Vyber ty! -Druhý deň


Tááákže, sme tu znova pri druhom dni! Vítam vás :D Dnes , keďže ma čas nenáhli: Ako dopadol Mikuláš? Ja ešte doteraz cítim všetok cukor v mojej krvi (čo znamená,- nechcená hyperaktivita) :D. Ale dnes tu nie sme kvôli sladkostiam, ale kvôli dvom sériám, ktoré som vám ako-tak včera predstavila.
Začnem sériou All Our Yesterdays. Pre zopáčko tu máme Anotáciu.
"Musíš ho zabiť." Em, uväznená v srdci vojenskej základne, nemá nič okrem hlasu chlapca z vedľajšej cely a zoznamu inštrukcií, ktorý našla prilepený k vnútru odtoku. Iba Em dokáže dokončiť posledný bod zoznamu. Urobila všetko preto, aby zabránila vytvoreniu stroja času, ktorý zničí svet. Má dôkaz: zoznam, ktorý nikdy nevidela, ale je 
napísaný jej písmom. Všetky neúspešné pokusy v minulosti viedli k tej istej hroznej prítomnosti - je uväznená a mučená Doktorom, zatiaľ čo vonku zúri vojna.
 
Marina milovala svojho najlepšieho priateľa Jamesa odo dňa, keď sa presťahoval do domu vedľa, keď ešte boli deťmi. Zdá sa, že atraktívny, introvertný vedecký génius z jednej z najznámejších amerických rodín, začína Marinu vidieť v inom svetle. Ale počas jednej noci sa Jamesov život rozpadne na drobné kúsky a s ním aj Marinina nádej ohľadne ich budúcnosti. Niekto sa ho teraz snaží zabiť. Marina chce ochrániť Jamesa stoj čo stoj. Aj keď to môže znamenať, že otvorí oči pravde, ktorá je taká hrozná, že by to nemusela prežiť. Aspoň nie ako dievča, akým bývala.
čo  o knihe hovorí Goodreads ?
Rating knihy je 3,768 čo je podľa mňa veľmi pekné číslo
43% čitateľov (čo je 1220 ľudí ) dalo tejto knihe plný počet hviezdičiek.
38% čitateľov (987) dalo štyri hviezdičky.
16%(452)-3 hviezdičky
3% (94)-2 hviezdičky
2 %(60)-1 hviezdičku.
Kniha All Our Yesterdays vyšlo u vydavateľstva Disney Hyperion 3. septembra (e-book 1. augusta) tohto roku- čiže je to celkom  novinka na trhu. AOY doteraz vyšlo v štyroch krajinách sveta. Séria je dvojdielna. Druhý diel má predpokladané vydanie na ďalší rok, Stále nemá názov, či obálku no je tam pár slov ako ,,dočasná“ anotácia.

,,Ale čoskoro budeme preč, takže toto je moja posledná.“ Dáva mi plachý úsmev. ,,Milujem ťa.“

Kniha je cítiť milostným trojuholníkom, ktorý sa zrejme odohráva medzi hlavnou hrdinkou Marinou-teda myslím že Marina je hl. hrdinka, síce na začiatku je nejaká Em, no ani v krátkej anotácií k druhému dielu a ani  medzi menami hrdinov tejto knihy žiadna Em nie je. Takže tak nejako tomu nerozumiem . Teda aspoň ja si myslím, že tam budeme sledovať ľúbostný trojuholník, lebo ak sa okolo dievčaťa motajú dvaja chlapci (a možno behajú dvaja chalani okolo dvoch báb? A takto to dopadá keď vám mám povedať o knihe, ktorú som nečítala :D ) nemôže to dopadnúť dobre. Táto kniha je autorkiným debutom, takže sa môže spokojne potľapkať po ramene, lebo ako sa zdá jej kniha má úspech. Povedať vám o tejto knihe je ťažké, keďže som ju nečítala a iba pred pár dňami som sa o nej dozvedela. Určite má veľmi zaujímavý námet- Dystopické prostredie a cestovanie časom. Možno sa do tejto knihy pustím cez prázdniny a možno budem čakať na preklad, ak vyberiete túto knihu :-)

