Jedna slza zničila svet, kto ho teraz zachráni ? (Lauren Kate- Vodopád)

Ja som hovorila, že v najbližších dňoch bude o mne ešte počuť. Dnes vám poviem, ako som sa prehryzla cez knihu Lauren Kate, ktorú viete že zbožňujem, Vodopád.


Názov: Vodopád 
Originálny názov: Waterfall
Autor: Lauren Kate
Séria: Slza
Diel: Druhý
Počet strán: 336
Jazyk: Slovenský
Anotácia: Eurekine slzy zaplavili zem a Atlantída ožíva aj so svojím krutým kráľom Atlasom. Len Eureka ho môže zastaviť, no najprv sa musí naučiť, ako proti nemu bojovať. Preto putuje oceánom v štíte hromového kameňa aj so svojou priateľkou Cat, s otcom, malými súrodencami a priateľom Anderom. Oslňujúci tajomný Nositeľ rodu, zaľúbený do Eureky, sľúbil, že jej pomôže nájsť Solóna, záhadného Nositeľa rodu, ktorý sa skrýva. Ten by jej mohol poradiť, ako poraziť Atlasa.
 Keď sa konečne dostanú k Solónovi, uprostred skazy, ktorú spôsobili jej slzy, musí Eureka čeliť posmechu a narážkam atlantídových čarodejníc, útokom nahnevaných zúfalých miestnych obyvateľov, no aj nečakaným odhaleniam o sebe. Vďaka nim dospeje k rozhodnutiu - ak bude dosť silná, môže toto poznanie využiť, aby porazila Atlasa a zabránila mu ovládnuť svet. No musí sa vzdať všetkého..


Jedna slza zničila svet. Slza, ktorú Eureka vyronila na ich dvore, keď ju premohol smútok, a tak porušila jediné pravidlo, ktoré jej matka dala: Nikdy neplač a následky Eureka cíti na vlastnej koži. Voda berie so sebou všetko- Domy, autá a životy. Svet sa mení a Eureka musí naplniť svoj osud, udržať nažive svojich súrodencov, zničeného otca, najlepšiu priateľku a Andera- chlapca, ktorý kvôli láske zradil vlastný rod. To, čo sa stane so svetom ako ho poznáme, to, či slávna Atlantída povstane- to všetko záleží na tom, ako Eureka bude konať. Bude však schopná  využiť svoj potenciál? Bude schopná čeliť Atlasovy, ktorý prebýva v tele jej najlepšieho priateľa? Zničí, alebo zachráni Eureka svet?

Keď som robila rozhovor s Lauren, o Eureke povedala, že sa celý príbeh hľadá. Aj keď sa na konci prvej knihy zdalo, že Eureka našla svoj osud, Lauren ukázala, že to, čo sme si mysleli, je len blud. Eureka bola celý čas plna rôznych pocitov a myšlienok, ktoré nie a nie sa usadiť na jednom mieste. Ani som sa jej v tom moc nedivila. Stále prichádzali nové a nové informácie, alebo sa niečo stalo a na triedenie myšlienok jednoducho čas. Eureka mi ako postava v určitých momentoch jednoducho nesadla. Hlavne čo sa týkalo lásky- viete, nikto nemá predsa rád hrdinky, ktoré  nevedia, či chcú tohto alebo oného a keď si myslí, že už si vybrala zas niečo zmení...Mne osobne prišlo ťažké sa do nej vžiť a cítiť to, čo ona. Jednoducho bola príliš stratená vo vlastnom svete, aby som ju mohla pochopiť. Aj keď som bola trošku mimo, na konci sa mi Eureka ako hrdinka zapáčila -u tejto série je to tak už zvykom, že mi Eureka sadne až počas posledných kapitol. Ak by bola taká odhodlaná častejšie ako bola na konci a v pár svetlých okamihoch počas knihy, bola by oveľa lepšia hrdinka.

Tým, že v podstate prichádza koniec sveta, by človek povedal, že postavy sa nám riadne zredukujú. To ani nie je celkom pravda- skôr ich viac vstupuje do ústredného deja. Viac postáv, ktoré odhaľujú hlavnej hrdinke, kto vlastne je, čo jej osud  pripravil a aká je vlastne história jej rodu a celej kliatby. Potom sú tu, samozrejme, postavy, ktoré už poznáme z prvého dielu- Dvojčatá, ktoré sú každou stranou pre čitateľa prekvapením. Zničený otec hlavnej hrdinky, ktorého je vám jednoducho ľúto od začiatku až dokonca. Cat, ktorá sa snaží vniesť trochu svetla do temnoty aj keď aj jej čaro osobnosti sa vďaka strate vytráca. Ander, ktorý je stále zlatíčko. Brooksa, ktorý nie je Brooks. Pre hrdinku sú viditeľnou oporou, ale... ani na nich sa  nedokážete naviazať na dlhšiu dobu. Chvíľu k nim cítite nejakú emóciu, ale je to len chvíľkové. Neviem, čo sa s Lauren stalo- ak by ste sa ma opýtali na hocakú postavu zo série  padlých anjelov, viem vám o nej veľa povedať- ich život a osud ma zaujímal. Áno, aj tieto postavy ma zaujímali na okamih. Prebudili možno minimálny záujem, aby som zistila viac, ale nie túžbu o nich čítať ďalšie a ďalšie knihy- Nemali tu správne vykreslenú osobnosť.

Tam, kde postavy zlyhali, nahradili ich opisy. Lauren vie krásne opísať veci, čo vidí vo svojej hlave a prinúti čitateľa to vidieť tiež. Vidíte vo svojej hlave čarodejnice- klebetnice. Vidíte svet, ktorý mizne pod vodou, vidíte smrť a radosť. A to na Lauren milujem. No popravde, ani jej opisy ma nedokázali hodiť do deja, aby som čítala od rána až do večera. Príbeh mal viacero hluchých miest. Lauren vytvorila krásny svet, prišla s námetom, ktorý tu tak často nie je. Ukončila to tak, ako to zrejme nečakal- kniha zmietla všetko, čo sme si mysleli - všetky špekulácie, všetky teórie- zo stola a prišla s niečím iným. Ale to nestačí. Vy dobre viete, že ja Lauren Kate zbožňujem- je to moja bohyňa a ak by som ju stretla, tak sa asi rozplačem šťastím, ale toto jej moc nevyšlo. Kniha si zachovala čitateľnosť – začala som a čítala som aj dve hodiny, ale keď som prestala, nechcela som sa k tomu vrátiť. Čítala som a čítala, ale nebola to žiadna horská dráha citov. Ale pevne verím, že jej najnovšia kniha Unforgiven mi to nahradí, lebo kniha vyzerá už teraz dobre...Ah ah Cameron <3


Lauren Kate prišla s niečím, čo malo veľa potenciálu, ale Lauren využila z neho len  polovicu. Aj keď jej opisy sú super, postavy a hluché miesta jej to pokazili. Aj keď sa Lauren pokúšala o napínavú akciu, moc jej to nevyšlo a príbeh upadol do určitej monotónnosti, aj keď sa čítal dobre. Ale aj keď jej to moc nevyšlo, teším sa, čo predvedie nabudúce a s ťažkým srdcom dávam knihe tri veľmi slabé obláčiky.


Za poskytnutie RC ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre