Amanda Hocking- Dedička


Takže som sa tu napokon zastavilo po dosť krátkej dobe, aby som vám tu niečo pridala. Recenziu na knihu, ktorú som zhltla behom dvoch dní, čo sa mi poslednú dobu až tak často nestáva. Čiastočne za to môže asi aj to že to bol môj vianočný darček od Mary, takže tu to máte J
Názov: Dedička
Originálny názov: Switched
Autor: Amanda Hockingová
Séria: Trylle novel
Diel: 1.
Počet strán: 312
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2012
Filmové spracovanie: Nie je
Anotácia:
 Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes.
Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova – do kráľovstva Trylov hlboko v horách.

Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.

Môj šok z toho že sa vlastne točí o troloch:
Predstavte si to, len tak blúdite na stránkach Martinusu a hľadáte nejakú knihu, ktorá by sa vám náhodou páčila. Zrazu narazíte na červenú obálku na ktorej je celkom pekné dievča a za ňou hrad. Prečítate si podnadpis v ktorom stojí: „Prvá časť príbehu o Tryloch“
Tryl, tryl.. listujete v pamäti, ale tento pojem vám nič nehovorí. Nakoniec sa rozhodnete prečítať si anotáciu, v ktorej sa matka pokúsila svoju malú dcéru zabiť nožom na jej narodeniny...
To za mňa rozhodlo a môj osud bol zapečatený, proste som sa rozhodla že túto knihu musím určite mať.
V škole dostanem knihu hneď začnem čítať, doma pokračujem. Dočítam sa k scéne kedy jej Finn vysvetľuje kto sú vlastne zač. TROLOVIA. Moje predstava: Uhu..cool. takže sú v podstate zakrpatené zelené bytosti s dlhými náušnicami predierkovanými ušami, veľkými nosmi, žltými zubami a obrovskými chodidlami, ktorých záľuba je žiť niekde na samotke pod zemou, kopať si tunely a raz za čas keď sú hladní, vyhrabať sa zo zeme a zožrať dieťa ktoré je práve po ruke.
(Pravdaže to tak nie je J)

Postavy:
Opis postáv v tejto knihe bol fajn. Mohol byť lepší, ale nepatril ani medzi najhoršie. Charakteristika výzoru sa mi nezdala dotiahnutá až do úplného konca, ale možno sa to zdá iba mne a vy na to máte úplne iný názor.

Trošku z deju:
Obálka druhého dielu, ktorý vyjde už o 13 dní
Wendy je mladé dievča ako každé iné..no nie až také obyčajné. Má totižto schopnosti manipulovať s ľuďmi pomocou mysle a z každého jedného človeka na planéte si urobiť nepriateľa. Žije len s tetou Maggie a bratom Mattom a neustále sa sťahujú do nového a nového mesta a to najmä kvôli jej školským neúspechom. V jedej škole je však odhodlaná začať od znova a vyťažiť z toho čo sa dá. V tejto škole ju sleduje aj pekný no na pohľad zvlášny chalan Finn Holems (na jeho priezvisku som sa udrbávala asi pol hodinu), no pojem sleduje má pri ňom asi slabý význam, doslova na ňu zazerá. Raz v peknú nočnú hodinu keď už každému tečú zo sna sliny po brade jej niekto zaklope na okne. Pozrie sa von a koho nevidí? No predsa nášho pána Holmesa! Ktorý jej povie že je vlastne zelený trpaslík , ktorého kedysi podstrčili jej „milujúcej matke“ a že by sa s ním mala vrátiť do ich kolónie a žiť medzi svojimi. Zo začiatku nechce, ale po útoku od ďalších bosích zelených trpaslíkov sa nechá presvedčiť a na koniec s ním pôjde. Čaká ju plno nových vecí a nebezpečných dobrodružstiev. Má dokonca spoznať svoju pravú matku. Dopadne to tak ako by si Wendy priala? To sa dočítate už v knihe J

*Lela*

10 komentárov

  1. Nikdy neviem, čo si mám o tejto knihe podľa recenzii myslieť. Prisahám, každý má na ňu iný názor a ja neviem, či si ju mám, alebo nemám kúpiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ju čítala ešte pred rokom v angličtine a mne sa zdala taká priemerná. čítala som už aj lepšie, ale ja by som jej ešte šancu dala :D

      Odstrániť
    2. Tak asi podľa toho čo si myslíš o nej sama :P A podľa toho či bolo viac pozitívnych alebo negatívnych recenzií :)

      Odstrániť
    3. Tak recenzii bolo asi rovnako aj pozitívnych, aj negatívnych. A páči sa mi obálka, ale bojím sa, že si to kúpim a potom budem nadávať, že som za to zbytočne vyrazila peniaze.
      Ide totiž o to, že mne väčšinou vadí na knihe každá blbosť :D A tejto toho vytýkali dosť :D
      Uvidíme. Možno sa to čoskoro objaví na nete a nebudem si to kupovať :D

      Odstrániť
    4. Ja to robím tak, že peniaze preflákam na tie lepšie knihy a neskôr kúpim už aj tie nad ktorými sa neviem rozhodnúť :D

      Odstrániť
    5. Aj ja preflákam na tie lepšie a pri tých ostatných si poviem "neskôr", lenže dovtedy príde niečo nové, niečo, čo veľmi chcem a zase si to nekúpim :D

      Odstrániť
    6. Práve preto som rada, že je Mara posadnutá knihami a doma má takú "menšiu" osobnú požičovňu pre vyvolených :D

      Odstrániť
    7. Hej? Ja robím tiež požičovňu :D :D Už si musím značiť, komu som čo požičala :D

      Odstrániť
    8. ja už som im dala aj časový limit :D :D Ako v knižnici :D

      Odstrániť
    9. Ja časový limit nedáva, ale každý deň sa vypytujem a otravujem, takže ak to rýchlo neprečítajú, po pár dňoch sa už snažia, len aby som im dala pokoj :D

      Odstrániť