Anglicko- sen každého knihomoľa! A Francúzsko...je Francúzsko! Alebo inak: SOM DOMA!

Chýbala som vám? (samozrejme že áno! :D)

Určite si spomínate na môj toľko ospevovaný výlet, z ktorého som sa vrátila...pred troma týždňami? A keď som sa vás pýtala, či budete chcieť o ňom počuť, povedali ste hej....no...tak som tu! :D

Ak by som mala začať od úplného začiatku, tak vám môžem povedať, že pre ženy aj knihomoľa je ťažké sa zbaliť. Naozaj....Ďakujem Bohu (alebo Amazonu) za čítačku, inak by som sa nad tou správnou knihou rozhodovala až do odchodu z domu. Ale ak mám byť úprimná...prečítala som asi iba 20 strán z dvoch rôznych kníh. Nejako sa mi nechcelo. To robí hrdinku z mojej malej, starej, ružovej mp3jky .  Neviem ako to vydržala, ale šla viac ako 20 hodín a to je na jej zvyčajnú výdrž...niečo ako zázrak. Naozaj ma zachránila, pretože niektorým ďalším cestujúcim kvalitne drbalo (lebo verte mi, hrabalo by bolo slabé slovo) a nerobilo im problém okolo druhej v noci spievať ľudovky. Nežartujem, oni naozaj v noci spievali ľudovky...dokonca ich spievali, keď sme sa pešo presúvali po Londýne, či Paríži. Asi nie som taký vlastenec, čo už...

Ale po dlhej ceste v autobuse, v ktorom sa nedalo dobre pospať ( a kvôli stŕpnutiu si nebudete cítiť zadok) a cestou Eurotunelom, v ktorom vám kvalitne zaľahne v ušiach (čo je samozrejme normálne) sme sa dostali na územie Veľkej Británie. To jazdenie na ľavo vám na chvíľu príde divné, ale zvyknete si.

Ľudia, poviem vám: Londýn je nádherný. Veľa krásnych a zaujímavých budov a miest celkovo. Je pravda, že tam vládne veľký ruch, ale po troch dňoch pohybu po uliciach som si na to veľmi ľahko zvykla. Ľudia sú tam milí a zhovorčiví. Celé mesto dýcha históriou a v každej uličke nájdete niečo, čo k nej patrí. Celkom sa overilo aj to typické anglické počasie. Slnko sa striedalo s mrholením a k tomu všetkému sa pridal vietor, ktorý obracal dáždniky. Napríklad mne pokazil fotku pri jednom zo symbolov Londýna: Big Bene, takže odteraz budem tvrdiť, že som sa hrala na Marilyn Monroe. Jazda na Londýnskom oku vám ukáže Londýn v plnej kráse. Taktiež tam majú mnoho parkov a na môj vkus až priveľa bežcov ( naozaj, až mi prišlo zle, keď okolo mňa prebehla šiesta skupinka bežcov: čo nemajú nič iné na robote? :D :D) No nech je Londýn akokoľvek krásny, moje srdce si získalo mestečko Windsor- kde sa nachádza letné sídlo kráľovnej. Je to síce malé mestečko, ale majú tam všetko. Aj keď ide vlastne o turistickú oblasť, je tam určitý pokoj a hlavne hromada skrytých uličiek...moje romantické srdce pri nich plesalo ako o život.  Dokonca som mame napísala, že tam ostávam...No ako vidíte, nezostala som. Ale ja sa tam vrátim!

