Knižná blogerka a nadprirodzené bytosti- Obsidián (Jennifer L. Armentrout. Lux)

Kedysi veľmi dávno-pradávno som vám písala o jednej knihe a písala som o nej veľa a často. Pamätám si, ako sme s nejakým začínajúcim vydavateľstvom predstavovali túto knihu ako jednu z dvoch ,,horúcich noviniek“, ktoré by sa mohli dostať na náš trh. A dokonca by som povedala, že si to určite nebudete pamätať, ukázalo sa, že áno, pamätáte si. A vy, ktorí ma sledujete na Instagrame určite veľmi dobre viete, kam smerujem- PANEBOŽE ĽUDIA OBSIDIÁN JE V PREKLADE!


Anotácia: Nové začiatky bývajú náročné.  
Pred začiatkom štvrtého ročníka na strednej sme sa presťahovali do Západnej Virgínie a mne nezostalo nič iné ako vysporiadať sa s tamojším nárečím, chabým prístupom na internet a nekončiacou nudou... až som raz zbadala svojho vysokého sexi suseda s tajomnými zelenými očami. Zdalo sa, že veci sa pohnú k lepšiemu...
A potom otvoril ústa. 
Daemon je neznesiteľný. Arogantný. Človek má chuť ho prizabiť. Nevychádzame spolu. Ani trochu. No keď na mňa zaútočí neznámy chlap, Daemon mávnutím ruky zastaví čas a stane sa... niečo nečakané. Sexi mimozemšťan, ktorý býva vo vedľajšom dome na mne zanechá stopu. Počuli ste dobre. Mimozemšťan. Ukáže sa, že Daemon a jeho sestra majú celú galaxiu nepriateľov, ktorí si chcú privlastniť ich schopnosti. Okrem toho, vďaka Daemonovmu dotyku svietim ako vianočný stromček. Ak to chcem prežiť, musím sa držať blízko neho, až kým mimozemská stopa celkom nevybledne. 
Teda, ak ho dovtedy neprizabijem.



Hlavná hrdinka Kat sa spolu s mamou presťahuje zo slnečnej Floridy do zapadákova, kde majú asi tak dva súce obchody. Okrem ťažkých začiatkov ,,nového dievčaťa“ Katy trápi aj jej sused, chalan v jej veku, ktorý nechce, aby bola čo i len na blízku jeho sestre, ktorá je však z predstavy rovesníčky vedľa nich nadšená. Čoskoro však zistí, že sexy sused, zle poštové služby či zle internetové pripojenie nie je to najhoršie, čo ju mohlo stretnúť. Nie len okolo nej, ale aj jej samej sa dejú čudné veci a jej susedia sú v tom zapletený oveľa viac, ako sa to môže zdať. Katy však pomerne rýchlo prichádza na ich tajomstvo a všetko sa len a len komplikuje. Jej život sa mení oveľa viac, ako si myslela, že sa novým miestom bude a je v oveľa väčšom nebezpečenstve. 

,,Deň, keď mi zapojili internet bol lepší, ako keby mi sexy chalan okukoval zadok a vypýtal si moje číslo.“

Katy ako hrdinka sa mi vždy dosť páčila, od začiatku si ma získala svojou láskou ku knihám a k tomu, že je vlastne knižná blogerka, čo poteší každého, kto sa tomu venuje. (Napísala by som, že mi to dodáva nádej, že sa tu niekde ukáže nejaký sexy chlap, ktorý bude považovať moje čítanie a kecanie o knihách za zlaté, ale úprimne koľko rokov ubehlo od prvého prečítania a prekvapko – nikto taký sa doteraz neukázal). Ale nemám ju rada len kvôli tomu, ale aj kvôli tomu ako reaguje a zmýšľa. Nestretnete sa s postavou, ktorá sa neustále podceňuje, poctivo čuší a ozve sa až keď sa od nej čaká nejaká životná múdrosť. Vystupuje ako postava, ktorú si dokážete predstaviť, ba dokonca niekoho takého nájsť aj vo svojom okolí. A to pri všetkých tých ,,nedokonalých ale vlastne dokonalých“ hrdinkách je veľmi príjemná zmena. Aj po toľkých rokoch.


