeho/jej vlastnej bolesti, smútku, šťastí alebo prekvapení. Tak som napísala postavu, ktorej pocity doslova stvorili svet. To je miesto, kde som našla Eureku.
Je to sága o srdce-zastavajúcej romantike, ničivom tajomstve a temnej mágií
      
    2.Sú postavy v tejto knihe rovnaké v niektorých veciach/vlastnostiach ako tie z tvojich predošlých kníh? Alebo sú úplne iné?
Hlavný rozdiel je vo vyjadrení, čo je niečo, čo ja vždy rozlišujem v románoch. Eureka je vzrušujúca postava k opísaniu - Je silná, citlivá a má krásne divnú predstavivosť, ktorú zdieľa len s čitateľom. Jej ľúbostný príbeh je temnejší ako ten Lucindin, ale má podobnú epickú veľkoleposť.

3. čo ťa inšpirovalo pri písaní tohto príbehu? Prečo Atlantída a veci okolo?
Kedysi som žila na vidieku v severnej Californii. Naše najbližšie jazero bola zaplavená dolina, ktorá kedysi bývala súčasťou dediny. Imaginárny duchovia tohto podmorského mesta ma strašili a viedli ma k posadnutosti množstvom príbehov, od Noemovej archy a Platónovej Atlantídy až k Gilgamešovi z Mezopotámie.
   Predovšetkým ma to ťahalo k legendám o Atlantíde: nádherná a moderná antická civilizácia, ktorá dokonale zmizla pod hladinou oceánu, sa ponorila do ríše mýtov. Nápad mi preblesol hlavou, keď som plakala. Môj muž počúval moje vzlyky, ale nemohol sa ku mne dostať. Bola som v pasci pod záplavou mojich emócií. Ale potom vystrel ruku, dotkol sa svojím prstom kútika môjho oka a zachytil vyvierajúcu slzu. Sledovala som, ako preniesol slzu na svoju tvár a vtisol si ju do svojho oka. Zrazu sme boli zviazaný touto slzou. Zrazu som nebola sama. A zrazu som mala prvú scénu medzi mojou hrdinkou a chlapcom, ktorého milovala.

4.Eureka a Ander (mená hlavných hrdinov spolu s Brooksom.) sú trochu nezvyčajné mená. Kde/Ako si k nim prišla?
Eureka znamená v gréčtine ,,Našla som to”. Aj keď je to dievča väčšinu knihy celkom stratené, jej meno hovorí o jej osude. Ander je meno pre Leandera, ktorý mal dôležitú úlohu v milostnom Gréckom mýte a v básni Hrdina a Leander. (Mara približuje: Hero a Leander – Báseň napísal Christopher Marlowe a bola publikovaná v roku 1598)

5. Pracuješ na niečom novom, alebo pracuješ na knihe Waterfall (druhá časť série Slza)? Či sa teraz venuješ rodine v tomto radostnom čase? (Ak by ste nevedeli, tak Lauren očakáva ďalšieho potomka)
Chystám sa dokončiť pokračovanie Slzy, ktoré bude v USA publikované v októbri. Po tomto si beriem voľno pre narodenie môjho syna, ktoré bude v júny.

6.Nedávno si bola v Budapešti (to je neďaleko od nás! :D) Ako sa ti u našich susedov páčilo?
Bolo to magické! Už čoskoro budem zdieľať viac informácii o mojej návšteve.

7. Nachádza sa v Slze aj milostný trojuholník?
Milostný trojuholník v Slze je medzi Eurekou, Anderom (tajomný, nový chlapec), a Brooksom (jej najstarší priateľ). Na začiatku som cítila, kde by mal Erurekin osud ležať, no bolo vzrušujúce sledovať, ako sa jej cesty menili počas môjho písania.

8. A nakoniec: Chcela by si odkázať niečo tvojím Slovenským a českým čitateľom a fanúšikom?
Veľmi vám ďakujem za podporu! Dúfam, že jedeného dňa a že to bude čoskoro, sa stretneme aj osobne. Pokračujte v čítaní a ja sľubujem, že budem pokračovať v písaní.

Ešte raz chcem veľmi poďakovať Lauren za to, že nám odpísala a súhlasila z rozhovorom. Prajeme iba to najlepšie.

Obrázky: FB Lauren Kate
Anotácia, obálka a info o autorke: Bux.sk/cz
Video: YouTube

Ak si chcete prečítať rozhovor v originálnom znení, kliknite TU (Dopredu upozorňujeme, že náš preklad môže byť v niektorých veciach odlišný a otázky v ang. môžu byť aj s nejakou chybou)

8 komentárov

  1. Obálka je fakt úžasná, len dúfam, že to nebude ako Pád. Dvojku som ledva dočítala, nebavilo ma to a postavy mi liezli na nervy. Ale tento nápad sa mi páči viac. .D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si už prečítala pár kapitol a zatiaľ to bolo dobré....také viac tajomné by som povedala..Ale s tou dvojkou máš pravdu....ale tak či tak tu sériu milujem :3

      Odstrániť
  2. Teším sa na túto knižku :)
    Pekný rozhovor.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super! :) Dúfam že kniha bude taká užasná ako vyzerá...+tá scéna s slzou...musí mať super manžela :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pád mi nesadol, no toto je niečo, čo by ma mohlo zaujať :) Pekný rozhovor.

    OdpovedaťOdstrániť