(RC) J.R.Wardová-Chamtivosť

Názov: Chamtivosť
Originálny názov: Covet
Autor: J.R Ward
Séria: Pád anjelov
Diel: Prvý
Počet strán: 432
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania v SR: 2013
Anotácia: „Jim Heron, ty sa postaráš o spásu sveta.“ Osamelý štyridsiatnik Jim Heron nevie nič o vykúpení ani v také niečo neverí – jeho profesiou sa stala pomsta a hriech považuje za relatívny pojem. Všetko sa zmení, keď sa z neho stane padlý anjel a jeho úlohou je spasiť duše siedmich ľudí, ktorí podľahli niektorému zo siedmich smrteľných hriechov. Odmietnutie poslania neprichádza do úvahy.Vin diPietro celkom prepadol obchodovaniu a hromadeniu majetku. Až v kritickej chvíli zasiahne osud a do cesty mu privedie neústupčivého samozvaného záchrancu Jima Herona a príťažlivú ženu. Pod ich vplyvom Vin postupne spochybňuje svoje pôvodné zásady aj životný cieľ. Keď si naňho začne robiť nárok zákerná temná sila, Vin sa rozhodne spolupracovať s padlým anjelom. Nielen preto, aby si získal lásku, ale predovšetkým aby očistil vlastnú dušu.


   J.R Wardová nie je žiadna začiatočníčka. Na svojom konte ma celkom veľkú kopu kníh. Najviac ju asi preslávila séria Bratstvo čiernej dýky, vďaka ktorej ju poznám aj ja. Preto som chcela zistiť, či aj táto séria je rovnako dobrá ako tá vyššie spomenutá.
   Hlavný hrdina, Jim, nie je ani dobrý ani zlý...jednoducho je niečo medzi. A preto aj dostal poslanie zmeniť životy siedmych ľudí, ktorým do života vošiel jeden zo siedmich smrteľných hriechov. Jeho prvým človekom, ktorého čaká zmena je Vin.  Je to bohatý krásavec, ktorý si to aj dostatočne uvedomuje. Ale samozrejme do toho zasiahnu temné sily, ktoré nechcú zostať len tak v pozadí, keďže ide hlavne  o súboj dobra a zla.

   Hlavný hrdina nemá práve najlepšiu minulosť, o ktorej však okrem jemných narážok a nie -veľmi dlhého náhľadu do jeho minulosti nevieme nič.  No ako postava ma celkom sľubnú budúcnosť. Jeho rovnováha dobra a zla z neho robí veľmi zaujímavú postavu. Dokáže byť milý a obetavý no už o pár strán môže niekoho bez výčitiek zabiť. Jednoducho mal v sebe z každej strany niečo. Jeho postava sa taktiež  počas príbehu knihy mení, no nie až tak výrazne ako to bolo u Vina, ale je pravda, že Jim má na nejaké prevratné zmeny ešte päť kníh, takže času je dosť.


   Neviem, či by som ich mala nazvať práve vedľajšími postavami, pretože tento príbeh patrí aj im. Tak samozrejme začnem Vinom. Je chamtivý (ehm ,to vám asi nedoplo čo ? :D ), zberá peniaze, je si vedomý toho, ako vyzerá a kým je. Spolu s Jimom vytvárali ...dosť zaujímavé dialógy, pri ktorých sa niekedy nedalo nezasmiať. V príbehu je samozrejme dôležitá jeho premena, ku ktorej mu pomáha láska. Spočiatku mi ako postava jednoducho nesedel, ale ako sa začal meniť začalo to byť lepšie a lepšie. Vinova premena by zrejme nebola, keby tu nebola Maria- Terézia. Je to obetavá matka ktorá by pre svoje dieťa urobila čokoľvek.  Aby syna a seba zachránila pred tyranom, ktorého predstavoval jej manžel, zmenila si identitu. Aby splatila všetky dlhy a zabezpečila syna, pracuje ako prostitútka. Som rada, že ona prišla do života chamtivého boháča a on zas do jej a navzájom si pomohli. Určite sa tu nájde nejaká ta mrcha, temní anjeli, či nejaký ten polo-psychopat. Taktiež sú tu aj Jimiho ,,nadriadení“, ktorí určite zaujmú svojim humorom.

   Ako som vyššie spomenula, nie je to prvý krát, čo sa z Wardovou stretávam. Už aj v predošlých knihách sa vyznačovala zaujímavým štýlom písania, ktorému nechýbal humor, akcia či nejaká tá erotická stránka. Pokiaľ by som sa mala vyjadriť k tomu poslednému: Wardovej knihy nie sú young adult knihy, to určite nie.  Samozrejme nie len kvôli sexu v knihe, ale zložitejšiemu deju, vyššiemu veku postáv, a mnoho ďalším faktorom. Chamtivosť ale obsahuje menej sexuálnych scén ako to bolo pri BČD. Ale zas: kniha nie je o tom. Wardová nedala do ringu nič čo tu nebolo. Dobro proti zlu je tu stále, ale jej boj medzi nimi je podaný zaujímavým nápadom ak k tomu pridáme ešte štýl, akým Wardová svoje príbehy rozpráva čitateľom.  Kniha sa číta pomerné rýchlo, len sa treba prekusať začiatkom, ktorý je vlastne oboznámenie s pravidlami, novým svetom a všetkým naokolo, ale nebojte, ak dáte tomu šancu, všetko pôjde rýchlo.


   Knihe nechýba humor, akcia, romantika a ani ta erotika. Pokiaľ sa prekušete trošku zdĺhavejším začiatkom...neoľutujete. Mne osobne tam niečo chýbalo (aj keď neviem presne čo, ale jednoducho niečo :D ) takže moje hodnotenie je o niečo nižšie. No  možno je Chamtivosť kniha, ktorá vám sadne ako uliata. Takže dajte tomu šancu! (už len kvôli tej súper obálke :D)

Za recenzný výtlačok by som chcela poďakovať vydavateľstvu IKAR. Je nám ľúto, že to trvalo dlhšie ako malo. Knihu si môžete kúpiť TU 

4 komentáre

  1. Túto sériu som si zamilovala :) takisto ako aj Bratsvo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sorry že vám to píšem tu k recenzii ale nevedel som kam to mám dať , tak to píšem tu . Nominoval som Vás v Goodreads TAGU . Otázky sú tu : http://vkrajineknih.blogspot.sk/2014/02/goodreads-tag.html
    Ak chcete pozrite sa aj na môj blog. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. neviem ci sa dockam odpovede ale mam otasku. :kolko by stala cela seria-hnev.závist.žiadostivost a chamtivost.??Bola by neaka akcia?!
    dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť