Midnight sun si nikto nepýtal a predsa tu je!

 

Povedala by som, že po recenziách je čas na niečo iné. A tak nejako to úplne nie je lož ale tak trochu aj áno? Pretože ešte pred začiatkom minulého víkendu som dočítala Midnight Sun a mala som k tomu čo povedať. Možno aj preto video, ktoré nájdete o niekoľko riadkov nižšie, je tak dlhé. Takže, ako dopadlo moje čítanie najväčšej knihy internetu týchto dni?

 

 

Midnight sun bolo oznámene len pred pár mesiacmi. Kým v minulosti bola táto kniha dlhá len niekoľko kapitol a voľne dostupná, Meyerová si zrejme pozrela film Mamma mia, uvedomila si že pieseň Money, Money by mohla byť o nej, stiahla knihu, niekoľkonásobne ju rozšírila a začala ju predávať za nekresťanské peniaze. Nežartujem. Len samotný paperback stojí viac ako 18 eur. Ale myslím si, že ako väčšina ľudí, som po nej z čírej zvedavosti siahla a povedala som si, že si to zaznamenám.  A tak vzniklo z toho toto:

 


Ale nakoľko chápem, že niekto nemusí mať čas na to sedieť za počítačom 32 minút a sledovať moju tvár, tak som sa rozhodla to krátko zhrnúť aj takto: písomné. 

 

Kým autorka tvrdí a knihu venuje svojim fanúšikom, každému je jasné, že toto je jej pokus len zarobiť na fandome, ktorý týmto ožil. A kým Súmrak má necelých 500 strán, Midnight sun ma krásne tučných 750 strán. 



Kým jeden čaká, že sa nám dostane hromady nikdy nevideného obsahu, hlavne o rodine Cullenovcov, máte pocit, že čítate len veľmi veeeeľmi dlhý súmrak. Scéne ktoré v súmraku mali 2 strany si v MS zaslúžili 20. A všetky flashabacky do Edwardovej minulosti či, života Cullenovcov boli pomerne nudne, či možno zle načasované. A keď ste sa k nim konečne aj dostali, bolo vám to jedno, skrátka ste si tak trochu splnili povinnosť a tie slová prečítali.

 

Team Emmett a Jasper!
 


Väčšina internetu je momentálne pobúrená stalkovaním po nociach, čo ma zo stoličky naozaj nedvíhalo. Nie je to nič nové. Vedeli sme to. VŠETKO SME VEDELI. Lebo všetko, čo kedy urobil alebo si myslel, Belle nakoniec vždy aj povedal. Pričom uvedomenie tohto faktu existenciu tejto knihy robí ešte nepodstatnejšou. A rovno vám poviem, že kým to určite nie je zdravé, internet z toho robí jedine zbytočnú drámu.  Tvária si pobúrene a zhrozene. Nádych a výdych kamoši, z toho preháňania vám môže aj urvať cievku. 



 

Ak by to nebolo dostatočne jasné, táto kniha ma sklamala. A rovno vám poviem, že hodnotenie nebude vyššie ako 3 hviezdičky. A nemyslite si, že som do tej knihy šla s veľkým očakávaním. To ani zďaleka. Ale aj tak som dostala menej ako som čakala. Práve aj preto som bola taká... sklamaná z toho, ako tento môj čitateľský výlet do minulosti dopadol.




 Nepotrebné scény, nepotrebné myšlienky či rozhovory boli samozrejmosť. Nudné pasáže, ktoré mi nič nedali tiež neboli ojedinelé a do toho si tu niekto povedal, že Súmrak ma byť niečo, ako novodobé prerozprávanie mýtu o Edward mal byť Hádes. A Bella nevinná, unesená Persephone. A...moja otázka je prečo? Na čo? Autorka sa v tom neskôr tak veľmi vyžívala, až to bolo otravné. 

 

 

Ale aby som nebola negatívna, čítať sa to čítalo dobre a rýchlo. A boli tu časti, ktoré sa mi naozaj páčili. Napríklad všetko od toho, ako bola Bella lovená Jamesom až po tú časť, ako prišli do nemocnice. A zopár iných. Faktom ostáva, že zo všetkých 4 kníh je Súmrak ta najhoršia možná časť na prerozprávanie z jeho pohľadu. Tie možnosti, keby si vzala do parády Nov! Alebo dokonca Úsvit! Ale nie, zoberme si tú knihu, kde sa stane jedna dobrá vec a Edward a Bella sú stále spolu. Skvelé. Naozaj. 



 

Ale svojim spôsobom to bola krásne nostalgická cesta, ktorá ma prinútila hľadať chýbajúce knihy zo série. A vzbudila vo mne veľkú chuť prečítať si aj Life and Death. (Ak by ste ho mali niekto na predaj, v dobre cene, som tu! ) 


 

Takže rovno vám poviem, že ak sa chcete cítiť nostalgicky, máte chuť na niečo veľmi dlhé a drahé, Midnight sun bude tá správna kniha. Ale ak si chcete MS prečítať v domnienke nových scén a informácií, tak si myslím, že budete viac ako sklamaný. A ja si myslím, že niekto by mal zakázať tento trend vydávania kníh po xy rokoch z iného pohľadu. A niekto by mal zastaviť Meyerovú, nakoľko chysta dalšie DVE KNIHY Z TOHTO SVETA?!

5 komentárov

  1. "Meyerová si zrejme pozrela film Mamma mia, uvedomila si že pieseň Money, Money by mohla byť o nej, stiahla knihu, niekoľkonásobne ju rozšírila a začala ju predávať za nekresťanské peniaze" smejem sa :D :D :D
    Vlog si pustím, keď budem potrebovať čosi do pozadia :D
    Twilight som kedysi čítala, ale nebola som nejaká šialená fanúšička. Z vyjdenia Midnight Sun som teda nebola nijako ohúrená a ako si povedala, je to dlhé a drahé, takže si to pravdepodobne neprečítam. Verím, že to môj život nijako neochudobní :D
    Ďalšie dve knihy?! Preboha.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Okay...prepáč musím rozdúchať fakt, že mi niekto niečo komentoval aj tu 😂 V každom prípade som rada, že som aspoň trochu pobavila a dúfam, že si video tiež užiješ, ak si ho teda niekedy pustíš 😊 Ja som asi nikdy nebola nejaká šialená fanúšička. Mala som zopár plagátov, prečítané knihy, ale nič viac 😂 Ale tak nejako ma vždy zaujímal pohľad Edwarda, tak to úplne nešlo nechať tak, aj keď musím priznať, že pri pohľade na cenu mi nebolo úplne všetko jedno. Ale že by mi to zmenilo život sa povedať nedá 😂 Ale na tie dve knihy sa teším, aj keď mám jemné podozrenie, že s Edwardom si ešte nedala pokoj.

      Odstrániť
    2. Chápem, tiež som vždy prekvapená, keď nám niekto komentuje blog :D :D
      No som zvedavá, čo budú tie ďalšie knihy zač, mohla by aspoň vypustiť nejaký original content :D

      Odstrániť
  2. Mne táto kniha brutálne pripomenula staré časy, keď som zbožňovala Súmrak, a priznám sa, že ma to bavilo: :D Akože videla som tam nedostatky a niektoré odseky o jeho uvažovaní som preskočila, ale aj tak som to nejakým zázrakom dočítala. Doteraz sa smejem na tom jeho olejovaní okna a zabíjaní pavúkov. :D To bolo také na hlavu, až to bolo vtipné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť