Lauren Kate- Vykúpenie

Konečne sa mi znova podarilo napísať normálnu recenziu. Takže tu ju máte :

Názov: Vykúpenie
Originálny názov: Rapture
Autor: Lauren Kate
Počet strán: 296
Séria: Padlí anjeli
Diel:4
Jazyk: SK/ ČJ

Filmové spracovanie: ak bude mať Pád dobré ohlasy tak áno :D
Anotácia: Lucin a Danielov čas sa neodvratne míňa ako piesok v presýpacích hodinách. Na to, aby zastavili Lucifera, potrebujú nájsť miesto, kde na Zem dopadli anjeli. Temné sily ich stále prenasledujú a Daniel nevie, či to dokáže – žiť len pre to, aby znova a znova Luce stratil. A predsa spolu čelia ťažkému súboju, na ktorého konci ležia mŕtve telá... a anjelský prach. Obete budú veľké. Srdcia zničené. Luce odrazu vie, čo musí prísť. Osud jej určil byť s niekým iným než s Danielom. Kliatba, ktorú spolu znášali, sa vždy týkala len jej – a lásky, ktorú zavrhla. Všetko závisí od jej rozhodnutia. Kto v boji o Luce vyhrá? Prekvapujúce rozuzlenie očarujúcej série Padlí anjeli. Nebesá už nemôžu viac čakať!

Pád, Súženie, Vášeň sú knihy kde sme mohli sledovať ďalší začiatok príbehu, ktorý sa doteraz vždy skončil tragicky. Vykúpenie nám ponúka koniec tohto príbehu. V Páde sa Lucinda predierala životom na nápravnej škole a následne v Súžení aj na škole pre nefilov. Vo Vášni sme si s ňou aj s Danielom pozreli minule životy , o ktorých by nemala Luce nič vedieť a dokonca sa stretla so samotným Luciferom. Teraz je čas sa ich osudu postaviť a zmeniť ho, ale na to je potrebné aby sa anjeli vybrali na miesto pádu , čo vôbec nie je ľahké. A ak chce Luce ich kliatbu naozaj zrušiť musí zistiť kto vlastne Lucinda, v hĺbke svojej duše, je.  No je na to pripravená ? A ste vy pripravený zistiť kto vlastne je a ako celý tento príbeh skončí ?

Ak by som povedala že viem kto vlastne Luce je, tak to by som klamala. Pretože my poznáme iba jednu z jej mnohá osobností a nepoznáme podstatu jej duše. Možno pre vás bude/bolo odhalenie jej  pravého ja šokujúce a možno nie .Mne osobne pár krát taká myšlienka na um zišla, ale vždy som ju ,,zmietla zo stola“ ako iba môj bláznivý nápad. Luce Priceovú som brala ako ďalšiu z rady nevýrazných hrdiniek, ktorým naivita no aj kúsok zdravého rozumu nechýba. V prvej knihe sa prejavil ako tak ten druhý prípad a  hlavne v tej druhej knihe zas ten prvý. Pripadala mi ako ďalšia ženská čo si bez svojho muža poradiť nevie, čo ale koncom knihy vyvrátila a našla v sebe odvahu na putovanie svojou minulosťou. Vo Vykúpení mi prišla ako 50 na 50 . Ukázala že pre svoju lásku je schopná všetkého, ale zopár krát som sa krúteniu hlavou nevyhla. Preto mi príde ako priemer ktorý nemôžem ani nenávidieť no ani milovať, jednoducho mať rada.

Každou knihu pribudla nejaká ta nová postava, no myslím že jedinou dôležitou, novou postavou bola Dee, ktorá bola naozaj pre príbeh na niečo dobra. Samozrejme tam boli postavy, presnejšie Váhy, ktoré nám príbeh trošku zamotali a dokonca na seba nenechala čakať ani naša milovaná Sophia, ktorú ste mohli spoznať v prvom diely. No nechýbali ani anjeli ktorý nás príbehom sprevádzajú už od úplného začiatku. Cam, Molly , Roland , moja milovaná Arianna, Gabe a hlavný hrdina Daniel. A však Shelby a Miles zamierili späť na Shoreline. Ak by som sa chcela povenovať hlavnému hrdinovi, nie je ani čo povedať. Daniel je stále ten good boy a aj počas toho zhonu si našiel trochu toho času na nejakú tu romantiku. Naozaj si cením že postavy si neprešli príbehom bez škriabania. Veď okrem Sophie a Dee sa zrejme každému ušla dávka škrtenia a postavám sa dokonca nevyhla ani smrť (Dobre... ja si obdivujem autorov že dokážu nejakú hlavnejšiu postavu zabiť... ale prečo ?!). No veď predsa keď ide do vojny medzi Dobrom a Zlom musia tam byť obe strany nie ? Takže sú tam postavy ktoré milujeme/nenávidíme už do začiatku alebo ešte len znenávidíme.

Daniel ju objal okolo pása a pritiahol si ju, až kým nebol žiadny priestor medzi ich telami. Pobozkal ju, dlho a hlboko, kým nemala závrat. "Tak, toto je spôsob, ako začať ráno."

Tomuto dielu som sa celkom dlho úspešné vyhýbala. Nie že by som si ho nechcela prečítať, len nejako ma to nelákalo. A keďže som si dopredu prečítala koniec... čo už nerobím !Niečo takéto som neurobila už dva mesiace ( och prekliaty Medný jazdec !). A preto keď som nevedela čo si za príjmacie skúšky kúpim , odišla som z Martinusu práve s Vykúpením. Na poličke tvrdlo pár dní ,ale nakoniec som si povedala že mi môže spríjemniť chvíľku v čakárni u zubára. Chcela som sa odtiaľ čo najskôr dostať no keď som sa začítala mohla by som odtiaľ odchádzať aj posledná, mne by to vôbec nevadilo. Kniha sa čítala tak rýchlo že bola behom pár hodín prečítaná. Myslím že autorka ukončila príbeh dobre.  Do finále vtisla nejakú tu akciu, rozuzlenie a samozrejme romantiku. Táto séria je pre mnohých len ďalšia anjelská séria ,ale týchto 5 kníh je moje guilty pleasure.  Keď som sa pozerala na všetky knihy v poličke tak bolo pre mňa ťažké uveriť že už je koniec. Nejako sa mi nechcelo veriť že to začalo tým že sme s Lilu našli knihu ktorá ma peknú obálku a zrejme sexy chalana. Že práve na prvú knihu tejto série som napísala svoju prvú recenziu...Bolo to čudne ukončiť túto sériu. No našťastie ju mám stále poruke v poličke takže si ju hocikedy môžem vytiahnuť.


Tak, ak ste si ešte neprečítali finále série Padlí anjeli , tak neváhajte. Podľa mňa táto kniha dokonca prekonala prvý diel, ktorý bol pre mňa doteraz najlepší z celej série. Takže ak chcete vedieť ako to skončí. Trošku akcie a trošičku romantiky. Tak zoberte do ruky Vykúpenie a začítajte sa. A ja dávam : -Mara


2 komentáre

  1. knihu som prečítala už hrozne dááávno a veľmi sa mi páčila...a som rada že celú sériu mám doma a prečítanú...vrelo ju možem odporúčať :)))

    OdpovedaťOdstrániť