Alexandra Adornetto- Záhrobie ( Záblesk #2)


Názov: Záhrobie
Originálny názov: Hades
Autor: Alexandra Adornetto
Séria: Záblesk
Diel: 2
Počet strán: 280
Preklad:  SJ/ČJ
Filmové spracovanie: Pokiaľ viem tak nie
Anotácia: Bethany sa pomaly spamätáva z vyčíňania mocného démona Jaka Thorna. Život v mestečku Venus Cove sa vracia do starých koľají. Nikto netuší, že Jake pripravuje pomstu štýle – na Dušičky, v deň, keď sa stretáva svet mŕtvych so svetom živých, využije príležitosť a Bethany unesie do záhrobia. Milosrdný anjel však vo svete číreho zla nemôže žiť večne a je iba otázkou času, kedy dôjde k rozhodujúcemu stretnutiu medzi pekelnými a nebeskými mocnosťami. Svet stojí na pokraji apokalypsy. Ktorá strana prejaví viac odvahy v rozhodujúcich okamihoch? Nepohltia pekelné plamene nakoniec aj tú najčistejšiu lásku? Xavier, Gabriel a Ivy sú rozhodnutí nájsť Bethany, no pekelné brány sa neotvoria pred hocikým. Pomocnú ruku musí podať aj najmocnejší archanjel Michal.

No ako viete, Záhrobie je pokračovanie oddychovej anjelskej série Záblesk. Prvá kniha sa skončila happyendom, ale  posledné vety prvej knihy nám zaručili že na nás čaká ešte niečo väčšie...niečo zlé. Kniha začína pár týždňu potom ako Jake Thorn opustil Venus Cove . Konečne sa odtiaľ začalo vytrácať zlo. Beth a Xavier znova žijú svoje životy...ale určite sú poznačený nedávnymi udalosťami. A to hlavne Beth. Anjel ktorý si zažil naraz toľko zlá...nemôže z toho vyviaznuť bez následkov. Ale to netušila, to nik netušil, že príde niečo horšie.  Slávne Dušičky. My ich oslavujeme návštevou hrbov našich blízky...v USA sú známi maskami , sladkosťami, party je na každom rohu a nejedná skupinka adolescentov si vyskúša spojiť sa s druhým svetom. Všetko je sranda....ale netušia že spojiť sa s z druhou stranou nie je až tak moc ťažké ...a že môžu privolať naozajstnú zlobu. Ktorú nakoniec aj privolali . Jake je späť  ale nie na dlho. Prišiel si len pre jednu vec a to je Bethany. A uniesol ju do svojho sveta... Do záhrobia. Nebo a Peklo sú samo o sebe na nože, ale rozhodne peklu neprospeje ak unesú anjelské stvorenie, ktoré tak či tak nemôže v pekle dlho prežiť. A čo Xavier, Ivy a Gabriel ? Ako Beth pomôžu ? A podá im Nebo pomocnú ruku v ten správny čas ?

Och joj. Milučká zlatučká Beth.... Aj keď vieme že nejedno pravidlo porušila (stačí meno Xavier) je to asi tá najnevinnejšia hlavná hrdinka akú som kedy v nejakej knihe spoznala.  No musím uznať že ako sa blížime ku koncu série, tým je ....vzdorovitejšia. Čo sa moc neprejavilo na jej správni počas prvých kapitol. Avšak, potom čo sa dostane do pekla (stále mi to príde také čudne. Beth je v pekle . BETH ! :D)  musí si zachovať svoju anjelskú dobrotu ale svoju vzdorovitú stánku, ktorá jej môže zachrániť v pekle kožu. Čudujem sa že Beth dokázala v záhrobí prežiť, pretože..... Beth je Beth a každý kto už má aspoň prvý diel za sebou vie aká je. Takže ak porovnám jej ,,vnútornú silu“ na konci prvého dielu a druhého, myslím že urobila poriadny pokrok. Taktiež dostala dôvod ešte viac veriť v lásku a viac dôverovať Nebu.  

