Máte chuť na niečo sladké? (Pekáreň v Brooklyne- Julie Caplinová)


Je mi úplne jasné, že tento blog sa občas mení na mesto duchov, ale pokiaľ ma niekto z vás nesleduje na instagrame, hrdo oznamujem, že som získala titul a nadšene môžem leto tráviť čítaním kníh. Prvou knihou ktorú som prečítala v pokoji hojdacej siete je rozkošná kniha Pekáreň v Brooklyne, ktorá je voľné pokračovanie série Romantické úteky. O čom je a čo si o nej myslím? 

 

Názov: Pekáreň v Brooklyne

Originálny názov: The Little Brooklyn Bakery

Autorka: Julie Caplin

Séria: Romantické úteky

Diel: Druhý

Jazyk: Slovenský

Počet strán: 368

Anotácia: Pohodlne sa usaďte na svojom obľúbenom gauči a užite si neopakovateľné chvíle pohody pri voňavej kávičke a chutnom koláčiku. Pekáreň v Brooklyne vás unesie na dobrodružný výlet do mesta, ktoré nikdy nespí. Nechajte sa strhnúť romantikou a príbehom plným voňavej kávy.

 

Spomínate si ešte na Sophie, gastronovinárku z Kaviarne v Kodani, z ktorej sa stala Katina vynikajúca priateľka? Vo voľnom pokračovaní série Romantické úteky je to práve Sophie, ktorá sa vydáva na dobrodružnú cestu do New Yorku.

Ubytuje sa nad maličkou pekárňou sympatickej Belly, ktorá pečie tie najúžasnejšie koláčiky a torty v celom Brooklyne. Sophie sa u nej cíti ako doma a ani sa nenazdá a všetok svoj voľný čas trávi v jej pekárni, kde Belle pomáha s pečením dobrôt. Veľmi rýchlo sa spriatelí aj s jej mimoriadne šarmantným, obletovaným a úplne neodolateľným bratrancom Toddom, ktorý má len jednu chybu – odmieta akýkoľvek vážny vzťah. Lenže ten nehľadá ani láskou sklamaná Sophie, a tak ich priateľstvu zdanlivo nič nestojí v ceste. Sophie postupne zisťuje, že lásku netreba naháňať. Nájde si nás totiž často práve vtedy, keď ju prestaneme hľadať.

 

 

Hlavná hrdinka Sophie žije pomerne pokojný a pohodlný život, ktorý ma rada, ale po sérii rôznych udalostí sa ocitne slobodná a v lietadle do New Yorku, kde má pol roka žiť. Napriek tomu, že mnoho vecí jej reálne nedáva zmysel a život jej príde ako keby ani nebol jej, začína si v NYC nachádzať nových priateľov. Milá a energická pekárka Bella, ktorá jej prenajíma byt, Wes ktorý sa nemá k činu a predáva bylinky a Todd, kolega, Bellin bratranec a typický príťažlivý playboy. Po určitej dobe si uvedomí že posledné životné udalosti by ju nemali ťahať ku dňu a mala si začať užívať príležitosť, ktorá sa jej naskytla. Nové kamarátstva, nové miesta sú niečo, čo jej môže pomôcť v tom, aby sa dostala cez zlomené srdce. A čo je na zlomené srdce lepšie ako koláč, veľkomesto a super priatelia, ktorí nehľadajú nič záväzné? Ja vám našepkám: Láska, ktorú nikto nečaká. 

 

Sophie ako hlavnú hrdinku ste mohli stretnúť už v prvej knihe. Je to ten typ dievčaťa, ktoré nevie povedať nie, ak ju niekto požiada o pomoc. Vo všeobecnosti dobre naladená a odhodlaná skrátka užiť si to, čo ju čaká. To jej však výrazne naruší stretnutie s manželkou jej priateľa, o ktorom si myslela, že ju čoskoro požiada o ruku. Odletieť do NYC jej v tom momente prišlo ako skvelé riešenie, ktoré jej pomôže vyvetrať hlavu a prísť na nové myšlienky, čo sa najprv nezdá úplne možné. Noví aj starí priatelia jej však ukážu, že na vine nie je ona a že to, ako doteraz žila síce bolo pohodlné a komfortné, ale nebol to život. Osobne som si ju obľúbila, prišla mi ako komplexne napísaná postava, ktorá nemala problém sa zamyslieť sama nad sebou. Jej emócie a prežívanie dávalo zmysel a taktiež nejedná čitateľka ocení to, že síce bola pekná, nebola to typický plochá  a dokonalá hrdinka. Dokonca by som povedala, že som si ju ako rozprávačku príbehu užila o niečo viac ako Kate z predošlého dielu. 