Okrem všetkých týchto veci o pamiatkach sa dostávam k tomu, čo ma tam potešilo najviac (dobre aj oblečenie sa nakupovalo skvele :D Aj keď sieť obchodov Primark je ako Zoo len plná nákupných maniačok, kde môžete lacno nakúpiť :D ) Kníhkupectvo Waterstones! Je snom každého knihomoľa! V príručke o Londýne som sa dočítala, že jeho kamenné kníhkupectvo ma päť poschodí, ale s tým, že sa do neho dostanem som sa rozlúčila už na druhý deň. A potom sme mali dlhý rozchod pri ulici Piccadilly Circus a prvé kníhkupectvo, na ktoré som v Londýne vlastne natrafila bolo práve Waterstone, takže ma moje kamarátky museli jednoducho nasledovať :D A ako som si tam vbehla a híkala a ochkala a neviem čo, tak sme zistili jednu vec....išlo o to Päť poschodové kníhkupectvo! :D Nechceli by ste byť mojimi kamarátkami v danej chvíli :D bola som tak mimo realitu, že som ani poriadne nepočula, keď na mňa volala moja profesorka :D Našťastie sa o ňu postarala moja kamarátka so slovami: ,,Majka teraz nevníma, ona je mimo.“ A mala pravdu :D Jedno podlažie je veľké asi....ako....žilinský Martinus...len krát 3 :D  A Young Adult oddelenie? Dokázala by som tam žiť! Chytila som toľko známych kníh! Už ľutujem, že som ich nezobrala viac! Och a boli aj taký zlatý, že mi dali zadarmo lízatko! :D YAy! :D 
Takže už v prvý deň som si hrdo vykračovala ako majiteľka dvoch nových kníh a z toho jedna je špeciálna....pretože je v nej samotný podpis autorky! Teším, teším !


Druhý deň ...sme začali veľmi unavené....nakoľko sme si zo srandy pustili na izbe 50 shades a prvé tri epizódy Red Band Society (ten hnusný seriál mi zlomil srdce!) takže sme sa k spánku dostali asííí o tretej ráno? :D To nás čakala cesta do, už spomínaného, Windsoru. Ako som písala je to nádherne mesto a dokázala by som si tam predstaviť život. Taktiež je tam aj obchod The Works, na ktorý som sa tešila už odkedy som vedela, že odchádzam do Anglicka a do mojej pozornosti sa dostal vďaka Christie...odiaľ som odchádzala s piatimi knihami (ale jedna putovala kamarátke) a termo hrnčekom a to za necelých... 10 libier! Taktiež som ochutnala božskú domácu čokoládu a videla som výrobu karamelu do nej- ak niekedy pôjdete do Windsoru a stretnete tam týpka čo ponúka čokoládu: pozdravte ho odo mňa! Aj jeho kamaráta!


Tretí deň sa niesol v duchu nakupovania a videnia posledných pamiatok. Ak niekedy pôjdete ku katedrále Svätého Paula, choďte tam na obed- toľko pekných chlapov v obleku asi už nikdy neuvidíte! No a potom sme sa plne oddali nákupom na Oxford street....na ktorej sme mali rozchod únavných 7 hodín...ughr...takže sme ich strávili pri nákupoch oblečenia, posledných kníh a v hudobninách (v živote som nechcela kúpiť toľko cédečiek!) a nasledoval odchod do Francúzska- tento krát trajektom.


Och... a aby som nezabudla- chcem Starbucks na Slovensku! Mňam!


Francúzsko...no, to bolo pod moje očakávanie. Francúzsko je na môj v kus príliš drahé. Versailles- naša prvá zastávka ...nie je taký ako ho všade opisujú- samozrejme, som sa ďalej do záhrad nedostala, ale čo spomínali kamarátky- neboli sme tam v správnom čase.
Je pravda, že na Francúzsko sme mali asi..deň a pol? Čo je nič, ale som rada že sme tam neboli dlhšie, nakoľko mňa tak neokúzlil. Ale dobre- Louvre a Eiffelovka záujmu snáď každého (aaaasi ste čakali toho viac, čo? :D). A tak... to bol môj výlet! Tu je ešte pár fotiek : FRA:




Toto všetko, je len zlomok z Versailles :)

Nový Víťazný oblúk v najmodernejšej časti Paríža

ak by ste si tú fotku dostatočne priblížili, videli by ste Veľký Víťazný oblúk, ktorý je v rovine s tým novým aj malým :D 



TO JE KOVU! :D Alebo: most lásky <3 


Krásny výhľad z druhého poschodia Eiffelovky 

 UK:  



Pche a kráľovná sa nám ani len neukázala! 


Neodolala som! :D Ešte aj po takmer pol roku FSOG ide! :D 


Windsor

Múzeum...ehm :D 


Katedrála sv, Paula (tam s tým peknými chlapmi :D )

Nebojte, ja sa o ňom ešte niekde zmienim (aj v mesačnej chvastačke :D :D) tak no :D :D A neskôr si spomenieme aj na besedu s Mirkou Varáčkovou :D Vaša Mara 

1 komentár