,,Krásna tvár. Krásne telo. Hrozné správanie. To je svätá trojica sexy chalanov“

Nebudeme si klamať, z vedľajších postáv je zaručene najzaujímavejší hlavný protagonista Daemon. Viem, že počas prvého čítania som naňho bola veľmi naštvaná, nerozumela som jeho konaniu, slovám či veľkým zmenám nálad. Viem, ako toto celé skončí, viem aký je v ďalších knihách a o to ťažšie sa mi to teraz hodnotí, lebo ho neviem opísať ako len tú postavu z prvej knihy. Dovolím si tvrdiť, že zrejme aj vy budete z neho pekne zmätení, ALE určite vás bude zaujímať, ako to s ním pôjde a ako sa bude vyvíjať vzťah s Kat, ktorý je zo začiatku predkladaný ako predovšetkým hate-love. (A priznajme si, všetci milujeme hate-love vzťahy.) Príbeh sa však točí aj okolo iných postáv, ktorých však nie je nepríjemne veľa, dokážete si zapamätať ich mená a aj nejaké črty, na základe ktorých si viete potom vybaviť a to ja pri každej knihe považujem za veľké plus, pretože akonáhle máte veľa postáv, neviete, kam má vaša pozornosť smerovať a jemne sa strácate v deji. A to predsa nikto nechce. 

,,Ukážeš mi ako naozaj vyzeráš? Netrblieceš sa, však nie?“ 

Nie som si úplne istá, ako som sa k tejto knihe dostala. Zdá sa mi, že o tej knihe písala Luu ako určitej odrode Twilightu, kde sú mimozemšťania namiesto upírov. A priznajme si, to je niečo, čo pritiahne pozornosť. A tak som sa do toho s mojou veľmi zlou a lámanou angličtinou pustila a neskutočne si to užila. Stála som sa závislou, až tak by som to opísala. Prešla som si s touto sériou neskutočne dlhú cestu, Jennifer bola dokonca prvá autorka, pri ktorej som sa odvážila jej napísať, lebo som to naozaj veľmi moc chcela. Jej štýl mi tak sadol, že som čítala aj ďalšie jej knihy a ticho nariekala, že nikto ju ešte neprekladá ani do slovenčiny, ani do češtiny. A sme tu teraz, o pár rokov neskôr, jej knihy vychádzajú v češtine už nejaký ten piatok (predovšetkým pod jej pseudonymom J. Lynn) a ja som tak nejak trochu zabudla na moju lásku. Ale viete ako sa hovorí – stará láska nehrdzavie. Obsidián vyšiel v preklade a ja som nadšením bez seba, pretože teraz máte mnohí možnosť sa do tejto knihy pustiť. Preklad je dobrý, trochu som sa ho bála a sem tam mi to naozaj prišlo, že vtip sa niekde v preklade stratil. To bolo však výnimočné a niekto, kto nečítal originál si to zrejme ani len nevšimne. Autorka píše skvelo, čo vám teda asi došlo, re-reading knihy som zvládla v priebehu asi 6 hodín, ak vôbec a ani trochu mi to tak neprišlo. Mala som pocit, že som začala a odrazu... som skončila. A naozaj som sa cítila zle, lebo som pri sebe nemala pokračovanie. (Ktoré som si prečítala mimochodom pekne cez víkend doma) kniha našťastie nekončí výrazným cliffhangerom, ale stále cítite napätie, pri ktorom jednoducho túžite pokračovať v príbehu. Postavy sú prijemné, dej je dynamický, krásne sa striedajú pokojné kapitoly s kapitolami, kde držíte dych a čakáte čo sa stane. A čo moc veľmi veľmi oceňujem sú bonusové kapitoly na konci, je ich ešte zopár viac (aspoň bolo kedysi dávno, ale boh vie či už nie sú aj stiahnuté) a taktiež si môžete prečítať malý sneak peak na pokračovanie, čo akurát zvýši vaše zúfalstvo mať druhý diel rovno doma. Ja naozaj veľmi chcem aby sa vám kniha páčila a  ak po nej siahnete neoľutujete, pretože ja som neoľutovala a môžem dokonca povedať, že táto séria sa radí medzi moje najobľúbenejšie. 

-,,Prečo sa chováš ako debil?“
- ,,Každý musí byť v niečom dobrý, nie?“
-,,Tak potom robíš fakt skvelú prácu“

Gratulujem vám, ak ste vydržali moju ódu až sem a ak ste skončili až sem- tak vitajte. Séria Lux vám ponúka trochu netradičný námet, hromadu humoru, starý no vždy dobrý hate-love vzťah, sexy hlavného hrdinu a hlavná hrdinka tiež nie je úplne k zahodeniu. Jennifer L. Armentrout má skvelý štýl a knihu zhltnete za pár hodín bez toho, aby ste vedeli, ako nakoniec budete prosiť, aby ste niekde po ruke mali pokračovanie knihy. A ja samozrejme nedávam nič iné, ako krásnych 5 obláčikov z 5.



Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr. 

1 komentár