Cora Carmack-Finding it

Ak vyvaľujete oči že je tu nová recenzia, tak to ste potom na tom rovnako ako ja :D 
Názov: Finding it
Autor: Cora Carmack
Séria: Losing it
Diel: 3
Preklad: Nie je
Filmové spracovanie: pokiaľ viem, tak nie.
Anotácia:
Niekedy musíte stratiť samého seba aby ste zistili, kde patríte.
Väčšina dievčat by vraždila, aby mohla stráviť mesiace cestovaním po Európe, po absolvovaní vysokej školy, bez zodpovednosti, bez rodičov a s kreditnou kartou bez limitu. Kelsey Summersová nie je výnimkou. Má na to dosť času.... alebo si to aspoň stále hovorí.
Je to únavná práca zistiť, kto ste, najmä, keď sa bojíte, že sa vám nebude páčiť to, čo objavíte. Žiadne množstvo pitia, či tanca nemôže odohnať Kelseyinu osamelosť, ale možno Jackson Hunt môže. Po niekoľkých náhodných stretnutiach ju presvedčí, aby sa namiesto pitia s ním vydala za dobrodružstvom. S každým novým mestom, skúsenosťami, Kelseyina myseľ sa stáva jasnejšou a jej srdce jej patrí čoraz menej. Jackson jej pomôže odhaliť jej vlastné túžby a sny. Ale čím viac sa dozvedá o sebe, tým viac zisťuje, ako málo Kelsey vie o Jacksonovi.

Finding it je záverečným dielom tejto série, čo je mi dosť ľúto, pretože mám túto sériu veľmi, ale veľmi rada.  Kelsey pochádza z prachatej rodiny, kde sa o ňu zaujímajú iba ak spraví niečo zlé, alebo keď chcú, aby stála po ich boku a milo sa usmievala. Preto sa  bez starostí vyberie na výlet po Európe. Užíva si ako len môže. Flirtuje, pije, užíva si peniaze...Až jedného večera uvidí jeho. Po pár chvíľach sa rozdelia a Kelsey si myslí že už ho neuvidí. No osud si pre ňu prichystal niečo iné. A bol to vôbec osud alebo to niekto tak chcel? Nakoniec to skončí tak, že sa vydajú na dobrodružstvo po Európe spolu a pokúsia sa nájsť pravú Kelsey. Jackson to  chce aby to našli ako kamaráti. Kelsey sa od začiatku netají tým, že chce, aby jej pomohol nájsť jej pravé ja ako niekto viac. No ale ako keď sa Jackson stále od nej odťahuje? A kto vlastne Jackson Hunt je? Bola to len náhoda, že sa stretli? Dosiahne Jacson svoj cieľ,- skončiť cestu ako priatelia, alebo vyhrá tá príťažlivosť, ktorá medzi nimi je? Ak to chcete zistiť- šup šup- pustite sa do čítania.

,,...Ten druh únavy, keď ani spánok nepomôže. Ste jednoducho unavený...z bytia.“

Kelsey nie je ako hrdinka veľmi výnimočná. Jej rodičia sú prachatý a nevšímajú si ju, tak si robí čo chce. Nerobí jej problém sa opiť a začať sa z ničoho nič bozkávať s chalanom ktorého pozná len niekoľko hodín. Určitým spôsobom má na to právo, ale niečo v nej, by jej,- ako dvadsaťdva ročnej žene, malo povedať, že už je dospelá. Osobne, mne prišla ako každá druhá postava dnešnej NA literatúry. Ale zabodovala u mňa tým, že pokiaľ bola triezva, chcela nájsť jej pravé ja, zatiaľ čo jej kolegyne na to ani nepomyslia. A BOOM. A je to tu. Kelsey je vtipná- občas sa jej niečo podarí zapotiť. Je aj citlivá, aj keď to chce skrývať. Je jednoducho ľudská a to sa mi na postavách ktoré Cora tvorí páči.