,,Myslím, že nikdy naozaj neviete, čo sa deje vo vnútri inej osoby.“

A teraz prejdeme k Obsidianu. (Posnažím sa neznieť ako šialená fanatička)
 Nové začiatky sú nanič. Keď sme sa v predposlednom ročníku na strednej presťahovali do Západnej Virgínie, celkom som sa zmierila s ťažkým prízvukom, pomalým internetom a kopou nudy... až kým som neuvidela môjho sexi suseda so zvláštnymi očami. Situácia sa začala zlepšovať. A potom otvoril ústa. Daemon je neznesiteľný. Arogantný. Na zabitie. Nevychádzame spolu. Vôbec. Ale keď ma napadne cudzinec a Daemon zastaví čas mávnutím svojej ruky, stane sa niečo nečakané. Sexi mimozemšťan od vedľa ma označí. Dobre ste počuli. Mimozemšťan. Najavo vychádza, že Daemon a jeho sestra majú galaxiu nepriateľov, ktorí sa im snažia ukradnúť ich schopnosti. Jediný spôsob, ako sa z tejto situácie dostať, je nalepiť sa na Daemona, až kým moje mimozemské kúzlo nevyprchá. Ak ho to však skôr nezabije.
Rating na GR 53,457
54% čitateľov (28192) dalo 5 hviezdičiek
29% čitateľov (15085) 4 hviezdičky
11% čitateľov (5870)  3 hviezdičky
3% čitateľov (1565) 2 hviezdičky
1% čitateľov (861) 1 hviezdička

Knihu vydalo vydavateľstvo Entangled Teen 8. mája 2012 (e-book 23 novembra 2011) Obsidian je už o niečo starší ako AOY. Kniha vyšla v 8 krajinách sveta. Séria lux má celkov päť kníh z toho prvé štyri už vyšli a piaty, záverečný diel, by mal uzrieť svetlo sveta 5. augusta 2014. Nesie názov Opposition a na GR už má aj anotáciu.

,,Krásna tvár, krásne telo, hrozný postoj. To je svätá trojica sexy chalanov"

Treba uznať, že kniha nemá moc dobrý  začiatok. Sťahovanie, sexy sused, ktorý k nej nie je dvakrát milý. Sranda (teda ona tam je keďže príbeh je sprevádzaný vtipnými hláškami) začína až vtedy, keď Daemon odhalí svoje tajomstvo a to, že je mimozemšťan. Cele sa to zamotáva problémami, ktoré nie sú zapríčinené len pôsobením mimozemšťanov, ale aj problémami normálnych teengerov. Ale hlavne sú tu tie mimozemské dôvody. Knihu som čítala x-krát a stále sa k nej rada vraciam. Je vtipná, je sexy (teda hlavne hl. hrdina) má zaujímavý nápad. Neviem, čo vám napísať (teda viem, ale zas – To by ste sa sem už nevrátili, ak by som spustila. Boli by ste doživotne traumatizovaný z mojich rečí.) Tááákže to zhrniem rovnako ako AOY. Zaujímavý nápad a spracovanie (a ako sa poznám tak do tejto knihy sa cez prázdniny určite  opäť pustím)

,,Pripomeň mi“ odmlčal sa aby lapili dych ,,aby som ťa už nikdy nenasral. Kriste, sú tajný ninja ?“

Obe knihy majú odkúpené práva na sfilmovanie :-)


No nemyslím, že som vám ich moc priblížila. Hľadala by som aj viac info, no keďže zajtra píšem previerok viac než mi je milo, musím sa drťiť (A pozrime! Moja nadbytočná energia je preč! :D ) Zajtra sa zoznámite s autorkami. Zostaňte na dráte :D

6 komentárov

  1. Ja som ešte stále za All Our Yesterdays :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď poviem, že by som bola za obe asi ma niekam kopnete, čo? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nieeee, lebo aj ja osobne som na tom rovnako :D

      Odstrániť
    2. :D som zvedavá, čo nakoniec vyhrá... prečo nás takto týrajú? :D

      Odstrániť
  3. Ja som tiež stále za AOY :D
    Obsidián má už aj tak všade po nete amatérske preklady a toto je relatívne nová vec :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. AOY vraj v Čechách odkúpil Egmont, zatiaľ čo Obsidian zatiaľ nikto, takže hlasujem za ten :D Lebo predsa len väčšina sa skôr dostane ku knihám v češtine než v angličtine...

    OdpovedaťOdstrániť