Marja Holecyová : Odhalenie

Mariotovi dediči: Blúdenie

    Po dlhom čase som opäť na scéne. Také malé prepáč by som chcela venovať vám aj Mare, keďže písanie recenzií mi ide ako z chlpatej deky. Budem sa snažiť polepšiť. ;)

   Anotácia : Keď Mija na konci druhej časti série Mariotovi dediči odchádzala z Magradu, uvedomila si, že s Miseagom stoja ešte len na začiatku cesty. Proti vlastnej vôli pomohla Mariotovi stať sa neporaziteľným, hrozí vypuknutie vojny a dediči teraz letia s priateľmi do Polisu, aby to oznámili Hlave Spoločenstva. Netušia však, že aj Henrich Arabes má pre nich novinky, ktoré výrazne zasiahnu do ich životov. Ako prijmú obávaných dedičov v novej škole? Kto je tá záhadná prenasledovateľka, čo ich neustále pozoruje? A prečo sa ich niekto pokúša napadnúť? Dedičov čakajú nové dobrodružstvá v Čiernej more, na Maškarách či vo Vodnom zámočku. Podarí sa im opäť vyviaznuť so zdravou kožou? A dokážu sa vyrovnať s problémami, ktoré doteraz nepoznali? Lebo Mija a Miseag zisťujú, že napriek svojej veľkej moci zostávajú v jednej oblasti aj oni dvaja úplne bezmocní...
    Tretia časť série od mladej slovenskej autorky vás opäť vtiahne do víru vzrušujúcich udalostí v čarodejnom svete.

        Mija a Miseag majú mnoho bitiek za sebou, a ešte o mnoho viac  pred sebou. V treťom pokračovaní - Odhalenie sa celý dej presúva veľkou zmenou od malých klanov do hlavného čarodejníckeho mesta Polis, kde Henrich Arabes, hlava Spoločenstva, ponúkne svojej neteri Miji a jej priateľom bývanie v jeho prepychovej rezidencii, a taktiež štúdium na najprestížnejšej škole. Život v Polise je rušný a zaujímavý. Príchod Mariotových dedičov do školy dostane na nohy média a prináša rýchlo šíriace sa klebety. V novom prostredí taktiež pribudlo veľa postáv, ktorým autorka pribalila rôzne výstredné povahy, vzhľad, či dôležitosť v deji. Neprehliadnuteľný stávkar Aslex, Henrichova priateľka Dida – slávna (dosť vygumovaná) herečka, zdroj Mijiného bohatstva – Aldo. Najväčší úder pod pás však prináša príchod Miseagovej ex-frajerky  Gediké. Tak sa dočkávame nových románikov, nielen z Miseagovej strany, ale aj od Miji, ktorá podlieha záujmu Pavliasa Rabela.
    O najväčšie dobrodružstvo v knihe sa postarala Mija, ktorá odhalila svoje predurčenie, kvôli ktorému sa púšťa do nebezpečného hľadanie Aluvágov.  A ako inak, jej presvedčenie o správnosti činov Miseag vidí úplne inak a to spôsobuje ďalšie návaly ich nekonečných hádok. Tentokrát však s o veľa väčšou intenzitou. Mija totiž konečne odhalila aj svoje vlastné city.

    Neviem, prečo, ale aj táto kniha sa mi veľmi páčila a nijakú veľkú kritiku ani nemôžem vypustiť.  Zhltla som ju za jeden deň, za čo sa mi poďakovali moje unavené oči.  :)   Bolo ťažké pustiť knihy z ruky, keď sa v nej stále niečo nové dialo.
     Dej je veľmi rýchly,  za celú knihy prejde viac ako pol roka. Občas sa mi stalo, že som nevedela, čo sa stalo skôr, keďže sa neustále niečo dialo.
     Pozitívum je opäť nadväzovanie na predchádzajúcu knihy. Autorka nezačína knihu po mesiaci, ani po týždni. Proste z Magradu  rovno do Polisu.
     Je cítiť, že autorka sa predovšetkým zamerala  na malé detaily a scény. V opise kniha nijako nevyniká, prevažujú hlavne dialógy. S novými postavami je dej pestrejší, a môžeme sa dočkať viac okamihov s Dankou, Bartom, Petem, aj s Natrigou.
     Niekomu však môže vadiť dokonalosť hlavných postáv.  Keď Miseag, len šestnásť -ročný chlapec, porazil v aréne slávneho bojovníka Fričku, pripadalo mi to moc dokonalé.  Taktiež všemohúcnosť Mijiných magiol, s ktorými dokáže viac ako ktorýkoľvek čarodejník. Ale to je asi vec názoru.
 Ak sa niekto chystá čítať túto knihu, prajem príjemné čítanie  J

1 komentár

  1. Mariotových dedičov mám hrozne rada.=) Vlastne ma tam - asi neveľmi objektívne - neotravovalo vôbec nič.:D

    OdpovedaťOdstrániť