Ak by ste ešte nevedeli....Bude Humbook!


Halo! Je tu ešte niekto? Dávam na vedomie, že ešte žijem a som tu! 😎

Áno, áno- čítate správne, ja žijem a som tu. Mám zmaturované a konečne si užívam zaslúžený oddych, na ktorý som čakala celé roky (Lebo prázdniny nie sú oddych, keď viete, že sa tam musíte zas vrátiť) Mám tu hromadu kníh, ktoré čakajú na prečítanie a recenziu a ja už sa nemôžem dočkať až sa do nich pustím (a vdýchnem tu trochu života, že hej?). A vdýchnem ho aj v rámci jedného projektu...


Určite ste si všimli, že niektoré slovenské blogerky pridali článok o tom, ako sa stali ambasadorkami knižnej akcie Humbook. No...prekvapko! Aj ja som! Najprv som si nebola istá, či do toho ísť a tak, ale nakoniec som si uvedomila, že je to skvelá príležitosť. Všetci dobre vieme, že na Slovensku okrem Bibliotéky takmer nič čisto knižné nemáme a moje srdce z toho plače, lebo...no, priznajme si, Bibliotéka nie je to, čo by ste od nej čakali. Iba mnoho kníh, ktoré sú buď v rovnakých cenách ako vždy, alebo knihy v zľave, ktoré môžete kúpiť na každom internetovom výpredaji.  A ak mám pokračovať, tak som nevedela ani moc o humbooku. Postrehla som, že sa niečo také dialo a kto tam bol, ale hovorím si: Keď tam nebudem, tak na čo si zisťovať? Samozrejme, ani sa mi nevyhli nejaké tie články, ale na nič iné, ako na pripomienky ohľadom priestorov, si nepamätám. Takže, idem do toho s čistou hlavou a otvorenou mysľou.

Veľmi totižto oceňujem, že nás do toho Albatros zatiahol, nakoľko sme teraz naším susedom iba ticho závideli všetky tie akcie, ktoré tam majú. Je to príležitosť, ako spoznať nie len blogerov ale aj samotné vydavateľstvo, a to sa mi veľmi páči. Takže som hrdá, že sme túto príležitosť dostali a už sa teším na to, ako to bude prebiehať a na samotný Humbook.

Ak si však hovoríte- to mám ísť naozaj až do Prahy?  No áno, aj ja idem 😂 (FB Event TU) Ale myslím si, že teraz je ten najlepší čas, nakoľko mnoho dopravcov ponúka skvelé ceny a nie je tak ťažké sa tam dostať. Urobiť si výlet s rodičmi či kamarátmi si môžete aj pretiahnuť a popozerať sa po Prahe.
A kto vás tam všetko čaká? A kde a kedy to bude? Tak mrknite na plagátik!


No, ako som povedala, moc som si nezisťovala ohľadom toho, čo tam bolo a čo nie a tak, možno použijem niečo, čo tam bolo, ale....čo by som chcela ja?

Jedlo-
No veď ma poznáte, alebo prípadne tí, čo ma poznajú lepšie mám tri lásky- knihy, jedlo a Kórejcov. Dobre...sú štyri, lebo nezabúdame na RPG. Túto myšlienku dokonale zhrnula už aj Market v jej videu Mrk mrtk TU. Myslím si, že knihy a jedlo k sebe partia (predovšetkým koláče!), a tak by sa mi páčilo mať niečo také po ruke. Možno nie práve hotové obedové menu, ale nejaký ten cupcake- možno dokonca inšpirovaný nejakými knihami! Myslím si, že to by bolo super. Alebo možno aj obyčajné jedlo, ale nazvať ho po nejakej postave alebo knihe, kde možno bolo spomenuté.

Hena-
Neviem, možno to tam už bolo (ako som zistila tak bolo, ale nenaštvem sa ak bude znova!), možno to tam len bude, ale je to vždy skvelý nápad. Hlavne kvôli tomu, že som sebec a chcem to vyskúšať, ale aj kvôli tomu, že je to niečo iné, ale stále sa to dá pojať s knižnou tematikou.

Sviečky, záložky a podobne.
Všetci veľmi dobre vieme, ako takéto ,,hlúposti“ (ktoré však milujeme a utrácame za ne peniaze) momentálne letia a hýbu našim knihomoľským svetom. Pritom výroba takej sviečky ani nie je ťažká. Jasné, asi by sa nám nepodarilo urobiť sviečku voňajúcu jarnou trávou, ale pri nejakej peknej zelenej sviečke si to môžeme povedať. A záložky deto- všetci ich milujeme, všetci ich potrebujeme, tak prečo nenahádzať trochu trblietok na papier  a tešiť sa z toho?

Tombola-
Je to taká drobnosť, ktorá je na každom dedinskom plese a vlastne všade, ale ja som sa potešila aj z paštéty, čo som vyhrala na stužkovej....tak prečo neurobiť radosť aj niekomu na Humbooku. Peniažky do tomboly by sa mohli venovať nejakej organizácií, ktorá pomáha hmmm ja neviem... Napríklad ľudom, ktorí sa narodili slepí alebo oslepli a teraz sa učia čítať, alebo nejakej organizácií, ktorá kupuje knihy deťom v sociálne slabších podmienkach. Som si istá, že nejaké také sú...A čo by bola výhra? No možno súkromný rozhovor s niektorým s autorov, podpísané knihy, či poukážka na nákup kníh. Celkom pekná myšlienka, nie?

Tak a to je zopár mojich nápadov. A čo by ste chceli vy vidieť na knižnom festivale/ knižnej akcií? Tak či onak, nezabudnite sledovať Instragram či FB stránku a porozmýšľať, či sa tam neuvidíme (lebo ja by som vás tam videla rada.) A ak sa bojíte, že budete mať kvôli týmto stránkam zasypaný celý internet len Humbookom, nebojte sa. Humbook už nie je len festival ale ,,značka“, ktorá spája mladých ľudí a knihy pre nich určené. Dokonca sa teraz môžete zapojiť do spoločného čítania!


Takže, zatiaľ sa lúčim, ale čoskoro som tu znova! Naozaj verím, že Humbook ako akcia neoslovila len mňa, ale aj Vás. Veľmi rada by som stretla čo najviac ľudí, ktorí milujú knihy a kto vie? Možno aj práve môj blog. Ak by ste ma náhodou chceli osloviť, (a myslím to naozaj) tak budem naozaj rada, ak to tak urobíte. Ak je to nutné, pokojne ma tresnite niečím po hlave (Kniha, stolička, ruka-  Dobre skúste hocičo,ale v tejkej sile, aby som z toho neskončila v nemocnici.Moc nemocníc v Čechách, tak to radšej nechcem riskovať) nepoznám aby som si vás všimla a venovala vám svoju pozornosť.  A pre novinky okolo Humbooku sledujte pozorne stránku Knižného neba. Čoskoro bude totižto známi program festivalu, bude spustený predaj lístkov, možno oznámené aj iné mena v programe. Takže naozaj KN sledujte, pretože teraz bude táto facebooková stránka naozaj aj na niečo užitočná nie len pre mňa, ale aj pre vás!(A sami dobre viete, že to nie je veľmi častí jav. Zvyčajne ide o moje výlevy nad tým, ako veľmi som lenivá.)