 

 

Rovnako ako Kaviareň v Kodani, tak aj Pekáreň v Brooklyne ponúka čitateľovi pomerne širokú škálu postáv. Kým väčšina postáv z pracovného prostredia dostáva len malú časť priestoru, úzky kruh hlavnej hrdinky už ako zvyčajne dostáva nie len pomerne prepracované osobnosti, ale aj vlastné dejové linky. Tie môže čitateľ nenápadne pozerať a zároveň má pocit, že sa stále niečo deje. Bella je energická a veselá kopa, ktorá hlavnej hrdinke prenajíma byt a pomerne rýchlo si spolu vybudujú vzťah, ktorý ma hromadu milých interakcií, ktoré podľa mňa čitatelia ocenia. Okrem nej sa môžete tešiť na Wesa, ktorý nemá možno toľko priestoru ako Bella, no stále ho sem tam na stránkach zahliadnete, prípadne si o ňom niečo vypočujete. Prioritou je samozrejme Todd, ktorý spĺňa úlohu hlavného mužského protagonistu. Ten je od úplného začiatku vykreslený ako typický atraktívny chlap, ktorý nezáväzne strieda ženy. Čo oceňujem je to, že pomerne skoro autorka poukazuje na veci, ktoré z neho robia opak alebo aspoň ukazujú jeho dobrú stránku. Čo pre mňa osobne dáva zmysel, pretože pritom ako je Sophie vykreslená by nebolo reálne, aby k sebe tak rýchlo našli cestu. Napriek tomu, že ich vzťah, očividne, prerastie do niečoho viac, čitateľ si užíva aj ich plne priateľské interakcie a chémiu medzi nimi nemôže poprieť. 

 

Dávno som sa naučila, že voči knihám tohto typu treba mať trochu poopravenú stupnicu hodnotenia. Moje minimum, po skúsenostiach s inými podobnými knihami, je to, že musia dávať zmysel. Preto osobne nemám problém dať aj tejto knihe plné hodnotenie. Prečo? Rovnako ako Kaviareň v Kodani, ide o veľmi príjemnú romantiku, ktorá sa dokonale hodí do teplého počasia letných mesiacov. Dejová linka je predvídateľná ešte aj poza oceánu, ale to nikomu reálne nevadí a mne už vôbec nie. Čo si však na týchto knihách reálne užívam (a bol to aj dôvod, prečo ma prvá kniha tak očarila) je to, ako dokáže autorka popísať prostredie kde sa kniha odohráva. Je jedna vec byť reálne scestovaná a vyznať sa v jedle a je druhá vec všetky tieto podnety a spomienky preniesť na papier. Julie Caplin je v tomto naozaj skvelá a ak som mala od tejto knihy nejaké väčšie očakávania, tak boli v tomto smere. Podarí sa jej dostať ma z mojej hojdacej siete do Brooklynu? Podarilo. A ešte som k tomu vyhladla (lebo táto ženská sa vo svojom jedle vyzná a nebojí sa to ukázať). Rovnako ako v predošlej knihe nebol príbeh nutne zameraný len na hlavnú hrdinku a jej vzťah, ale mali ste dosť informácií o vedľajších postavách. Núti ma to vždy knihu vnímať viac všeobecne, uvoľnenejšie a nie len ako prudkú romantiku. Opätovne sa taktiež dotkla ťažších tém, pri ktorých nešla plne do hĺbky, ale určite dodali príbehu hĺbku a ten potrebný šmrnc či priestor na záverečný zvrat. Číta sa to ľahko, reálne som si s knihou sadla jeden deň do siete a prečítala som polku knihy na posedenie. A keby sa neochladilo, tak by som ju prečítala aj celú. Je to pohodové čítanie, ale ak jej mám niečo vytknúť, tak používanie slova: Príma. Nakoľko tam bolo viackrát, vždy ma to trochu vyrušilo, ale to je asi len osobná preferencia a nič, čo by príbehu uškodilo. 

 

Pekáreň v Brooklyne je voľné pokračovanie kniha Kaviareň v Kodani. Rovnako ako pri predošlej knihy netreba čakať nevyspytateľný dej či niečo prevratné. Je to dokonalá kniha na trávenie letných dni, keď chcete skrátka vypnúť a užiť si nejakú milú romantiku. A pokiaľ sa toto leto nikam nechystáte, Julie Caplinová vás aspoň takto svojimi skvelými opismi jedla a miest prenesie do Veľkého jablka. Osobne som sa do série zamilovala a už sa neviem dočkať Paríža. No a do tej doby, posielam Pekáreň v Brooklyne na piatich obláčikoch do knižného neba. 




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Grada. 

Žiadne komentáre