,,Láska musí byť  opätovaná , aby mohla byť naozajstná.“

Vedľajšie postavy  vlastne zostali ako v prvej knihe. Xavier, Ivy, Gabriel, Jake a Molly. Chvíľku som mala strach že ako náhle sa Bethany dostane do pekla budeme takpovediac nevedomí . Čo budú robiť jej anjelsky súrodenci ? Čo bude robiť Xavier a čo Molly ? Našťastie Alexandra to vyriešila dobre. Ponúkla nám pohľad aj na situáciu mimo pekla ale stále sme neopustili hlavu našu hlavnej hrdinky . Síce to nebolo tak často ako som chcela, aspoň sme nestratili prehľad nad vývojom deja a postáv . Najviac ma prekvapila samotná Molly. V tomto diely ako keby dospela. Takže tým pádom tu mám plus : Hlavné aj vedľajšie postavy sa celý čas vyvíjali. Samozrejme sa nám do deju priplietla aj ďalšie ,nové, postavy . Či už  sa jedná o Tuckera ktorý Beth v pekle pomáhal , alebo o  tých najvýznamnejších démonov a dokonca sme spoznali aj samotného Lucifera. A k archanjelovi Michalovi sme sa tiež dostali, ale nie moc.( Osobne som čakala, že tam bude častejšie). Niektoré postavy dej oživili, niektoré mu dodali také to správne  napätie a hrôzu. Takže ja na postavy nemám námietky (ako vždy : Skoro v každej knihe sú postavy, ktoré by ste najradšej vybozkávali alebo postavy ktoré chcete uškrtiť :D )

,,Nikdy nemiluj to, čo nemôžeš mať.“


Kniha mi po kúpe ešte dlho stála v poličke neprečítaná. Hneď ako som si knihu kúpila, som ja začala čítať a dostala som sa asi po stranu 100-150 a potom som s čítaním sekla na naozaj dlhú dobu. Mohla by som to všetko zvaliť, len na náročné školské obdobie, aj keď to bol jeden z dôvodov prečo som to nemohla dočítať, ten najväčší bol asi môj strach čo bude v knihe ďalej. Povedzme, že toľký spad celej situácie hneď od začiatku do tej cca 150 strany som nečakala. Už to bolo, dosť zlé a ja som si hovorila ,, čo sa ešte môže Beth stať?" A tam ,,korenil“ ten strach z čítania ďalej. Potom tam už bol len strach z toho, že keď pretočím ďalšiu stránku budem bližšie ku koncu a ja nechcem aby sa kniha ešte skončila. Adornetto má taký príjemný štýl písania. Taký plynulý a jednoduchý. Na opisy prostredia si moc nepotrpí: poskytne nám niečo na to aby sme si vedeli utvoriť predstavu ale jednoducho ide ďalej. A ako sa autorka hrala s celým príbehom!  No jednoducho : Super ! :D

Záhrobie vás pekne prekvapí, ale aj navnadí (dosť navnadí !) na čítanie ďalšieho a posledného dielu (ktoré vyjde už tento mesiac pod názvom Zore !). Myslím, že najväčší boj ešte len zažijeme v poslednej knihe. Takže nakoniec sa dopracujeme k hodnoteniu knihy : Ak ste čítali knihu Záblesk a ešte nemáte prečítanú túto knihu, tak šup- šup. A koľko som Záhrobiu dala hviezdičiek ?


P.S. Niektoré časti tejto recenzie sú skopírované z mojej recenzie na Bux.sk. Takže ak by sa vám zdalo že ste to niekde čítali tak potom to bola moja čitateľská recenzia J

5 komentárov

  1. Záblesk ma moc neohúril, Záhrobie sa mi páčilo oveľa viac ;) Akurát Xandera moc nemusím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nápodobne. Xavier je taký....až moooc sladký :D

      Odstrániť
  2. K tomuto som sa ešte stále nedostala. Jednotka bol taký priemer. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také na oddych :D Nič extra ale zas ani nič hrozné

      Odstrániť
  3. No tieto ma presne nebavia. :D :) PS: Komentovala som:http://kniznenebo.blogspot.sk/2013/04/jamie-mcguire-nielen-ze-je-krasna-ale.html?showComment=1368797576460#c7726174943593986628 :)

    OdpovedaťOdstrániť