,,Budem dobrá, sľubujem. Pokiaľ nechceš, aby som bol zlá, samozrejme.“

Na rozdiel od predchádzajúcich dielov sa tu nevyskytuje veľa postáv a dej sa zameriava hlavne na Kelsey a Jacksona, ktorý je také drsné zlatíčko. Vôbec mi nevadilo, že som takmer polku knihy o ňom skoro nič nevedela. Jednoducho som si užívala, že tam bol a aký mal dobrý vplyv na hlavnú hrdinku. Síce mi trošku liezlo na nervy ako sa snažil od Keď sa nakoniec ukázalo, ako to naozaj sním je, povedala som si: ,,Vedela som to.“ A šla som ďalej, pretože mi to nedalo pokoja a počas čítania som sa snažila zistiť, aká je jeho úloha v jej živote. Potom sa sa ustálila na jednom nápade a pozrite: Bola to pravda. Ako som už načala hore, Cora vytvára ľudské postavy. Síce sú to práve také, ktoré majú nejaký životný problém, o ktorom ste už neraz čítali, ale stále by ste niekoho takého mohli niekde na svete stretnúť. K tým vedľajším postavám: Áno, samozrejme že tam boli, ale neboli tam dosť dlho na to, aby som si pamätala ich mená. Pamätám si iba Bliss, ktorá vystupovala ako hlavná hrdinka v prvom dieli (Losing it) A malého španielskeho chlapca Carlosa, ktorý vystupoval až na konci a bol super zlatý! 

,,Len zostaň so mnou. Porazíme to spolu, dobre? Povedz že zostaneš so mnou.“

 Čítať sa mi to čítalo rovnako ako predchádzajúce časti. Rýchlo a dobre :D Prekážalo mi však, že tu sme nemohli čítať príbeh z dvoch pohľadov, ako to bolo vo Faking it. Síce ani Losing it mi túto možnosť neponúkalo,  nijak zvlášť mi to neprekážalo. Keďže som vedela, že Core to šlo v dvojke dobre, tak som čakala že aj v tomto dieli sa toho dočkám. Nedočkala. Síce som bola trošku sklamaná, ale bez problémov som prešla do režimu jednej postavy. Dej nebol tak vtipný ako bol v Losing it, alebo obohatený o texty piesni ako to bolo vo Faking it. Táto knihy bola zas obohatená o mnoho opisov pekných miest. Neviem povedať, či to tam tak naozaj  vypadá, veď ja som ešte ani v Prahe nebola, pokiaľ si pamätám. :D Budapešť, dobre tam som aspoň bola, ale keďže sa väčšina deja odohrávala v nejakých baroch alebo kúpeľoch či hoteloch, tak nemám zdania. Ale jednochudo- pekné opisy pekných miest :D Romantika samozrejme nechýbala, takže moje strašne romantické ja nemá problém :D

,,Každý deň. Každý deň ti dokážem, ako veľmi pre mňa znamenáš. Aké reálne to je.“


A dostávame sa ku koncu. Ak už máte za sebou prvé dva diely série Losing it, vrelo odporúčam aj tento posledný diel. Je to taká romantická výprava po Európe, kde hlavná hrdinka hľadá samu seba a doprovod jej robí sexy bývalý vojak. Ako som vyššie spomenula, je to miestami vtipné, aj romantické a občas aj trošku dramatické (čo jednoducho nesmie chýbať však?). Síce mi tam niečo chýbalo bolo to veľmi pekné a ja dávam 4 obláčiky.

  

2 komentáre

  1. nooo, tak po prvých dvoch mám latku riadne vysoko, pokiaľ ide o Coru, myslím, že ma nesklame... už sa na túto knihu teším :D macka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeee, to má už koľko dielov? :D Alebo kedy stihli vyjsť? Veď pred chvíľou bol len druhý diel vonku. :D
    Ale vyzerá to zaujímavo, už by som si asi mala prečítať Faking it a rýchlo to všetko dobehnúť. :D

    OdpovedaťOdstrániť